beantwoord

Vervangend busvervoer komt 's nachts niet opdagen, taxi kosten?



Toon eerste bericht

36 reacties

Update: In principe worden taxikosten niet vergoed, maar er zijn altijd uitzonderingen. Zo ook in het filmpje waar naar wordt gelinkt. Het meisje in dit flimpje was in een trein gestapt die uiteindelijk op een rangeerterrein uitkwam, terwijl op de borden anders stond aangegeven. Deze situatie is natuurlijk uitzonderlijk en hierin is er gekozen voor een vergoeding. We bekijken hierin iedere situatie afzonderlijk en zo zal de situatie van raytje nu ook worden bekeken.
We bekijken hierin iedere situatie afzonderlijk en zo zal de situatie van raytje nu ook worden bekeken.
Het veel gegeven antwoord "Nee, kan niet" is dus niet correct en moet zijn "Nee, vraag het lief aan klantenservice"?

(en loop met draaiende camera hgb4 in als je je zin niet krijgt, lol)
Badge +3
Edit:... ik wilde in een ander topic reageren. Twee (browser) sessies gaan niet goed samen hier dus.

Da's op zich mooi want multitasken kan ik ook niet zo goed...
Zou een moderator (de eerste passage) van mijn bericht hierboven willen bevestigen alsjeblieft? Een hoop onwetende forumleden zouden daarmee geholpen zijn, omdat het advies dan toch altijd moet zijn om het geheel aan klantenservice voor te leggen wanneer het om een 'uitzonderlijke situatie' gaat.
Reputatie 5
Zoals Miriam al heeft aangegeven: de kosten worden in principe niet vergoed, behalve bij een uitzondering. Wat een uitzondering is, wordt per geval bekeken.
Dat het dan dus gaat om 'lief vragen' aan de Klantenservice, is dus onjuist.
Volgens mij is de insteek van mijn vraag best helder. In de regel wordt (door andere forumleden) gezegd dat het per definitie niet mogelijk is, ook wanneer TS een helder verhaal heeft en waar dingen waarschijnlijk niet lekker zijn gelopen. Het correcte antwoord is dus om het altijd aan klantenservice voor te leggen in zo'n geval, want er zijn wel degelijk uitzonderingen mogelijk? In welke bewoording je die vraag stelt, lijkt me verder detail.
Reputatie 5
Het is dus niet per definitie niet mogelijk, maar wanneer dit door een moderator gezegd wordt, zal uit het verhaal in kwestie al duidelijk zijn dat die situatie geen uitzondering vormt.
Tnx, er is dus ruimte voor uitzonderingen en moderators zijn ook in de positie om dat besluit te nemen, begrijp ik.
Ik zou nog even reageren wanneer ik reactie kreeg van de NS klantenservice.

Zoals gezegd heb ik via een contact formulier de hele situatie uitgelegd, en moest vrij lang wachten voor ik antwoord kreeg. Het kwam er op neer dat ik recht had op vergoeding. Ik moest daarvoor de originele taxi factuur opsturen. Daarna kreeg ik bericht dat het hele bedrag van de factuur op mijn rekening gestort zou worden.

Om toekomstige nachtelijke achterblijvers te helpen, hieronder de tekst die ik mbv het contactformulier naar NS klantenservice verstuurd heb:
In de nacht van zaterdag 30 juni op zondag 1 juli wilde ik met mijn vrouw met gepland vervangend busvervoer van station Oisterwijk naar station Boxtel reizen. De NS website gaf aan dat de bussen om het half uur zouden rijden (00:10, 00:40 en als laatste rit 01:10). Ik was rond 00:20 op het station. De 2 bussen van 00:40 en 01:10 kwamen niet opdagen. Daardoor heb ik een taxi moeten gebruiken. Dit kostte 29 euro. Dit wil ik graag declareren. De NS Klantenservice gaf aan dat dit inderdaad declarabel is en gaf aan via deze mail service het verhaal te vertellen. Met vriendelijke groeten,

Hartelijk dank voor jullie tips!
Badge +3
Het filmpje is oud (maar 2016 ge-repost?) dus daar vallen geen rechten meer aan te ontlenen.

Ik verwacht dat als @raytje dit ondertussen via een andere weg geregeld/toegezegd gekregen heeft (en 5 dagen moest wachten) die dagen misschien maanden worden.. en/of de terugkoppeling naar hier nooit meer komt.

Taxi vergoeding wordt dus (liefst vooraf maar kan dus ook achteraf, geen garantie) per geval bekeken. Dat is wel zo prettig, maar roept natuurlijk oproer op "zij wel en ik niet!"

Dus dan (complot-theorie) wordt die vergoed uit coulance, op voorwaarde dat je dat niet gaat rondtoeteren op social media. Daar kan ik wel mee leven, zie mijn eerdere reactie (zonder camera, paar 1e klas dagkaartjes ook prima...).
Men weet het zelf volgens mij ook niet meer. Dit soort acties zorgt in ieder geval voor willekeur. Het filmpje is uit 2016 en ik zou NS er gewoon mee om de oren blijven slaan tot woordvoering en klantenservice op één lijn zitten. Recenter was men ook bij NS voor een OV-fiets verhaal en kon het geld ook lachend ter plekke uit de muur worden getrokken. Dat is normaal ook wel anders natuurlijk.

Reageer