beantwoord

Wacht de 4daagse trein van Utrecht naar Nijmegen op de nachttrein vanuit Rotterdam/Amsterdam?

• Anonymous
  • 0 reacties
Of moeten wandelaars 4 nachten 61 minuten doorbrengen op station Utrecht?

IC1410
code:
  Aanko  Vertr       Station                         Perron
..... 02:00 Rotterdam Centraal 3
02:12 02:12 Delft 1
02:20 02:21 Den Haag HS 3
02:35 02:45 Leiden Centraal 9b
03:00 03:02 Schiphol (Airport)
03:16 03:19 Amsterdam Centraal 7a
03:44 ..... Utrecht Centraal 15

IC 28721
code:
Aanko    Vertr   Station                   Perron
..... 03:45 Utrecht Centraal 19
03:54 03:54 Driebergen-Zeist 1
04:07 04:07 Veenendaal-De Klomp 2
04:12 04:12 Ede-Wageningen 4
04:22 04:30 Arnhem Centraal 8
04:36 04:36 Arnhem Zuid 1
04:40 04:40 Elst 1
04:45 04:45 Nijmegen Lent 2
04:49 ..... Nijmegen 1a
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 juli 2017, 04:15

Ik ben hier mee bezig, en ik weet dat de planners hiernaar gaan kijken. Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Ik weet dat de 4 daagse al snel is, dus ik zit er bovenop.

Weet je al iets meer?
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Indien je geen vertraging hebt is deze overstap wel haalbaar, maar ik zou er niet op gokken dat dat lukt. Zeker aangezien het ook nog eens niet cross-platform is. T is wel bijzonder dom en knullig gepland, zeker aangezien de trein ook nog eens 8 minuten in Arnhem stil staat (!).
Dag Michiel., ga je meedoen aan de 4 daagse? Succes!

Er is ook een ander topic langsgekomen over de planning bij de 4 daagse. Ik probeer te achterhalen waarom deze planning zo is gemaakt, en aan te kaarten dat dit niet handig is. Ik durf hier nog geen verdere uitspraken over te doen.
Ik ben hier mee bezig, en ik weet dat de planners hiernaar gaan kijken. Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Ik weet dat de 4 daagse al snel is, dus ik zit er bovenop.
Reputatie 2
Als dit niet opgelost kan worden dan snap ik er werkelijk waar helemaal niks meer van 🙂.
Reputatie 7
Badge +3
Dit heeft NS wel oliedom geregeld.
Badge +3
Om 3:45 is het erg rustig, dus zal een paar minuten wachten geen grote gevolgen hebben (hooguit een goederentrein die ergens in de weg zit, maar die rijden amper van Utrecht naar Nijmegen).

Maar hou me er niet aan...
Kan die tijden van de vierdaagse niet aangepast worden
Badge +3
Hoe vroeg moet je starten, en hoeveel kilometer ga je lopen Coswortrh?

Voor de 40 km lopen wil je echt toch wel op tijd zijn, en dan liever niet een trein een uur eerder of een overstap van 61 minuten of zoiets, op de gok, toch?
Reputatie 6
Badge +1

Die zijn al ongeveer 50 jaar hetzelfde, in tegenstelling tot de dienstregeling van NS... Bovendien staat de tijd al een jaar van tevoren vast, en schermt NS tegenwoordig met een planningshorizon van 10 dagen. Lijkt me duidelijk wat hier aangepast zou moeten worden...
Reputatie 6
Badge +1
@Michiel. hoeveel mensen denk jij dat de vierdaagse gaan lopen met een overnachtingsplaats voorbij Utrecht? Ik gok op 0,0.

Weet je al iets meer?
Reputatie 3
Dat wordt in een tentje slapen; wel zo gezellig 😉
Nacht 1:
De nachttrein uit Rotterdam kwam met een half uurtje vertraging aan in Utrecht.
Nu hoefden de overstappers "maar" een half uurtje te wachten i.p.v. 61 minuten...

Waarom halteerde deze nachttrein 21 minuten op station Schiphol?

PLAN...VERTREK Station
02:00...02:00...Rotterdam Centraal
02:12...02:12...Delft 1
02:21...02:21...Den Haag HS 3
02:45...02:45...Leiden Centraal 9b
03:02...03:23...Schiphol (Airport)
03:19...03:47...Amsterdam Centraal 7a
03:44...04:11...Utrecht Centraal 15
Reputatie 3
Ach ik heb iedere dag een overstap van 26 minuten en dit op zowel de heen als terugweg, dus voor die paar dagen valt het allemaal wel mee.
Reputatie 3
@Michiel: de nachtnettrein is zo ruim ingelegd zodat hij om kan rijden via Haarlem als er werkzaamheden zijn, zonder dat de dienstregeling hoeft te worden aangepast.

Los daarvan vind ik de aansluitingen en de dienstregeling van het nacht"net" vrij belabberd. Lange wachttijden tussen de paar treinen die rijden terwijl je lang op een leeg station moet wachten. De pendel Amersfoort - Utrecht lijkt een eigen "net" te vormen die noch goed aansluit op de laatste trein uit Eindhoven, noch goed aansluit op de rest van het nachtnet.
Ik heb dit met onze planners besproken, en ze hebben aangeven dat ze er naar zouden kijken. Ik heb echter niet precies gehoord wat voor oplossing er is gekozen. Ik begrijp dat er uiteindelijk wel een verandering is gekomen, zodat de overstap geen uur, maar 26 minuten was?

Reageer