Hallo, ik had een vraagje over alle treinreizen morgen, er is bekend gemaakt dat na 14:00 er geen treinen meer Reizen, wat bedoeld u daar mee? vertrekken er geen nieuwe treinen ( dus vanaf start halte) of stoppen alle treinen na 14:00?
Dit geldt overigens alleen voor NS. De andere spoorwegmaatschappijen rijden wel gewoon na 14.00 uur.
Het besluit van ProRail om treinverkeer vanaf 14:00 uur stil te leggen raakt ook goederenvervoerders en regionale vervoerders. Ook zij kunnen hun treinen dan niet laten rijden.
Het besluit van ProRail om treinverkeer vanaf 14:00 uur stil te leggen raakt ook goederenvervoerders en regionale vervoerders. Ook zij kunnen hun treinen dan niet laten rijden.
Bericht op teletekst is inderdaad veranderd.
Ik zag dacht ik vanmorgen ergens een filmpje van een meteoroloog die aangaf dat storm Eunice mogelijk te vergelijken is met de januari storm een paar jaar geleden. Als daarmee januari 2018 bedoeld wordt dan lijkt het me verstandig om al van tevoren aan te kondigen dat het treinverkeer gestaakt wordt ipv dat er net als toen allerlei treinen gestrand raken door meerdere bomen op het spoor of in de bovenleiding en er pas in de loop van de dag besloten wordt niet meer te gaan rijden. Nu kun je nog besluiten 's morgens niet naar werk te gaan maar thuis te werken als dat qua werk mogelijk is of anders iets anders te regelen, misschien met een collega meerijden.
Wat betreft de vraag, het treinverkeer wordt vanaf 14:00 uur stilgelegd, er rijden dan dus geen treinen meer. Mogelijk vertekken bepaalde treinen al eerder niet meer van hun beginstation als die anders op een niet handige locatie rond 14:00 zouden moeten stoppen. En ook eerder dan 14:00 kunnen er treinen uitvallen. Check dus altijd de reisplanner en wees voorbereid op last minute vervallen treinen. Of beter, ga niet op reis met de trein.
Hallo, ik had een vraagje over alle treinreizen morgen, er is bekend gemaakt dat na 14:00 er geen treinen meer Reizen, wat bedoeld u daar mee? vertrekken er geen nieuwe treinen ( dus vanaf start halte) of stoppen alle treinen na 14:00?
Er zal waarschijnlijk rond 14.00 uur worden gestopt, eventueel onderweg op een groter station. Dus een trein van Amsterdam naar Maastricht die rond 14.00 uur in Eindhoven is zal daar waarschijnlijk eindigen. Het blijft gokken, de reisplanners zijn niet aangepast.
Ik heb in principe begrip voor de keuzes gezien het extreme weer. Wel vraag ik me af of dit echt landelijk moet, de verwachtingen zijn in Limburg minder heftig, wellicht ongeveer net zo heftig als dat het de afgelopen dag(en) was. De laatste sneeuwstremming raakte ook het hele land terwijl dat echt niet overal nodig was. Natuurlijk komen beleidsmakers nooit buiten de randstad, dus die hebben geen flauw idee :)
Ik zag dacht ik vanmorgen ergens een filmpje van een meteoroloog die aangaf dat storm Eunice mogelijk te vergelijken is met de januari storm een paar jaar geleden. Als daarmee januari 2018 bedoeld wordt dan lijkt het me verstandig om al van tevoren aan te kondigen dat het treinverkeer gestaakt wordt ipv dat er net als toen allerlei treinen gestrand raken door meerdere bomen op het spoor of in de bovenleiding en er pas in de loop van de dag besloten wordt niet meer te gaan rijden. Nu kun je nog besluiten 's morgens niet naar werk te gaan maar thuis te werken als dat qua werk mogelijk is of anders iets anders te regelen, misschien met een collega meerijden.
Wat betreft de vraag, het treinverkeer wordt vanaf 14:00 uur stilgelegd, er rijden dan dus geen treinen meer. Mogelijk vertekken bepaalde treinen al eerder niet meer van hun beginstation als die anders op een niet handige locatie rond 14:00 zouden moeten stoppen. En ook eerder dan 14:00 kunnen er treinen uitvallen. Check dus altijd de reisplanner en wees voorbereid op last minute vervallen treinen. Of beter, ga niet op reis met de trein.
Die bewuste stormdag in januari 2018 was mijn 1e werkdag, ik had middag/avond-dienst. Ik ben er na een paar uur reizen gekomen met fiets-stopbus-bus-metro-lopen ipv trein-trein-lopen. Normaal zou ik er nog geen uur over gedaan hebben. Ik was niet eens zo heel veel te laat, omdat ik ruim op tijd was vertrokken. Terug was nog een dingetje, want er reed echt niets meer, tot ineens eind van de avond er 1 trein richting mijn woonplaats ging. Die heb ik net kunnen halen.
Voor degenen die morgen moeten reizen: ga op tijd weg, gok niet op de laatste trein die voor 14 uur aan komt en hou er rekening mee dat de dienstregeling pas zaterdag weer wordt opgestart met mogelijke uitval.
Dan had je echt wel geluk met de terugweg. Ik had die dag maar eens thuisgewerkt, hoorde wel de volgende dag van iemand die op hetzelfde traject al ik reisde maar ergens anders werkte dat zij toch nog redelijk normaal naar huis kon reizen, was toch op een gedeelte bussen ingezet en ook een trein die toch weer kon rijden, uiteindelijk was ze maar ongeveer een half later thuis dan normaal.
Ik heb in principe begrip voor de keuzes gezien het extreme weer. Wel vraag ik me af of dit echt landelijk moet, de verwachtingen zijn in Limburg minder heftig, wellicht ongeveer net zo heftig als dat het de afgelopen dag(en) was.
Iemand van ProRail twitterde net een interne storingskaart. De meeste hinder is wel in de Randstad, maar ook Limburg is niet ontkomen aan storm Eunice.
De bliksemschicht is een defecte bovenleiding, dat I’tje is een defect spoor. Onder die cijfers zitten vooral bomen op het spoor. Dat hekje is een overwegstoring. En die H rechts is ‘hinder in het buitenland’.
Het ProRail liveblog meldt o.a. een boom op het spoor bij Ransdaal.
Dan had je echt wel geluk met de terugweg. Ik had die dag maar eens thuisgewerkt, hoorde wel de volgende dag van iemand die op hetzelfde traject al ik reisde maar ergens anders werkte dat zij toch nog redelijk normaal naar huis kon reizen, was toch op een gedeelte bussen ingezet en ook een trein die toch weer kon rijden, uiteindelijk was ze maar ongeveer een half later thuis dan normaal.
Ik strande die dag in Amersfoort en heb me daar uiteindelijk maar laten ophalen door mijn partner na een lange vermoeiende dag, Vanaf dat het treinverkeer stil kwam te liggen hebben we zo goed mogelijk reizigers geïnformeerd in de hal van het station, probleem was alleen dat we zelf ook nagenoeg geen informatie beschikbaar hadden. Gelukkig was er erg veel begrip van reizigers, waar we uiteindelijk ook maar tegen gezegt hebben dat ze beter zelf een oplossing konden gaan zoeken omdat er steeds meer informatie kwam over schade aan het spoor, bovenleidingen en treinen die bomen hadden geraakt.
En gezien de windvlagen die hier vanavond af en toe langskwamen verwacht ik zeker de nodige schade aan het spoor. Het blijft toch altijd een dingetje bomen die langs het spoor staan en lang genoeg zijn om dan op het spoor of op de bovenleidingen te vallen. Al heb ik wel het idee dat op plaatsen waar het kan en mocht al veel grote bomen gekapt of flink gesnoeid zijn langs het spoor.
Ooh ik lees net dat er zoveel schade is aan het spoor dat Prorail aangeeft dat er morgenochtend ook nog geen treinen rijden en dan is nog niet eens alles geschouwd.
Schade op het spoor te groot: ook zaterdagochtend geen treinen
De schade door de storm op het spoor Eunice is groot. Op veel plekken in het land liggen omgevallen bomen op het spoor of is de bovenleiding beschadigd.
ProRail is inmiddels begonnen met ‘schouwritten’ (ritten zonder reizigers om te kijken of sprake is van versperringen en of schade aan het spoor). Dit is alleen door de aanhoudende harde wind nog niet in het gehele land veilig mogelijk.
Daar waar de ritten wel hebben plaatsgevonden is grote schade aan het spoor en aan de bovenleidingen. Doordat er in grote delen van het land de windkracht nog erg hoog is, kunnen daar herstelwerkzaamheden nog niet worden opgestart.
Dat betekent dat de dienstregeling helaas morgenvroeg nog niet kunnen opstarten. Veiligheid van onze medewerkers staat op 1. De aannemers van ProRail proberen het spoor zo snel mogelijk vrij te maken, zodat we zo snel mogelijk weer treinen kunnen rijden. Wanneer dit morgen zal zijn, is op dit moment nog niet duidelijk. We adviseren reizigers om de Reisplanner goed in de gaten te houden.
Ik weet nog wel dat ik toen in 2018 o.a. de tweets volgde van een collega van je die ook op Amersfoort gestrand was en zijn trein openstelde als hotel spoor 6. Achteraf heeft hij er er nog een verslag van geschreven. https://twitter.com/MachinistStefan/status/1494568265686962200
En er is zeker nog veel schade aan het spoor, ProRail en NS geven nu al aan dat er morgenochtend nog geen treinen kunnen gaan rijden. (edit, dit heb je intussen ook al gezien en gemeld).
Van een vriend hoorde ik vandaag dat er bomen op de snelweg lagen, waar geen boom direct in de buurt stond, maar ruim 25 meter van de snelweg af. Denk dat als het licht wordt pas echt duidelijk wordt hoeveel schade overal is.
Maar is er wat aan de hand dan? De NS reisinformatie pagina geeft helemaal geen storingen aan.
Ik heb in principe begrip voor de keuzes gezien het extreme weer. Wel vraag ik me af of dit echt landelijk moet, de verwachtingen zijn in Limburg minder heftig, wellicht ongeveer net zo heftig als dat het de afgelopen dag(en) was.
Iemand van ProRail twitterde net een interne storingskaart. De meeste hinder is wel in de Randstad, maar ook Limburg is niet ontkomen aan storm Eunice.
De bliksemschicht is een defecte bovenleiding, dat I’tje is een defect spoor. Onder die cijfers zitten vooral bomen op het spoor. Dat hekje is een overwegstoring. En die H rechts is ‘hinder in het buitenland’.
Het ProRail liveblog meldt o.a. een boom op het spoor bij Ransdaal.
Ik zie genoeg trajecten en deeltrajecten zonder storingen, binnen en buiten Limburg. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat lopen.
Edit: ik zie Arriva eerder actief worden dan NS. Typisch weer.
Zou het een bewuste keuze of onbewuste actie zijn dat NS niet noemt dat verschillende niet-NS treinen wel rijden? In ieder geval niet erg handig om mensen incorrecte informatie te geven.
Er staat ook niet voor niets plan uw reis in de app, dan zie je of je trein al wel kan rijden of niet.
Er staat ook niet voor niets plan uw reis in de app, dan zie je of je trein al wel kan rijden of niet.
Arriva en NS rijden over exact dezelfde sporen tussen Heerlen en Roermond. Als de treinenradar in de app correct is staan er ook NS treinen klaar in Heerlen (wat volgens verwachting is omdat daar de dienstregeling gestart wordt op normale dagen). Wat mis ik hier nog?
Kijk, als men verwacht dat het spoor in korte tijd, zeg eens, een paar uur, weer volledig beschikbaar is, dan is afwachten nog wel begrijpelijk om de hele omloop nog een beetje te redeen. Maar het is nu al in de middag, dus van enkele uren is zeker geen sprake meer. NS treinen hadden al verschillende keren op en neer kunnen gaan van Heerlen naar Roermond, en als het storingskaartje van prorail compleet is, ook wel tot Eindhoven.
Dit is slechts een voorbeeld natuurlijk, toevallig in het zuiden omdat ik de dienstregeling daar goed ken.
Er staat ook niet voor niets plan uw reis in de app, dan zie je of je trein al wel kan rijden of niet.
Het is nu 12.00 uur en op alle lijnen van de particuliere vervoerders rijden er gewoon treinen. Alleen bij NS rijdt er nog steeds nergens een trein. Het is gewoon een aanfluiting dat NS glashard weigert te rijden want tal van trajecten zijn gewoon al sinds vanmorgen gewoon berijdbaar.
Er staat ook niet voor niets plan uw reis in de app, dan zie je of je trein al wel kan rijden of niet.
Het is nu 12.00 uur en op alle lijnen van de particuliere vervoerders rijden er gewoon treinen. Alleen bij NS rijdt er nog steeds nergens een trein. Het is gewoon een aanfluiting dat NS glashard weigert te rijden want tal van trajecten zijn gewoon al sinds vanmorgen gewoon berijdbaar.
Logistiek moet het wel kunnen. NS heeft wel wat meer sporen waar ze over heen moeten. Daarbij moet er wel genoeg materieel zijn daar waar de sporen vrij zijn.
Er staat ook niet voor niets plan uw reis in de app, dan zie je of je trein al wel kan rijden of niet.
Het is nu 12.00 uur en op alle lijnen van de particuliere vervoerders rijden er gewoon treinen. Alleen bij NS rijdt er nog steeds nergens een trein. Het is gewoon een aanfluiting dat NS glashard weigert te rijden want tal van trajecten zijn gewoon al sinds vanmorgen gewoon berijdbaar.
Logistiek moet het wel kunnen. NS heeft wel wat meer sporen waar ze over heen moeten. Daarbij moet er wel genoeg materieel zijn daar waar de sporen vrij zijn.
NS kan ook pendelen. Maar dan komt de aap uit de mouw dat dat niet mag vanwege de vakbonden.
Ik hoopte vanmiddag naar Eindhoven te gaan. Het spoor lijkt al de hele dag beschikbaar te zijn. Maar het is wachten tot het bericht “vandaag helemaal geen treinen meer”. Zal die al in de maak zijn?
NS kan ook pendelen. Maar dan komt de aap uit de mouw dat dat niet mag vanwege de vakbonden.
Onzin en dat weet je best.
De weerstand van de bonden (én het personeel) richt zich op het lijnsgebonden inzetten van personeel in de reguliere dienstregeling. In een situatie als deze heeft niemand er een probleem mee om een dag heen en weer te rijden tussen bv Heerlen en Sittard of Venlo en Eindhoven.
Ja, zojuist de mededeling dat er vandaag nog hooguit een handjevol treinen zal rijden. En morgen zijn de problemen bij NS ook nog steeds niet opgelost. Het gebrek aan flexibiliteit bij het bedrijf is stuitend.
Dit is toch werkelijk niet te geloven. Echt, begrip voor versperringen op (veel) trajecten. Maar er zijn toch heel veel (deel)trajecten waar e.e.a. nog wel mogelijk is of was. Bovendien, hoe kun je vanochtend nog denken dat in de loop van de middag opgestart kan worden en dan nu ineens de hele dag (waarschijnlijk) niet. Wat is er in de afgelopen paar uur veranderd, heb ik een tweede storm gemist ofzo?
Maargoed, alle klachten zijn natuurlijk van de “je begrijpt het gewoon niet” aard. Alleen echte deskundigen zien in dat dit niet anders gaat, klagers zijn gewoon wappies die niet logisch kunnen redeneren.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.