beantwoord

Van Amsterdam via Brussel naar Londen, actuele informatie website, app en telefoniste onderling strijdig

• 16 november 2019
  • 7 reacties
  • 219 Bekeken

Morgenochtend vroeg vertrek ik om 06.55 u vanaf Amsterdam Centraal naar  Brussel  midi en daarvandaan met de Eurostar naar Londen (dat is de bedoeling).

Volgens de NS app gaat dat niet, vanwege werkzaamheden tussen Schiphol en Amsterdam en moet ik anders reizen naar Rotterdam.  Volgens de website zijn er werkzaamheden tussen Breda en Brussel. Volgens de telefoniste er niks aan de hand en reis ik morgen gewoon met de trein zoals gepland rechtstreeks naar Brussel zonder werkzaamheden.

Ik wil  niet mijn trein naar Londen missen, maar weet nu niet wat ik moet doen.

icon

Beste antwoord door Momo 16 november 2019, 18:39

Dat bemoeilijk de zaken nog wel inderdaad, maar staat natuurlijk wel los van de reeds eerder geplande werkzaamheden. De reisplanner geeft tot nu als vroegste optie van Amsterdam naar Rotterdam de 2 vroege IC Brussels van 6:02 en 6:55 en een optie om 6:34 met een overstap in Leiden. Maar als de reisplanner nog aangepast moet worden zullen die wel uitvallen. In ieder geval goed de reisplanner en berichten in de gaten houden en als je kan extra vroeg op weg gaan. Mogelijk wordt dan per bus naar Haarlem en daar verder per trein. Of je hebt geluk en die van 6:55 kan nog net wel rijden. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De IC Brussel kan morgen  (en ook vandaag overigens) niet via de HSL rijden vanwege werkzaamheden. Zo'n beetje alle IC Brussel treinen beginnen dan pas in Rotterdam. Maar de eerste 2 van de dag beginnen wel in Amsterdam en gaan dan via Den Haag HS, zal wel via Haarlem rijden. Eén daarvan is de trein die om 6:55 uit Amsterdam vertrekt.  Het advies om anders te reizen naar Rotterdam geldt wel voor de overige tijden die dag, maar om 6:55 kunt u gewoon vanaf Amsterdam met de IC Brussel reizen.

Volgens de reisplanner (App) zijn er werkzaamheden tussen Amsterdam en Rotterdam. Je zal dan op de eén of andere manier vanuit Rotterdam moeten vertrekken. Ikzelf zou overigens absoluut niet vertrouwen op de intercity naar Brussel om een aansluitende Eurostar te halen. Deze trein heeft te vaak vertraging en valt m.i. te vaak uit. Is een Flixbus naar Brussel of Antwerpen misschien een optie? De telefoniste lijkt mij in ieder geval niet de juiste informatie hebben gegeven.

Hi Momo, Arnheem,

Ik lees net ook dit: Ik zou andere opties gaan verkennen en restitutie voro Amsterdam-Brussel aanvragen.

Vannacht geen treinverkeer van en naar Amsterdam Centraal

Laatst gewijzigd: 16 november 2019, 10.45 uur
Volgende update verwacht rond: 17 november 2019, 00.30 uur

Door dringende herstelwerkzaamheden rijden in de nacht van zaterdag 16 op zondag 17 november tussen 00.45 uur en 07.00 uur geen treinen van en naar Amsterdam Centraal. De nachttreinen worden omgeleid en er rijden bussen. Gezien de korte termijn waarop dit geregeld moet worden, zal inzet van vervangende bussen echter helaas beperkt zijn. Houd daarom rekening met extra wacht- en reistijd. Aan de dienstregeling voor de bussen wordt nog gewerkt, we verwachten deze vanavond in de reisplanners te kunnen publiceren. Plan uw reis daarom kort van te voren in de reisplanner.

Reputatie 6
Badge

Volgens de reisplanner wordt de trein inderdaad omgeleid via Haarlem/Den Haag.

Ik zou me meer zorgen maken om de ingelaste herstelwerkzaamheden rond Amsterdam Centraal dan om de werkzaamheden tussen Schiphol en Rotterdam, daar heeft deze trein niet zoveel last van. Behalve dan dat je iets langer onderweg bent natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Dat bemoeilijk de zaken nog wel inderdaad, maar staat natuurlijk wel los van de reeds eerder geplande werkzaamheden. De reisplanner geeft tot nu als vroegste optie van Amsterdam naar Rotterdam de 2 vroege IC Brussels van 6:02 en 6:55 en een optie om 6:34 met een overstap in Leiden. Maar als de reisplanner nog aangepast moet worden zullen die wel uitvallen. In ieder geval goed de reisplanner en berichten in de gaten houden en als je kan extra vroeg op weg gaan. Mogelijk wordt dan per bus naar Haarlem en daar verder per trein. Of je hebt geluk en die van 6:55 kan nog net wel rijden. 

Reputatie 7
Badge +3

De IC Brussel van 6:55 heeft vanmorgen gewoon gereden,  https://treinposities.nl/ritinfo/20191117/9216

Die van 6:02 niet. 

De IC Brussel van 6:55 heeft vanmorgen gewoon gereden,  https://treinposities.nl/ritinfo/20191117/9216

Die van 6:02 niet. 

Ja ik zag het ook. 

Reageer