beantwoord

Waarom worden er zulke korte treinen ingezet terwijl er werkzaamheden zijn?

• 10 April 2019
  • 29 reacties
  • 1510 Bekeken

Het is al niet al te handig dat de helft van alle Intercities word geschrapt vanwege de werkzaamheden bij Leiden. Maar waarom dan zo vaak van zulke ienieminie treintjes? Vanochtend was Rit 725, vertrek 07:30 vanaf Den Haag Centraal weer veel te klein. Normaal gesproken zou dit een IC moeten zijn met 10 treindelen en een dubbeldekker bovendien. Nu was het een enkellaags van 7 treindelen. Is het de bedoeling dat 80% van de reizigers in Leiden moeten achterblijven omdat ze niet in een trein passen? En ga nu niet zeggen dat er geen materieel beschikbaar is, want er rijden de helft minder treinen, dus er moet dan toch voldoende overblijven.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 12 July 2019, 08:00

Bekijk origineel

29 reacties

Mijn excuses voor mijn late update. Ik heb begrepen van mijn collega's dat de evaluatie is afgerond. Op dit moment wordt de evaluatie verwerkt in een goed overzicht wat ik met jullie kan delen.
De evaluatie is grotendeels klaar. Ik wacht nog op de definitieve inhoud. zodra ik deze heb zal ik dat delen met jullie.
Het wachten is momenteel op het gehele document. Zodra ik dit heb ga ik het met jullie delen.
De evaluatie is klaar. Ik heb hiervoor een speciaal topic aangemaakt zodat ik inhoudelijke reacties kan bundelen en kan communiceren naar de betrokken partijen. Je vindt het topic hier.

Reageer