beantwoord

Vierdaagsetreinen

Ik loop de Nijmeegse Vierdaagse van 16 t/m 19 juli a.s. Omdat er geen hotelkamers etc. in Nijmegen meer beschikbaar zijn heb ik een hotelkamer in Arnhem gereserveerd. Dat heeft echter alleen maar zin als ik tijdig op de Wedren in Nijmegen kan zijn. Voor de late start op de 40 km is dat 6 uur. Ik weet dat er in voorgaande jaren extra vroeg vierdaagse treinen reden maar de tijdstippen weet ik niet. NS zegt dat zij pas 10 dagen voor de start van de vierdaagse kunnen aangeven hoeveel extra treinen zij hoe laat van Arnhem naar Nijmegen zullen laten rijden. Dat is echter te laat om kostenloos mijn hotelkamer te kunnen annuleren. Zijn er mensen die weten hoe die dienstregeling van de vierdaagsetreinen in voorgaande jaren was?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 januari 2019, 15:49

Goedemiddag Vierdaagseloper en welkom bij de NS Community!

Alhoewel je kunt terugvinden wat de dienstregeling is geweest in de afgelopen jaren, moet ik wel toevoegen dat dit geen volledige zekerheid geeft over hoe het dit jaar wordt gepland. Houd daar dus wel rekening mee.

Ik snap dat je graag zo duidelijk en vroeg mogelijk wilt weten wat en hoe het dit jaar geregeld wordt, maar helaas kan ik niets anders aangeven dan wat al eerder gedaan. Extra inzet of een gewijzigde dienstregeling als gevolg van werkzaamheden of evenementen wordt uiterlijk 10 dagen van te voren in de Reisplanner verwerkt.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dat kunt u bv hier zien
https://treinposities.nl/vertrekstaat/arnhem-centraal/2018-07-17

Zoals te zien waren er in 2018 diverse extra treinen vanuit Arnhem naar Nijmegen.
Ook voor de andere dagen kunt u dit hier nakijken.
Goedemiddag Vierdaagseloper en welkom bij de NS Community!

Alhoewel je kunt terugvinden wat de dienstregeling is geweest in de afgelopen jaren, moet ik wel toevoegen dat dit geen volledige zekerheid geeft over hoe het dit jaar wordt gepland. Houd daar dus wel rekening mee.

Ik snap dat je graag zo duidelijk en vroeg mogelijk wilt weten wat en hoe het dit jaar geregeld wordt, maar helaas kan ik niets anders aangeven dan wat al eerder gedaan. Extra inzet of een gewijzigde dienstregeling als gevolg van werkzaamheden of evenementen wordt uiterlijk 10 dagen van te voren in de Reisplanner verwerkt.
Dank voor de snelle en adequate reactie Momo! Ik begrijp dat NS pas 10 dagen tevoren zekerheid wil geven in de reisplanner maar ik neem aan dat NS jaarlijks een draaiboek toepast en dat er ook dit jaar meer dan voldoende vroege vierdaagsetreinen zullen rijden.
Reputatie 7
Badge +3
Zeker vanuit Arnhem zullen er ongetwijfeld vroege treinen rijden. Ik zou zelf dat hotel gewoon reserveren.
Reputatie 7
Badge +2
Wellicht dat de tijden afwijken van afgelopen jaar. Maar stel dat er geen vroege treinen rijden dan haalt NS zich de woede van vele vierdaagse lopers op de hals. En met de aantallen lopers die jaarlijks gebruik maken van deze extra treinen is voor NS financieel ook lonend neem ik aan.
Reputatie 4
Zeker vanuit Arnhem en Den Bosch is met de Vierdaagse veel vraag naar vervoer. Zou me verbazen als er in de dienstregeling wordt gesneden.
Reputatie 7
Badge +3
Waldo G schreef:

Zeker vanuit Arnhem en Den Bosch is met de Vierdaagse veel vraag naar vervoer. Zou me verbazen als er in de dienstregeling wordt gesneden.

Vergeet de richting Boxmeer niet.
Reputatie 4
Ook dat, maar dat is vervoer waar NS geen invloed op heeft.

Reageer