Zaterdag 18-12 met NS-bus van Delft naar Schiedam gereisd. In Delft netjes ingecheckt bij mobiele check-in (velen doen dat niet en reizen ‘zwart’ met de bus). In Schiedam wederom ingecheckt op het station en verder gereisd met trein. Krijg nu e-mail van NS dat ik check-uit heb gemist en dat het automatisch berekend wordt. Per saldo kost de totale reis nu € 0,56 meer dan normaal. Dat is geen schokkend bedrag, maar had voorkomen kunnen worden als check-in en check-uit bij busvervoer duidelijker geregeld was. De ene keer staan de poortjes in Schiedam open en kun je gewoon doorlopen, andere keer staat de mobiele check-uit zo in de weg dat je hem niet kunt missen, dan weer staat de mobiele check-in ergens langs de kant verstopt en nu stond de mobiele check-uit verborgen achter een paar medewerkers. Organiseer dat nu eens beter, zet die mobiele check-in/-uit op een duidelijke plaats, zorg dat je er altijd langs moet lopen en laat de buschauffeur omroepen dat je niet moet vergeten om uit te checken. Of beschouw check-in op het station als een overstap.
Je hebt helemaal grotelijks gelijk-die voorlichting over hoe dat zou moeten is naadje slecht. NOG slechter is die als soms op een andere vervoerder moet worden uitgeweken, vooral metro GVB of soms tram HTM. TIP: je moet dus echt bij ELKE CICO die je passeert, of dat nu paal of poort is, de sjek doen. Bij poortjes-ff logies nadenken, werkt het echt zo dat die niet kunnen bedenken of het In dan wel UIT moet zijn-dus je miste de UItsjek van bus te Schiedam jeneverstad.
Dat zwart rijden zal vast wel meevallen-heel veel mensen, vooral in weekends, hebben dat goedkope weekend ABO of student oid-dus die betalen niks minder of meer.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.