beantwoord

Wat is er aan de hand in Zeeland?

Reputatie 2
Gisteren viel me al op dat in een staat die Momo in een andere topic plaatste er erg veel treinen vertraagd aankomen in Bergen op Zoom, richting Amsterdam. Ik en mijn partner hebben daar erg regelmatig last van, veel vertragingen vinden plaats in de ochtend en in de avond, dit is in dat staatje goed te zien. Wat schetst mijn verbazing? Vanavond is het wederom bingo. De een na de andere trein komt van enigszins tot zwaar vertraagd binnen. Opvallend dat er veel vertragingen beginnen in Kruiningen-Yerseke en dan op de ieniemini stationnetjes erna verder oplopen. Dit is veel vaker aan de hand. De krappe overstap in Roosendaal op de trein naar Zwolle is hiermee te vaak niet te halen. Wat is het probleem in Zeeland (buiten het weer en gladde sporen)?

icon

Beste antwoord door Jouke NS 20 november 2018, 10:54

Ik heb dit intern voor je nagevraagd, PaulBSA, zoals ik had toegezegd. Ik krijg een vergelijkbare reactie als andere gebruikers van de community al aangeven. De oorzaak voor de vertraging op dit traject moet vooral gezocht worden in gladde sporen. Een tweede oorzaak voor de vertraging is het combineren van 2 treinstellen. Wanneer dit het geval is wordt er eerst gecombineerd en pas daarna gaan de deuren open voor de reizigers. Ook dit kan vertraging opleveren.

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo PaulBSA en welkom bij de NS Community.

Ik kan helaas zo niet een duidelijke aanleiding geven voor de vertraging die je ziet in de regio Zeeland. Ik ga hier meer onderzoek naar doen en kom erop terug.
Reputatie 7
Badge +2
Geen idee wat het de andere dagen betrof maar vandaag was er melding van een defecte trein tussen Goes en Arnemuiden.
https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/24595-16-november-2018-defecte-trein-roosendaal-vlissingen
Veelal is in Zeeland de vaak (extreem) gladde rails de oorzaak in dit jaargetijde. Vallende blaadjes spelen daarbij overigens amper een rol, condens in de ochtend en avond is ruim voldoende voor grote problemen.
Hierdoor gaat optrekken en remmen zo moeilijk dat ze de dienstregel niet meer halen.
Juist in ochtend en avond is dit verschijnsel het sterkste, overigens niet alleen in Zeeland.
Reputatie 7
De oorzaak is inderdaad vaak de gladde sporen. daar is deze lijn berucht om.
Reputatie 2
Inderdaad, ook meegemaakt afgelopen week: gladde sporen tussen Vlissingen en Roosendaal. Vooral aankomst en vertrek in Middelburg en Arnemuiden is drama. En met een vertraging van meer dan 3 minuten op station Roosendaal kun je de overstap richting Breda vergeten.
Ik heb dit intern voor je nagevraagd, PaulBSA, zoals ik had toegezegd. Ik krijg een vergelijkbare reactie als andere gebruikers van de community al aangeven. De oorzaak voor de vertraging op dit traject moet vooral gezocht worden in gladde sporen. Een tweede oorzaak voor de vertraging is het combineren van 2 treinstellen. Wanneer dit het geval is wordt er eerst gecombineerd en pas daarna gaan de deuren open voor de reizigers. Ook dit kan vertraging opleveren.

Reageer