Vervangend vervoer, klacht

• 16 maart 2019
  • 10 reacties
  • 551 Bekeken

Zojuist met Bergenschebusreizen van station M’tricht naar Sittard gereden, een door NS ingeschakelde busmaatschappij voor vervangend vervoer. Rond 10.00 uur zag ik tot m’n verbijstering dat chauffeur
lustig aan t appen was op z’n telefoon! Volle bus, volle snelheid op snelweg A2...! Helaas te laat voor foto of filmpje, maar in Sittard kenteken (BL-XR-25) op de foto vastgelegd, met chauffeur.

10 reacties

Goedemiddag A. Noniem en welkom bij de NS Community!

Dit is zeker niet de bedoeling! Ik zet dit graag voor je door. Zou je de foto kunnen opsturen naar community@ns.nl? Dan kan ik een uiterlijke omschrijving van de chauffeur toevoegen aan de klacht.
Foto verwijderd vanwege privacy
Bedankt voor de foto, maar je hebt hem nu openbaar geplaatst. Gezien de privacy van de mensen op de foto heb ik hem verwijderd uit het topic, ik heb hem nog wel zelf opgeslagen. Ik durf echter niet zeker te zeggen om wie het gaan. Is de chauffeur een van de mensen die buiten staan, of zit hij nog op de bestuurdersplek? In dat laatste geval kan ik hem namelijk niet zien door de reflectie van de ruit, zou je misschien zelf een uiterlijke omschrijving kunnen geven?
Ja, sorry, moet ff wennen aan NS techniek. Het lukte mij wel om een foto te plaatsen maar niet om die foto van begeleidend schrijven te voorzien... ! Het gaat om de persoon die je op de rug ziet. Buiten, bij de deur. Blank, 50er, vriendelijk persoon.
Duidelijk, bedankt, ik heb het doorgezet! Dit zal uiteindelijk terecht komen bij de betreffende busmaatschappij.
Gisteren 1 juni wilde ik met de bus van 20:40 richting Meppel. Helaas ging dit nier zoals het zou moeten.
Allereerst kwam de geplande bus niet. Hierdoor moest er een reserve bus opgeroepen worden. Helaas duurde dit ook even en toen de bus kwam, bleek de chauffeur totaal niet te weten wat hij moest rijden. Echter was het op andere stations ook chaos en geen mensen die informatie gaven. (terwijl de informatie mensen 5 man sterk waren in Leeuwarden).
Hierdoor stopte de chauffeur tijdens de route nog om mensen binnen te laten die onduidelijk geïnformeerd waren. Tevens was de chauffeur bij alle stops lang bezig om de route maar het volgende station in te voeren en reed de chauffeur niet bepaald door. Hierdoor kwamen we met nog 5 minuten voor vertrek van de trein naar Zwolle in Meppel aan. Echter reed de chauffeur verkeerd het parkeerterrein op en wilde hij de reizigers niet eerst uitlaten voordat de bus goed stond. Hierdoor reed de trein voor de neus van alle reizigers weg....
Het kan gebeuren dat een bus niet op komt dagen. Maar het is vooral vervelend dat medewerkers niet goed informeren en geen rekening houden met de aansluiting (en dan zeggen dat de trein wel wacht op de bus terwijl die dan voor onze neus wegrijdt)
Reputatie 2
Zojuist met Bergenschebusreizen van station M’tricht naar Sittard gereden, een door NS ingeschakelde busmaatschappij voor vervangend vervoer. Rond 10.00 uur zag ik tot m’n verbijstering dat chauffeur
lustig aan t appen was op z’n telefoon! Volle bus, volle snelheid op snelweg A2...! Helaas te laat voor foto of filmpje, maar in Sittard kenteken (BL-XR-25) op de foto vastgelegd, met chauffeur.

Maar waarom spreek je de chauffeur niet aan?
Ik had hier echt iets van gezegd. Hij kan je niets maken en als ie zegt dat je moet uitstappen weiger je dat uiteraard.
Hoi Irisjuu,

Wat een pech heb je gehad tijdens deze werkzaamheden, zeg. Ik kan me voorstellen dat het je irriteert als een aantal dingen na elkaar niet goed gaan hierin. Ik zal je klacht doorsturen naar mijn collega die verantwoordelijk is voor deze buitendienststelling, zodat het tijdens de evaluatie besproken kan worden en dit ook kenbaar wordt gemaakt bij de busvervoerder.
Reputatie 4
@huibf Dit topic is van 2 maanden geleden en A. Noniem gaat hier niet meer op reageren. Irisjuu heeft dit topic "gekaapt" en haar probleem in dit topic gesteld. Het lijkt mij derhalve handiger om op het topic van Irisjuu te reageren.

@Irisjuu : Het busvervoer is een groot probleem. Er zijn al talloze topics over geweest. NS is helaas niet in staat om goede afspraken te maken. Stonden er wel in- en uitcheckpalen bij het vervangende vervoer??

Zo niet zou het zomaar kunnen dat u extra betaald heeft voor deze reis. Misschien kan NS even contact opnemen met de desbetreffende busmaatschappij en mededelen dat dit niet de bedoeling is
Reputatie 3
Op vele weekends, en vooral juist in deze periode, lente, is het een hele toer om voldoende bussen (en trouwens nog meer de altijd daarvoor nodige chauffeurs) te vinden om überhaupt al die vele vervangingsbussen te kunnen rijden. Klagen heeft in de praktijk totaal geen enkele zin, want het is net als met een doodleuk toch rokende loodgieter die je met heel veel moeite en voor te veel geld hebt kunnen vinden: voor mij geen 10 anderen, maar geen!
Waarmee ik dit niet goedpraat, want inderdaad is in regio zuid m.n. de organisatie van busvervoer belabberd slecht. Rond Zwolle meestal beter.
Maar bvb op mijn station konden die bussen niet in de juiste richting rijden, omdat er vlak na een viaduct was dat te hoog was voor ze. Geen enkele NS-er die op dat soort dingen let op zelfs maar het besef heeft dat zoiets kan voorkomen.

Reageer