beantwoord

waar komen die bus chauffeurs vandaan

• 27 July 2021
  • 6 reacties
  • 182 Bekeken

ik heb een opmerking over afgelopen zondag.

wij werden met een bus vervoerd van Den Dolder naar Nijkerk. 

chauffeur wist de weg niet uit eindelijk heeft een passagier hem naar Vathorst begeleid. 

Toen naar Nijkerk vroeg aan ons weet u de weg. Nee dus we gaan op bezoek hier.

dat is volgens mij toch niet de bedoeling. er is ook iets van een tom tom

op een gegeven moment ging hij de afslag Nijkerk eraf. in plaats naar Nijkerk te rijden ging hij weer de snelwegop. 6 kilometer verder weer de afslag maar toen moest hij weer zon 4 kilometer terug rijden.

Al met al waren we 22 minuten te laat in Nijkerk. Heel vervelend voor de man die ons van het station zou halen. Het ergste was de rijstijl. Ik heb een handicap en onverwachtse bewegingen zijn erg pijnlijk. Hard remmen snel op trekken het was een pijnlijke reis voor mij.

Hoop dat de NS voortaan goede chauffeurs laat rijden . Anders ben ik genoodzaakt thuis te blijven als er ergen werkzaamheden zijn. 

nu twee dagen later zakt de pijn enigszins.

groet Jenny Smolders

icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 July 2021, 14:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het zijn chauffeurs van ingehuurde bedrijven of zzp-ers. Ze hebben een verplichte route die ze moeten rijden en veelal geen benul van de spoorwegen. De bedrijven die min ofmeer vast zijn ingehuurd doen het beter. Zeker ook bij drukke trajecten waar men ervaring heeft  Soms zit het mee en soms tegen.

Reputatie 7
Badge +3

De bussen en de chaufers daarvan die ingezet worden komen deels uit de eigen regio maar zeker als er veel bussen nodig zijn komen ze ook andere delen van het land.

Zo zag ik een paar jaar geleden bij werkzaamheden bij station Leiden bussen van Brouwer (een bedrijf hier in de regio) maar ook uit de regio Utrecht, Rotterdam en Brabant, en niet alleen touringcars maar ook Bravo bussen uit Brabant en Syntus bussen uit Utrecht. Die zijn dan echt niet bekend met de route die ze moeten rijden.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij plotselinge verstoringen waar hals over kop bussen opgetrommeld moeten worden kan ik me zo’n situatie nog wel voorstellen, maar hier ging het om geplande en langdurige werkzaamheden waarbij chauffeurs wel degelijk van tevoren instructies krijgen over te volgen routes.

Er zijn namelijk vaak straten of viaducten waar je met een touringcar helemaal niet kan komen, of niet welkom bent zoals in woonwijken of winkelstraten in het centrum, of milieuzones.

Vanaf station Amersfoort Vathorst naar Nijkerk hoef je helemaal niet weer de snelweg op (kan wel, maar dat is om inderdaad ook al kost het geen extra tijd) en rijd je via de Verbindingsweg langs de snelweg naar afslag Vathorst en van daaruit (brug over de snelweg) naar het station in Nijkerk, dat kan je met één blik op een kaart (Google Maps of OpenStreetMap) zien.

Zonder nummer van de bus is lastig te achterhalen om welke busmaatschappij of chauffeur het ging. Gelukkig hebben de meeste ervaren touringcarchauffeurs totaal geen haast (waarom zou je, je wint er niets of weinig mee), of in ieder geval een comfortabele rijstijl.

Goedemiddag jentje1950 en welkom bij de NS Community!

Zoals hierboven al is aangegeven door Thom en Momo zijn dit ingehuurde chauffeurs. Voor treinvervangend busvervoer schakelen wij externe busbedrijven in. Dat gezegd hebbende is het uiteraard wel de bedoeling dat de chauffers op de hoogte zijn van de route die zij horen te rijden. Dit wordt gedeeld met de betreffende bedrijven en wij gaan er dan ook van uit dat dit goed wordt door gecommuniceerd. Het spijt me om te lezen dat dit niet het geval was.

Als je kunt aangeven hoe laat jullie deze bus hebben genomen, het liefst zelfs met een kenteken van de betreffende bus, dan kunnen we jouw feedback doorgeven.

Reputatie 6
Badge +1

vrijwel elk bijdetijds BUSbedrijf/met touringcars heeft de sjofeurs voorzien van een aangepaste tomtom (of hoe het ook mag heten) waar de voor bussen toegelaten routes keurig in verwerkt zijn.

Reputatie 3

Als NS heb je natuurlijk maar zeer weinig controle over de buschauffeurs, maar het is altijd wel nuttig om dit te melden. 

Ik had ooit van Eindhoven naar Weert een redelijk geflipte chauffeur die zonder enige aanleiding steeds vreemde dingen omriep over ongelukken op de weg en overleden personen/collega's etc. Hoewel hij naar Weert moest, heeft hij ons er in Maarheeze uitgetrapt. NS-personeel heeft ons via de infoknop destijds prima geholpen.

Ik vind het in dit soort gevallen ook erger voor de chauffeur dan voor mezelf. Mijn vertraging interesseerse me destijds niet zoveel, maar zijn problemen zijn na deze rit natuurlijk nog (lang) niet voorbij. 

Reageer