beantwoord

Van Schiphol naar Arnhem, is dat te doen?

Ik wil zaterdag van Schiphol naar Arnhem reizen maar zie dat er werkzaamheden zijn op het grootste deel van mijn af te leggen traject.
Nu is het mij onduidelijk wat ik kan verwachten, wat rijdt er nou wel en wat niet, wat wordt er bedoelt met "reis met de overige Intercity's" welke zijn, wat zijn de tijden, waar sluiten ze op aan?
Is het slimmer om via Amsterdam Centraal te reizen?
De informatie is zo beperkt...zo kan je je reis niet goed voorbereiden.
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 juni 2016, 08:57

Ik wil zaterdag van Schiphol naar Arnhem reizen maar zie dat er werkzaamheden zijn op het grootste deel van mijn af te leggen traject.

Nu is het mij onduidelijk wat ik kan verwachten, wat rijdt er nou wel en wat niet, wat wordt er bedoelt met "reis met de overige Intercity's" welke zijn, wat zijn de tijden, waar sluiten ze op aan?

Alle werkzaamheden zijn tien dagen van tevoren verwerkt in de reisplanner. Als u met de reisplanner op www.ns.nl een reis plant, dan ziet u dus alleen de reisadviezen die mogelijk zijn.

U kunt vandaag zonder problemen met de trein van Schiphol naar Arnhem. Er zijn twee reismogelijkheden per uur, met vertrek om :00 en :30 vanaf Schiphol. U reist dan naar Utrecht Centraal en stapt daar in negen minuten over van spoor 7 naar spoor 19. Ten opzichte van een normaal weekend bent u dus iets langer onderweg en kunt u niet met een rechtstreekse trein reizen, maar moet u altijd overstappen in Utrecht Centraal.

Nee, u kunt gewoon via de normale route reizen. Dat is het snelst.

De algemene meldingen van werkzaamheden, met daarin kreten als "reis met de overige intercity's", zijn niet bijzonder hulpvol. Maar zoals aangegeven zijn werkzaamheden in de reisplanner verwerkt. Volgens mij is het daarom goed mogelijk om uw reis goed voor te bereiden.

Dat is de normale reistijd, het systeem kan busvervoer niet uit rekenen en geeft daarom de normale reistijd aan.

Nee, er worden geen bussen getoond omdat u niet met een bus hoeft te reizen. De reistijd is wel aangepast. Ten opzichte van een normale zaterdag bent u ongeveer 15 minuten langer onderweg. (Als u voor dit weekend een reisadvies van Haarlem naar Amsterdam Centraal opvraagt, dan zult u zien dat er wel bussen getoond kunnen worden als dat nodig is.)

Top, tot 5 uur 19 juni busvervoer rond schiphol! Onverwachten werkzaamheden ( nee NS, vertel vooral niet wat er echt aan de hand is, dan krijg begrip van de reizigers en dat moeten we voorkomen!)

Op het traject Leiden-Schiphol rijden er minder treinen. Daar hebt u geen last van, want u hoeft niet over dat traject te reizen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het beste is om in de reisplanner een reisadvies op te vragen. Dan krijgt u alleen de verbindingen te zien die in de dienstregeling van de betreffende dag gepland zijn.

Ik zie dat er op zaterdag 18 juni iedere 30 minuten een verbinding is van Schiphol naar Arnhem met een overstap in Utrecht Centraal. In Utrecht Centaal is de aankomst op spoor 7 en het vertrek van spoor 19. De reis duurt 1u28m.
Dat is de normale reistijd, het systeem kan busvervoer niet uit rekenen en geeft daarom de normale reistijd aan.
Het is dus niet duidelijk wat er precies gaat gebeuren.

Ik kijk op de dag zelf wel wat er volgens de computer vertrekt vanaf Schiphol en Utrecht.
Reputatie 7
Badge +3
Het is een beetje lastig iets te zeggen zonder u de vertrektijd uit Schiphol vermeldt in uw bericht. Reist u voor 10.00 uur? Er rijdt dan inderdaad een snelbus van Schiphol naar Utrecht Centraal. Maar u kunt ook met de Sprinter van Schiphol naar Duivendrecht en daar overstappen op de IC naar Utrecht en daar overstappen op de IC naar Arnhem.

De snelbussen en overstapverbinding via Duivenrecht worden gewoon in de reisplanner gemeld dus ik begrijp niet zo goed wat het probleem is.
Misschien komt het omdat ik op de website kijk.
Reputatie 7
Badge +3
Dan raad ik aan om de reisplanner te gebruiken.
http://www.ns.nl
Ja, dat bedoel ik ook. Je hebt ook apps, en die geven ook meer informatie. Ik kijk morgen wel hoe het er dan uit ziet bij de "vertrekkende treinen" info
Top, tot 5 uur 19 juni busvervoer rond schiphol! Onverwachten werkzaamheden ( nee NS, vertel vooral niet wat er echt aan de hand is, dan krijg begrip van de reizigers en dat moeten we voorkomen!)
Badge +3

Alle werkzaamheden zijn tien dagen van tevoren verwerkt in de reisplanner. Als u met de reisplanner op www.ns.nl een reis plant, dan ziet u dus alleen de reisadviezen die mogelijk zijn.

U kunt vandaag zonder problemen met de trein van Schiphol naar Arnhem. Er zijn twee reismogelijkheden per uur, met vertrek om :00 en :30 vanaf Schiphol. U reist dan naar Utrecht Centraal en stapt daar in negen minuten over van spoor 7 naar spoor 19. Ten opzichte van een normaal weekend bent u dus iets langer onderweg en kunt u niet met een rechtstreekse trein reizen, maar moet u altijd overstappen in Utrecht Centraal.

Nee, u kunt gewoon via de normale route reizen. Dat is het snelst.

De algemene meldingen van werkzaamheden, met daarin kreten als "reis met de overige intercity's", zijn niet bijzonder hulpvol. Maar zoals aangegeven zijn werkzaamheden in de reisplanner verwerkt. Volgens mij is het daarom goed mogelijk om uw reis goed voor te bereiden.

Nee, er worden geen bussen getoond omdat u niet met een bus hoeft te reizen. De reistijd is wel aangepast. Ten opzichte van een normale zaterdag bent u ongeveer 15 minuten langer onderweg. (Als u voor dit weekend een reisadvies van Haarlem naar Amsterdam Centraal opvraagt, dan zult u zien dat er wel bussen getoond kunnen worden als dat nodig is.)

Op het traject Leiden-Schiphol rijden er minder treinen. Daar hebt u geen last van, want u hoeft niet over dat traject te reizen.
Bedankt, morgen ga ik het proberen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat Bob inderdaad op het verkeerde been gezet is door de formuleringen die NS vaak gebruikt wanneer de gewijzigde treindienst wordt beschreven.
Een reisadvies in de Reisplanner maakt in één oogopslag duidelijk wat de gevolgen zijn voor een reis zonder dat je een hele tekst hoeft uit te pluizen.
Vaak is het voldoende om te melden: "Houd rekening met extra reistijd, extra overstappen en een lagere frequentie van treinen. Maak voor een reisadvies op maat gebruik van de Reisplanner."

De snelbussen en overstapverbinding via Duivenrecht worden gewoon in de reisplanner gemeld dus ik begrijp niet zo goed wat het probleem is.

Op mijn app geven ze de Duivendrecht route pas aan als je "via" Duivendrecht aangeeft.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb vrijdag alleen naar de reisplanner op de website gekeken en niet naar de app.
Misschien kan iemand anders iets zeggen of het normaal is dat er verschil zit tussen de reisadviezen via de website en via de app.

Reageer