beantwoord

Vervangend busvervoer komt 's nachts niet opdagen, taxi kosten?

Toon eerste bericht

36 reacties

Hallo raytje, welkom op onze Community!

Ik heb even in de reisplanner gekeken en zie dat de laatste bussen van Oisterwijk - Boxtel om 00:10 uur, 00:40 uur en 01:10 uur zijn vertrokken. Deze bussen vertrekken aan de voorzijde van het station. Hier stond je ook?

Zoals JBa en Robert B aangeven kun je in zo'n situatie altijd het beste contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan of via de infozuil op het station of telefonisch via 030 - 751 51 55. Als er geen mogelijkheid is om thuis te komen dan regelen wij een taxi voor je en heb je hier geen extra kosten van. Heb je al contact gezocht met onze Klantenservice? Wellicht kunnen mijn collega's hierin nog iets betekenen, maar ik acht de kans klein.
7:20 in het filmpje, zegt een woordvoerder:

"Als het een fout is vanuit de NS, en je hebt toen een taxi moeten nemen, dan zullen wij die taxi vergoeden, en dat treinkaartje natuurlijk ook.".

Volgens mij moet klantenservice eens een goed gesprek met woordvoering gaan voeren..
Ik duik er even in!
Graag, anders ga ik er een apart topic over openen 🙂
De mail is de deur al uit 🙂 Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Reputatie 7
Badge +3
Hij ging de andere kant op.
Je hebt gelijk, laten misleiden door de 1e zin.

Vanuit Oisterwijk zouden er volgens de planner inderdaad nog 2 bussen na 0.30 uur hebben moeten rijden.
De vraag is, hebben ze wel of niet gereden. Soms vertrekken ze van een andere kant. Waren er meer mensen in die zelfde situatie? En of ze de taxi die ze zonder overleg met NS hebben genomen vergoed zal worden, is aan de klantenservice van NS.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo raytje, welkom op onze Community!

Ik heb even in de reisplanner gekeken en zie dat de laatste bussen van Oisterwijk - Boxtel om 00:10 uur, 00:40 uur en 01:10 uur zijn vertrokken. Deze bussen vertrekken aan de voorzijde van het station. Hier stond je ook?

Zoals JBa en Robert B aangeven kun je in zo'n situatie altijd het beste contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan of via de infozuil op het station of telefonisch via 030 - 751 51 55. Als er geen mogelijkheid is om thuis te komen dan regelen wij een taxi voor je en heb je hier geen extra kosten van. Heb je al contact gezocht met onze Klantenservice? Wellicht kunnen mijn collega's hierin nog iets betekenen, maar ik acht de kans klein.

Als aanvulling op contactmogelijkheden:
  • twitter ns_online
  • facebook NS
Handig als je internet hebt. En als de infozuil en de telefoon eruit liggen.
Dank voor alle reacties.
@Miriam NS en @MoDe We stonden aan de voorkant van het station Oisterwijk, en daar stoppen de bussen ook. Er reden na 00:30 helemaal geen bussen meer, ik heb rond 01:20 een taxi gebeld. Er was nog een andere reiziger, die ging een andere taxi regelen.
Omdat dit een geval van aangekondigd vervangend busvervoer was, staan er meestal ook mensen die wat uitleg kunnen geven. Er was om 00:30 niemand meer rond het station aanwezig. Dan had het dus een infozuil moeten worden, maar dat wist ik niet. Overigens worden op station Oisterwijk de perrons flink verbouwd. Ik weet niet of de infozuilen daar momenteel werken.

@Miriam NS Dank voor je suggestie, ik zal contact opnemen met de Klantenservice.

De vraag is overigens hoe een af-en-toe-reiziger (en ook regelmatige reiziger) al dit soort regeltjes (alleen via de infozuil en anders pech) moet kennen? Is er een webpagina waar al deze regels staan opgesomd?
Je moet als reiziger ook eerst een cursus doen om alle regeltjes te leren kennen.

Nogmaals het lijkt mij gewoon nalatigheid van de NS (in feite de busmaatschappij) en het lijkt mij fatsoenlijk om in dit geval de kosten te vergoeden.
Badge +3
Vind het “programma” verschrikkelijk verders.
Geen woorden voor inderdaad. Dit is Sesamstraat- of hooguit Klokhuisnievau voor de jeugd van tegenwoordig.

Maar goed, als woordvoering/communicatie ('anders zetten we het op YouTube hoor') daar aan mee wenst te werken, prima. Inclusief confetti..

Ik zou het gewoon zonder camera willen afhandelen als ik op een rangeerterrien terecht zou komen, met naast de vergoeding voor de kosten een paar dagkaartjes (1e klas) of zo. Dan is het ook opgelost en als het nog eens ooit voorkomt is dat een structureel probleem.

Het bewijs van die studente dat die trein verder zou rijden zie ik nergens terug, dus dat is hooguit een aanname, met een beslissing in het voordeel van de 'reiziger'. Met een goed verhaal/dikke duim zou iedereen dat kunnen verzinnen. Breng (vooral studenten, die zijn niet dom) niet op ideeën en zeg erbij dat het op deze manier oplossen NIET standaard is.
Ik heb met NS klantenservice contact gehad en het hele verhaal uitgelegd. Volgens de dame bij de klantenservice voldeed ik, voor zover zij zo snel kon beoordelen, aan de voorwaarden om de taxikosten vergoed te krijgen. Ik heb via een contactformulier alles via mail ingediend en wacht nu af (5 werkdagen).
Ik houd jullie op de hoogte.

Reageer