beantwoord

vervangend vervoer traag en duur

• 9 juli 2019
  • 3 reacties
  • 250 Bekeken

Ik reis regelmatig met de trein. Vandaag moest ik naar zwolle en moest ik weer met de bus. Ik snap dat de ns aan het spoor moet werken. Maar toch wekt het irritatie bij mij op om de volgende redenen:
1) waarom moet ik eigenlijk vol “trein”tarief betalen voor een bus. Waarom geeft de ns daar geen korting op? Het duurt langer en de bussen zijn overvol.
2) waarom duurt inchecken zo lang? Er is maar 1 persoon die kaartjes controleert ipv 2 personen?
3) waarom staat er vaak personeel bij die niet weet wat die moet Doen. Er staan genoeg borden en als je dat goed doet is het genoeg.
4) waarom doet de ns alsof een reiziger dom is. Men is prima in staat met de juiste borden de bus te vinden
5) ik heb eigenlijk altijd het idee dit sneller en efficienter kan. Personeel duidelijk briefen. Kapabel personeel kiezen. Duidelijke borden. Buschauffeurs de goede route wijzen etc etc
icon

Beste antwoord door Maxime NS 9 juli 2019, 14:38

Hallo Inge1234, welkom op de NS Community.

Wat jammer dat er op zoveel manieren irritatie ontstond tijdens je reis vandaag met de bussen die we inzetten vanwege de werkzaamheden,
  1. We vervoeren je met de bus. Dat duurt inderdaad langer, maar het zijn geplande werkzaamheden. Hierom wordt er geen extra korting verleend.
  2. Ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt. Wil je dit toelichten?
  3. Personeel zou wel moeten weten wat het moet doen. Als er verkeerde informatie wordt gegeven dan maak ik hier graag een melding van. Jij hebt misschien genoeg aan borden, maar er zijn ook reizigers die dat anders ervaren.
  4. Hoe wordt er gedaan alsof reizigers dom zijn? Alleen borden met informatie is niet voor iedereen voldoende.
  5. Wat je hier zegt is ook hoe het zou moeten zijn. Duidelijke informatie voor medewerkers en reizigers, Ging de busreis zelf dan ook niet goed?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
NS werkt al 25 jaar niet meer aan het spoor, dat doet ProRail.

Dat het ingehuurde, begeleidende personeel vaak van toeten noch blazen weet klopt wel. En dat verhoogt de efficiency inderdaad niet.
Reputatie 4
In principe/theorie zijn die zich meestal vervelende werkstudenten er om mensen te helpen met koffers e.d. en de weg te wijzen-je wilt niet weten hoeveel mensen geen idee hebbben dat er borden-of wimpels staan e.d. -zie alleen al het enorme aantal vragen hierover op dit forum.
Wat wel ontzettend irriteert is dat NS het wel inmiddels al 3-en steeds zonder veel info daarover-heeft veranderd hoe te handelen met open/gesloten poortjes en wel/niet/hernieuwd in+uitchecken.
Wzat vaak ook enorm ophoudt is de procedure van instappen bij grote groepen-dat kan best in 2 of 3 bussen tegelijk, maar schijnt een niet zelf te bedenken opgave te zijn.
Hallo Inge1234, welkom op de NS Community.

Wat jammer dat er op zoveel manieren irritatie ontstond tijdens je reis vandaag met de bussen die we inzetten vanwege de werkzaamheden,
  1. We vervoeren je met de bus. Dat duurt inderdaad langer, maar het zijn geplande werkzaamheden. Hierom wordt er geen extra korting verleend.
  2. Ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt. Wil je dit toelichten?
  3. Personeel zou wel moeten weten wat het moet doen. Als er verkeerde informatie wordt gegeven dan maak ik hier graag een melding van. Jij hebt misschien genoeg aan borden, maar er zijn ook reizigers die dat anders ervaren.
  4. Hoe wordt er gedaan alsof reizigers dom zijn? Alleen borden met informatie is niet voor iedereen voldoende.
  5. Wat je hier zegt is ook hoe het zou moeten zijn. Duidelijke informatie voor medewerkers en reizigers, Ging de busreis zelf dan ook niet goed?

Reageer