beantwoord

Vergoeding voor omreizen met NS abonnement?

  • 18 september 2017
  • 1 reactie
  • 144 Bekeken

Ik heb een traject vrij abonnement tussen den haag cs en rotterdam cs. Nou heb ik ondertussen al 2x gehad in het weekend dat er geen treinen rijden ivm werkzaamheden (uiteraard is dit aangekondigd). NS zet wel af en toe bussen in, maar die duren veel te lang, zitten natuurlijk altijd te vol en rijden ook helemaal niet volgens een betrouwbaar tijdsschema, dus neem ik steeds de E-lijn (van de RET) als alternatief, wat minstens de helft reistijd van de bus is. Nu vroeg ik me af of het, omdat ik eigenlijk kostenvrij reis op dit traject, mogelijk is om de gemaakte kosten op de E-lijn (+/- €5 enkele reis), terug te vragen bij NS. Of omdat NS zogenaamd vervangend vervoer regelt zou dit niet kunnen? Ik hoor het graag
icon

Beste antwoord door Thom 18 september 2017, 15:55

Het principe is dat u zonder extra kosten mee kunt met vervangend NS-vervoer. Dat was er, zij het kennelijk niet optimaal. Kiest u op eigen initiatief voor ander vervoer, dan zijn de kosten voor uw rekening.
Uw geval is wel dusdanig dat Klantenservice er even naar zou kunnen kijken en wie weet is er sprake van coulance. Het is geen recht.


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het vrij druk en vaak gaat het met de sociale media handiger.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Het principe is dat u zonder extra kosten mee kunt met vervangend NS-vervoer. Dat was er, zij het kennelijk niet optimaal. Kiest u op eigen initiatief voor ander vervoer, dan zijn de kosten voor uw rekening.
Uw geval is wel dusdanig dat Klantenservice er even naar zou kunnen kijken en wie weet is er sprake van coulance. Het is geen recht.


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het vrij druk en vaak gaat het met de sociale media handiger.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reageer