Waarom geen vervangend vervoer als je al 2 uur van te voren wist dat de trein niet rijdt

• 15 november 2018
  • 3 reacties
  • 251 Bekeken

Ik vind het echt schandalig dat in een regio waar 1 spoor ligt en een trein 1 x in het half uur rijdt er heel nonchalant van jullie kant regelmatig treinen vervallen. Nu weer. 2 uur voor ik op de dienstregeling keek werd er al aangegeven dat de trein niet zou rijden. DAN ZORG JE TOCH VOOR VERVANGEND VERVOER?! nee dan wordt je met de bus over Zierikzee en oude tongen gestuurd. Of je mag van bergen op zoom gaan lopen naar Tholen. Dit is echt de zoveelste x dat ik vertraging oploop. Voor die prijzen is het echt absurd

3 reacties

Ohja en dan op een station vast zitten waar het enigenopenbare toilet buiten gebruik is. Chapeau.
Reputatie 7
Badge +2
En om welke trein gaat het hier?
Op de vertrekstaat van Bergen op Zoom staat richting richting Vlissingen de spits IC van 18.42 en de gewone IC van 18.46 als vervallen en in de richting van Amsterdam de IC van 20.44. Deze laatste had met het materieel van de trein naar Vlissingen moeten rijden. Maar omdat die niet had gereden kan die ook niet terug naar Amsterdam.
https://treinposities.nl/vertrekstaat/bergen-op-zoom/2018-11-15

Zo te zien rijdt verder alles wel. Dan heb je maar een half uur vertraging. Dat is niet fijn maar dat is geen reden voor NS om vervangende bussen in te zetten. Dat gebeurt pas wanneer er door een ernstige verstoring meerdere uren helemaal geen treinen kunnen rijden.
Het gaat om de intercity van 20.14 van goes richting bergen op zoom. Probleem echter is dat ik op tholen moet zijn. Alternatief was om de bus te nemen naar Zierikzee vervolgens naar oude tongen en dan naar Tholen. Aankomsttijd 21.59. Of een trein een uur later te nemen aangezien er geen aansluiting is wanneer ik de intercity van 20.44 pak. Dus dan zou ik om 10 uur thuis zijn. Dit is toch echt een vertraging van een uur.. Maar vriendelijk dat jullie denken ach niet mijn probleem want het is maar 1 trein die niet rijdt. En daar moet ik dan ook nog voor betalen. Elke x als ik met jullie reis is het een probleem.

Reageer