Afgelopen weekend had ik veertig minuten extra reistijdvan Schiedam naar Olst. Als ik de intercity direct toeslagvrij had kunnen nemen, wasmijn reisduur veel korter geweest. Dus omreizen via Amsterdam, omdat NS al wekenlang Amersfoort blokkeert.
En vandaag hadden we het euvel van defectspoor, de hele dag, op de lijn richting Amsterdam. Toch toeslag.
Ik vind die toeslag toch absurd. Ik heb er als belastingbetaler aan moeten meebetalen, en nu ie eindelijk functioneert, mag je er nog extra voor betalen. Kom nou, anmenooitniet
Beste antwoord door Treinspotter123
Als de toeslag afgeschaft zou worden, hebben de IC Direct treinen te weinig capaciteit om de extra reizigers op te vangen.
Een aantal jaar geleden is oa met dit idee voor een toen nog hogere toeslag gekozen: door de hoge toeslag zouden minder mensen van de Fyra gebruikmaken en waren er dus minder treinen nodig. Want dit geld was al besteed aan het veel te hoge concessiebedrag voor de hsl.
Op dit moment is er nog steeds niet genoeg materieel geschikt voor de hsl om te toeslag af te schaffen. Wie weet met de instroom van de IC NG in 2021.
Bekijk origineel
Een aantal jaar geleden is oa met dit idee voor een toen nog hogere toeslag gekozen: door de hoge toeslag zouden minder mensen van de Fyra gebruikmaken en waren er dus minder treinen nodig. Want dit geld was al besteed aan het veel te hoge concessiebedrag voor de hsl.
Op dit moment is er nog steeds niet genoeg materieel geschikt voor de hsl om te toeslag af te schaffen. Wie weet met de instroom van de IC NG in 2021.