beantwoord

Waar vind ik informatie over de actie van NS personeel morgen in Amsterdam. Graag advies!

• 30 oktober 2016
  • 20 reacties
  • 828 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik zal immers op zoek moeten gaan naar een alternatief voor mijn treinreis morgenmiddag van mijn werk in Den Haag naar mijn woonplaats Amsterdam.
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 oktober 2016, 17:13

Op de website van NS is onder het balkje van de reisplanner een rode balk toegevoegd met een link naar deze pagina. Daarop geeft NS reizigers meer informatie over de mogelijke treinuitval rond Amsterdam morgenavond:

NS verwacht aanstaande maandag mogelijk hinder voor treinreizigers tijdens de avondspits rond Amsterdam. Dit komt omdat een deel van de NS-medewerkers heeft aangegeven vanaf 17.00 uur een werkoverleg te houden en wellicht het werk te onderbreken in de regio Amsterdam. Het is nog onduidelijk hoeveel medewerkers meedoen en hoe groot de overlast voor reizigers daadwerkelijk wordt. Onderbrekingen in Amsterdam hebben mogelijk ook gevolgen voor reizigers op andere plekken in het land, omdat veel treinen langs of via Amsterdam rijden. We houden de situatie nauwgezet in de gaten en zullen u op de hoogte houden via ns.nl en de NS reisplanner app.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 2
Machinisten en conducteurs houden komende maandag een werkonderbreking op Amsterdam Centraal Station. Van 17.00 tot 19.00 uur beleggen ze een zogeheten groot werkoverleg, waarin ze praten over hun onvrede over verschillende onderwerpen.

Zo is het spoorpersoneel bang dat met de nieuwe dienstregeling, die op 11 december ingaat, ook het 'rondje om de kerk' weer terugkomt. Met de term wordt bedoeld dat machinisten en conducteurs vaste routes moeten rijden. Ook vinden ze dat de NS afspraken over de tweede conducteur op dubbeldekkers niet is nagekomen. Een zegsman van de machinisten verwacht een grote opkomst van ,,collega's uit het hele land".

Door het werkoverleg komt het treinverkeer op en rond Amsterdam CS stil te liggen en ontstaat overlast voor reizigers.

Bron: anwb.nl
Badge +3
Op de website van NS is onder het balkje van de reisplanner een rode balk toegevoegd met een link naar deze pagina. Daarop geeft NS reizigers meer informatie over de mogelijke treinuitval rond Amsterdam morgenavond:

NS verwacht aanstaande maandag mogelijk hinder voor treinreizigers tijdens de avondspits rond Amsterdam. Dit komt omdat een deel van de NS-medewerkers heeft aangegeven vanaf 17.00 uur een werkoverleg te houden en wellicht het werk te onderbreken in de regio Amsterdam. Het is nog onduidelijk hoeveel medewerkers meedoen en hoe groot de overlast voor reizigers daadwerkelijk wordt. Onderbrekingen in Amsterdam hebben mogelijk ook gevolgen voor reizigers op andere plekken in het land, omdat veel treinen langs of via Amsterdam rijden. We houden de situatie nauwgezet in de gaten en zullen u op de hoogte houden via ns.nl en de NS reisplanner app.
Reputatie 7
Ook onderling is nog weinig bekend op dit moment, dus ook ik als hoofdconducteur, die er toch midden in staat, kan nog geen duidelijkheid scheppen. Het ligt heel erg aan het aantal NS'ers die mee zullen gaan doen..
Ik snap dit erg vervelend is, maar zoals Slidestop ook aangeeft is dit ook voor ons nog onduidelijk.
Er zijn zojuist wel wat extra maatregelen getroffen om onze reizigers te informeren hierover. Zo is er een rode balk toegevoegd, zoals Tochjo ook aangeeft, zal er een sms alert uitgaan en wordt er een pushbericht verzonden via de Reisplanner Xtra app.
Reputatie 7
Badge +3
Enig idee hoe ik om 31-10-16 om 17.30 uur in Amsterdam kan komen om te gaan werken?
Reputatie 7
Misschien met de trein, zoals aangegeven is er nog veel onbekend. En anders bus tram metro auto...
Ik heb ook geen idee hoe het morgen gaat lopen. Ik hoor verschillende geluiden en dat er ook collega's die vrij zijn richting Amsterdam gaan. Net als Slidestops weet ik er eigenlijk ook bijna niets van....
Reputatie 2
De werkonderbreking is in Amsterdam, door Amsterdammers, begrijp ik dat goed? Dus als een trein Den Haag- Amsterdam door een machinist en een conducteur uit bijvoorbeeld Eindhoven of Amersfoort gereden wordt, dan rijdt die gewoon? En als een trein Utrecht- Den Haag toevallig door Amsterdams personeel wordt gereden blijft ie staan?
De werkonderbreking is in Amsterdam, door Amsterdammers, begrijp ik dat goed? Dus als een trein Den Haag- Amsterdam door een machinist en een conducteur uit bijvoorbeeld Eindhoven of Amersfoort gereden wordt, dan rijdt die gewoon? En als een trein Utrecht- Den Haag toevallig door Amsterdams personeel wordt gereden blijft ie staan?

Het probleem is dat je niet weet welke machinisten en conducteurs het werk gaan neerleggen en zoals het nu is kan het zijn dat de machinist die op Amsterdam-Utrecht zit de trein naar Den Haag als volgende heeft en zijn werk neerlegt op Amsterdam Centraal om aan het overleg mee te doen.

Ik ben maar met de auto gegaan want ik had vanochtend best naar Amsterdam kunnen komen maar ik reis natuurlijk in de spits want ik werk op kantoor dus wil ook graag in de spits naar huis zonder het risico te lopen tot 19:00 vast te zitten en dan moet het nog in beweging komen dus laten we er maar 20:30 van maken.

Ik baal wel dat het werk al neer word gelegd voordat de onderhandeling zijn gestart en zonder dat het via een vakbond loopt want de NS tref je er financieel niet meer aangezien de mensen in de spits voor 90% een abonnement hebben en dus al betaald hebben en we geen geld terug krijgen als we geen vertraging bij de NS oplopen door de auto of bus/tram/metro te nemen. Ga nou eens buiten de spits om staken op de tijden dat mensen reizen die veel al geen abonnement hebben.
Reputatie 6
Badge
Je zult maar net zien dat de IC Lelystad Centrum, die wel richting Amsterdam gaat, uitgerekend vandaag met VIRM4 gaat rijden, of niet verder dan Leiden. Het zou me niets verbazen..
Ik hoop wel dat de "overleggende" NS medewerkers begrijpen dat de meeste reizigers geen partij zijn in dit conflict, een groot deel daarvan heeft zelf ook nog eens saai eentonig werk, maar kunnen geen vuist maken om daar verandering in te brengen of ze moeten een ander baantje zoeken.
Reputatie 4
[..] want de NS tref je er financieel niet meer aangezien de mensen in de spits voor 90% een abonnement hebben en dus al betaald hebben en we geen geld terug krijgen als we geen vertraging bij de NS oplopen door de auto of bus/tram/metro te nemen. Ga nou eens buiten de spits om staken op de tijden dat mensen reizen die veel al geen abonnement hebben.
Mee eens, dit wekt weinig sympathie op. Vooral de discussie om het "Rondje om de Kerk", laat al het kantoorpersoneel gaan staken om het "Ritje naar het Bureau". Of het kleinbedrijf voor het "Ritje naar de winkel", etc. Nee, vandaag moet de reiziger een aantal uur eerder het werk neerleggen door dit personeel.
Reputatie 7
Ik ben benieuwd, ik ben rond 18.00 in Amsterdam.. ik wil wel doorrijden, maar als mijn machinist dat niet wil dan staan we ook stil. Als we uberhaupt Amsterdam al bereiken, als het vol staat zullen we wel eerder keren...
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben ook benieuwd.

Want omdat NS zelf niet echt weet wat de situatie zal zijn weet je als reiziger ook niet echt veel. Ja, je kunt vlak voor vertrek de reisplanner raadplegen, maar als dan blijkt dat je trein niet gaat dan kom je toch niet weg, of je komt maar halverwege.
Ik moet van Delft naar De Vink. Ik kom niet in de buurt van Amsterdam, maar neem wel treinen die in de richting van Amsterdam verder gaan. Vraag is dus of die wel of niet rijden na 17.00 en zo ja, tot waar?
Misschien uit voorzorg toch maar iets eerder weggaan van werk?
Misschien gaan ze niet verder dan Hoofddorp, daar heb je een opstelterrein waar ze wat kwijt kunnen..
Reputatie 6
Badge
De staking viel best nee. Alleen naar onbelangrijkere bestemmingen als Uitgeest, Beverwijk en Zandvoort aan Zee werd bijna niet gereden. De andere grote steden waren nog prima bereikbaar via Amsterdam CS. Enige nadeel was dat de IC Direct naar Rotterdam dus ook niet reden...
Onbelangrijke bestemmingen... dat zullen die reizigers niet vinden...
Reputatie 7
Mijn trein naar Almere en Lelystad reed niet, degene achter mij ook niet. Vind ik toch ook best belangrijke steden! Had geen machinist..
Reputatie 6
Badge
Almere is zeker belangrijk, maar die grote stad noemde ik dan ook niet. En bob, er zullen altijd mensen zijn die dat soort plaatsjes wel belangrijk vinden. Maar dat zijn dan alleen zij die er wonen of werken (dat zijn er niet veel).
Beverwijk= Hoogovens... werken heel wat mensen. Uitgeest is een overstappunt.

Reageer