Wat is er aan de hand tussen Apeldoorn en Utrecht op zaterdag 13/11? | NS Community
beantwoord

Wat is er aan de hand tussen Apeldoorn en Utrecht op zaterdag 13/11?

  • 5 November 2021
  • 18 reacties
  • 364 Bekeken

Blijkbaar werkzaamheden, en wordt er dus niet eerder vervangende treinen ingezet. Sinds de nieuwe update in de app kon ik de storingen niet meer vinden, maar inmiddels gevonden. Bedankt voor het meedenken, baal er wel van. 

icon

Beste antwoord door Momo 5 November 2021, 19:53

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het is niet slim om online een treinkaartje ruim voor vertrek te kopen. Volgens de voorwaarden wordt er namelijk geen geld teruggegeven en is wijziging niet mogelijk. 

Ik kan op dit moment niet terug zien waarom de treindienst 13 november a.s. later van start gaat. Mogelijk zijn er werkzaamheden of heeft men het rooster bij ProRail of NS (nog) niet rond. Het beste wat je nu kunt doen is een paar dagen van te voren nog eens kijken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat het om deze weekzaamheden gaat.

Normaal gaat er een directe IC van Apeldoorn naar Utrecht via Amersfoort. De 13e moet het via Hilversum.

Momo was sneller

Reputatie 7
Badge +3

Waarom wil je om 8 uur bij de beurs zijn, @Michelle1999mvk? Op de site zie ik dat die pas om 9 uur opent.  https://www.verzamelaarsjaarbeurs.nl/openingstijden/

Daar om half 9 of zo zijn ivm mogelijk rijen voor de ingang is toch vroeg genoeg?

Momo, ik heb standhouder tickets. Dan mag je vanaf 7u naar binnen. 

Er zijn dus inderdaad werkzaamheden.

Apeldoorn heeft verder wel goede busverbindingen met Arnhem. Als je zaterdagochtend om 6:08 de bus van Apeldoorn naar Arnhem neemt en dan de IC richting Utrecht, dan kun je om 7:36 op Utrecht Centraal zijn.

Badge +3

Sinds de nieuwe update in de app kon ik de storingen niet meer vinden, maar inmiddels gevonden.

Ja, die handige knop onderaan (Storingen) hebben ze verplaatst naar een tekst op de start/plannen pagina.

In plaats daarvan nu de knop ‘In de buurt’, met bij mij ineens heel veel busstations :rofl: 

 

Ze hebben het tegenwoordig inderdaad nogal verstopt. Dat is heel jammer, want met de vele verstoringen (mede door onderbezetting bij ProRail) is dit deel misschien wel belangrijker dan ooit.

Reputatie 7
Badge

Er zit een feedback functie in de reisplanner.

Ik zou zeggen: Geef het door. Als er genoeg mensen zijn die deze aanpassing als storend ervaren, wordt er misschien naar gekeken om het te verbeteren?

Badge +3

De aanpassing is op zich niet storend, je moet het alleen even weten. Vergelijk het met de eerste keer naar de WC in een FLIRT/SLT/SNG gaan, na de eerste keer is het wel duidelijk.

Als er geen storingen/werkzaamheden zijn dan zou een knop (onderaan) naar een pagina leiden met een melding “er zijn geen storingen”. De tekst zoals die er nu staat kan je dan eventueel weg laten.

Hypothetisch geval natuurlijk, want er is eigenlijk altijd wel iets aan de hand ergens, en bij die knop onderaan stond dan een rood rondje met het aantal verstoringen. Geen rood rondje? Da’s mooi dan rijdt alles.

Op deze manier is dus prima, maar over die ‘busstations’ stuur ik natuurlijk wel een bericht naar m-lab, die reageren trouwens best snel.

En die Favorieten zijn ook bizar, dat zijn gewoon adressen/locaties waar ik de NS app het laatst heb gebruikt voor een (loop)advies vanaf ‘hier’ (GPS locatie) naar een bushalte.

Als je auto naar de dealer moet wegens een ‘storing in de motor’ en je geen leenfiets wilt (het regende, ik ga wel met de bus) dan is dat natuurlijk geen ‘favoriet’ adres :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +1

Dus zal wel weer een goedwillende maar met de taal als EN3 of EN4 verwegiemand zijn die handig is met IT en thuis elke busHALTE ´station´ noemt. Overigens niet zo gek-mijn oude vrienden in Thailand /BKK en in Maleisie deden dat ook altijd

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat je nu nog meer baalt @Michelle1999mvk, ik lees net dat de Verzameljaarbeurs en de Mega Platen en CD beurs (jaren geleden nog regelmatig bij die laatste geweest) dit weekend niet doorgaan vanwege de verwachte strengere maatregelen van het kabinet. Hopelijk had je niet al een e-ticket voor de treinreis gekocht.

https://www.ad.nl/utrecht/utrechtse-jaarbeurs-wacht-persconferentie-niet-af-en-schrapt-beurzen-dit-weekend-veiligheid-staat-voorop~a2c06dc6/

Reputatie 7
Badge +1

Het is niet slim om online een treinkaartje ruim voor vertrek te kopen. Volgens de voorwaarden wordt er namelijk geen geld teruggegeven en is wijziging niet mogelijk.

Als je naar verwachting meer dan een uur vertraging gaat oplopen t.o.v. de dienstregeling zoals die werd gepresenteerd bij het kopen van het kaartje, dan kan je van je treinreis afzien met 100% terugbetaling. Verordening 1371/2007, artikel 16, optie a.

Als ik de dienstregeling van de 13e met die van volgende week zaterdag vergelijk, dan is de eerste reismogelijkheid echter net geen uur later.

Badge +3

Ik denk dat je nu nog meer baalt @Michelle1999mvk, ik lees net dat de Verzameljaarbeurs en de Mega Platen en CD beurs (jaren geleden nog regelmatig bij die laatste geweest) dit weekend niet doorgaan vanwege de verwachte strengere maatregelen van het kabinet. Hopelijk had je niet al een e-ticket voor de treinreis gekocht.

https://www.ad.nl/utrecht/utrechtse-jaarbeurs-wacht-persconferentie-niet-af-en-schrapt-beurzen-dit-weekend-veiligheid-staat-voorop~a2c06dc6/

De beurs was vandaag ook open hoorde ik… jammer inderdaad.

Reputatie 7
Badge +3

Is de vrijdag niet altijd voor handelaren waarvoor dan speciale dealerkaarten in omloop zijn? Dat was (in ieder geval voor de platen en CD beurs) de jaren dat wij nog wel eens gingen het geval. De officiele openingsdagen volgens de site zijn in ieder geval 13 & 14 november.

Badge +3

Is de vrijdag niet altijd voor handelaren waarvoor dan speciale dealerkaarten in omloop zijn? Dat was (in ieder geval voor de platen en CD beurs) de jaren dat wij nog wel eens gingen het geval. De officiele openingsdagen volgens de site zijn in ieder geval 13 & 14 november.

Ah, dan zal dat het zijn. Was inderdaad iemand van Jamm FM met nogal wat ‘old school’ connecties.

Hoop standhouders in de stress over lock down. {die, standhouders} Gasten komen echt overal vandaan…

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat je nu nog meer baalt @Michelle1999mvk, ik lees net dat de Verzameljaarbeurs en de Mega Platen en CD beurs (jaren geleden nog regelmatig bij die laatste geweest) dit weekend niet doorgaan vanwege de verwachte strengere maatregelen van het kabinet. Hopelijk had je niet al een e-ticket voor de treinreis gekocht.

https://www.ad.nl/utrecht/utrechtse-jaarbeurs-wacht-persconferentie-niet-af-en-schrapt-beurzen-dit-weekend-veiligheid-staat-voorop~a2c06dc6/

Dat kaartje was al ruim van te voren gekocht, vandaar dit topic, want door latere vertrektijde, was met de trein gaan geen goede optie meer.

Reputatie 7
Badge +3

De oorspronkelijke openingspost is aangepast dus als het daarin stond is het niet meer terug te zien. Maar de werkzaamheden en de latere trein zijn nu in ieder geval niet meer een issue. 

Reageer