beantwoord

Vergoeding abonnementhouders?

• 3 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 634 Bekeken

Goedemorgen, ik heb een altijd vrij abonnement waarvoor ik elke maand dik 300 euro betaal. Nu reis ik 5 dagen per week naar Schiphol en sinds afgelopen week zijn er voor bijna 10 dagen werkzaamheden gepland op dit traject. Wat betekent dat ik elke dag 20minuten vertraging heb per enkele reis, dus 40 min. Op een dag en dus bijna 3 uur per week. Ik ben hier persoonlijk niet van op de hoogte gebracht en vind het eerlijk gezegd teleurstellend dat NS totaal geen vergoeding of iets geeft.
icon

Beste antwoord door Annewil NS 3 augustus 2016, 22:03

Hallo Gerlinda, welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan me voorstellen dat de werkzaamheden niet ideaal voor je zijn omdat je daardoor een langere reistijd hebt. De werkzaamheden zijn aangekondigd via verschillende kanalen. We hebben inderdaad geen abonnementhouders pro-actief benaderd hierover. Wanneer we dit wel hadden gedaan dan hadden we dit alleen kunnen doen bij de Traject Vrij abonnementhouders. Wij weten niet automatisch dat jij met een Altijd Vrij abonnement veel op dit traject reist. Ik hoop dat je deze week met de werkzaamheden een beetje doorkomt. Uiteindelijk zul jij, en vele reizigers met je, veel profijt hebben van het resultaat van de werkzaamheden 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Mee eens, aan andere abonnementhouders wordt wel gedacht.
Hallo Gerlinda, welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan me voorstellen dat de werkzaamheden niet ideaal voor je zijn omdat je daardoor een langere reistijd hebt. De werkzaamheden zijn aangekondigd via verschillende kanalen. We hebben inderdaad geen abonnementhouders pro-actief benaderd hierover. Wanneer we dit wel hadden gedaan dan hadden we dit alleen kunnen doen bij de Traject Vrij abonnementhouders. Wij weten niet automatisch dat jij met een Altijd Vrij abonnement veel op dit traject reist. Ik hoop dat je deze week met de werkzaamheden een beetje doorkomt. Uiteindelijk zul jij, en vele reizigers met je, veel profijt hebben van het resultaat van de werkzaamheden 🙂
We hebben inderdaad geen abonnementhouders pro-actief benaderd hierover. Wanneer we dit wel hadden gedaan dan hadden we dit alleen kunnen doen bij de Traject Vrij abonnementhouders.

Waarom hebben jullie die groep evenmin pro-actief benaderd?
Wanneer we dit wel hadden gedaan dan hadden we dit alleen kunnen doen bij de Traject Vrij abonnementhouders. Wij weten niet automatisch dat jij met een Altijd Vrij abonnement veel op dit traject reist.

Ik heb geen Traject Vrij abonnement en toch krijg ik vaak per e-mail Kiosk-bonnen als het werkzaamheden zijn op een traject waar ik weleens reis. Ik heb er onder andere een gekregen voor de huidige werkzaamheden bij Schiphol. Daaruit blijkt dat je antwoord niet in overeenstemming is met de werkelijkheid.
Reputatie 4
Het gaat inderdaad mede over de attenties voor overlast/storingen/werkzaamheden die andere NS klanten wel ontvangen.

Altijd Vrij / OV Vrij abonnementhouders ondervinden ook veel overlast (waarschijnlijk veel meer), maar nog nooit 1 woord van de NS hierover ontvangen. Ik reis altijd op hetzelfde traject, maar de NS verklaart zichzelf onwetend.

Kan er pro-actief iets gedaan worden Annewil om af en toe attent te zijn voor abonnementhouders die jullie normaal geen aandacht geven?
Hoi niek2, voor zover bij mij bekend is mogen wij niet zomaar in jouw reisgegevens kijken om te zien welk traject je reist. En is dat dan ook de reden dat Altijd Vrij en OV Vrij abonnementhouders niet zomaar benaderd worden over werkzaamheden. Ik ga even voor je navragen hoe dat precies zit.

@Neen, bij deze werkzaamheden is er niet voor gekozen om abonnementhouders speciaal te informeren of compenseren over de werkzaamheden. De informatievoorziening over de werkzaamheden is via de normale kanalen gegaan en er is vervangend vervoer ingezet.
@Neen, bij deze werkzaamheden is er niet voor gekozen om abonnementhouders speciaal te informeren of compenseren over de werkzaamheden. De informatievoorziening over de werkzaamheden is via de normale kanalen gegaan en er is vervangend vervoer ingezet.

Dat gaf je inderdaad in je vorige reactie ook al aan, ik was nu juist benieuwd naar de reden ervan.
Reputatie 4
Hoi niek2, voor zover bij mij bekend is mogen wij niet zomaar in jouw reisgegevens kijken om te zien welk traject je reist. En is dat dan ook de reden dat Altijd Vrij en OV Vrij abonnementhouders niet zomaar benaderd worden over werkzaamheden. Ik ga even voor je navragen hoe dat precies zit.
Het kan gevraagd worden, mijn vaste traject is Amsterdam – Nijmegen en daar is het afgelopen jaar veel overlast geweest.

De NS kan er ook voor kiezen deze klanten "zomaar" af en toe een blijk van waardering sturen, aangezien zij dit met andere klanten al structureel doet.

Wat ik begrijp zijn er minder "Vrij" abonnementen, wat vaak als reden opgevoerd wordt om geen service te verlenen. Hier mag best aandacht aan besteed worden.

Reageer