beantwoord

Waarom is bij werkzaamheden aan 't spoor het vervangend vervoer zo slecht geregeld

• 19 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 276 Bekeken

Waarom is het iedere keer als er bussen geregeld moeten worden zo’n puinhoop? Enorme rijen met wachtende mensen,  waarom wordt dit niet beter georganiseerd? 

Het reizen met de spoirwegen is nou niet bepaald goedkoop te noemen.

icon

Beste antwoord door Jeroen 19 oktober 2019, 23:24

Probleem bij Boxtel is dat er natuurlijk flinke dubbeldekkers het station binnen rijden waar dan veel mensen in 1 keer uitstappen en die naar de bussen toe moeten.  Dit zorgt op de trappen en overloop voor veel opstoppingen vanwege de poortjes.

En het nadeel dat de treinen daar achter elkaar binnen komen rijden en het station niet echt op deze drukte berekend is met de overstap naar de bussen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet waar en wanneer je gereisd hebt, maar ik heb deze week twee keer met de werkzaamheden rond Den Bosch te maken gehad en ik moet eerlijk toegeven, beide keren was het prima geregeld. Maar dat was dan ook wel in de daluren.

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht gaat het over de werkzaamheden bij Boxtel. Ik zag in de vooravond enorme rijen wachtenden in Den Bosch.

Badge

Probleem bij Boxtel is dat er natuurlijk flinke dubbeldekkers het station binnen rijden waar dan veel mensen in 1 keer uitstappen en die naar de bussen toe moeten.  Dit zorgt op de trappen en overloop voor veel opstoppingen vanwege de poortjes.

En het nadeel dat de treinen daar achter elkaar binnen komen rijden en het station niet echt op deze drukte berekend is met de overstap naar de bussen.

Badge +3

Moet je op Den Bosch (Ht) nog steeds met de trappen naar spoor 1 en dan (met jawel een NS uitcheck paaltje) via een trapje naar de bussen?

Assistentie is er voor kinderwagens en zo, mag ik hopen.

En dan aankomen in Boxtel dus. Ik kan niet beginnen te dromen over wat ik daar ooit te zoeken heb, maar hoop van harte dat er personeel was om je te begeleiden naar een NS bus.

Maar inderdaad, we vrezen het ergste en dat komt gewoon weer uit.

Reputatie 7
Badge +3

In Den Bosch vertrekken de bussen nog gewoon vanaf spoor 1, daar zag ik rond een uur of zes die lange rijen staan.

Verder waren er misverstanden bij de kerende intercity's omdat de verkeersleiding het verschil tussen 6, 6a en 6b niet onder de knie kon krijgen met als gevolg dat nogal wat wachtende reizigers hun trein misten omdat ze op het verkeerde deel van het perron stonden. Ook pasten sommige intercity's niet langs het perron omdat het b-spoor maar 8 bakken kan hebben, mind the gap dus.

In Boxtel was het gisteren en eergisteren wat handiger want daar is meer ruimte. Daar liep het volgens de krant vlekkeloos.

Reputatie 7
Badge +3

Ik moest inderdaad donderdag en vrijdag de bus tussen Boxtel en Eindhoven hebben. Donderdagavond in Boxtel 10 minuten moeten wachten op een bus. Vrijdagochtend in Eindhoven direct een bus in kunnen lopen, die vervolgens ook direct vertrok. Beide keren was ik eerder op m'n bestemming dan de reisplanner had aangekondigd.
Morgen moet ik weer, ben benieuwd :slight_smile:

Het was op het traject Rotterdam Eindhoven. Erg lange wachttijd in Tilburg. Was erg vervelend.

Reageer