Weer werkzaamheden op Zeeuwse lijn

  • 1 April 2024
  • 82 reacties
  • 1701 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

En weer zijn er werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn. Op diverse stations staat hierover niets aangegeven.

 

Wanneer: het hele weekend 6+7 april 2024

Waar: tussen Roosendaal en Vlissingen rijden geen treinen

Extra reistijd: meer dan een uur

 

Er is vervangend vervoer toegezegd

Maar bijvoorbeeld: van Vlissingen naar Roosendaal zit je gewoon 1 uur en 3 kwartier in de snelbus (en deze gaat dan via Middelburg, Goes en Bergen op Zoom).

 

Waarom worden de werkzaamheden over dit hele lange traject niet opgedeeld in stukken, zodat de extra reistijd binnen de perken gehouden kan worden. Nu moeten er op deze manier wel heel veel bussen ingezet worden. In het verleden is bewezen dat dat gewoon niet goed gaat.

Bv Roosendaal<>Bergen op Zoom

Bergen op Zoom<>Kruiningen-Yerseke

Kruiningen-Yerseke<> Goes

Goes<>Middelburg

Middelburg<>Vlissingen

 

 


82 reacties

Reputatie 6

Dus, maar een inhaalslag maken? We zijn al sinds het einde van de vorige zomervakantie bezig, hoelang gaat die inhaalslag nog duren 😂

Zolang als nodig is. Hoe vervelend de werkzaamheden en bijkomende storingsgevoeligheid ook zijn, het zal uiteindelijk toch noodzakelijk zijn om de veiligheid te waarborgen.

Misschien moet men het eens fatsoenlijk gaan doen. De beschikbaarheid van het spoor is echt kinderlijk laag lijkt het in ons land. 

Reputatie 3

Dus, maar een inhaalslag maken? We zijn al sinds het einde van de vorige zomervakantie bezig, hoelang gaat die inhaalslag nog duren 😂

Zolang als nodig is. Hoe vervelend de werkzaamheden en bijkomende storingsgevoeligheid ook zijn, het zal uiteindelijk toch noodzakelijk zijn om de veiligheid te waarborgen.

Storingsgevoeligheid hoort niet bij "noodzakelijke veiligheid" juist het tegenovergestelde, hoe hoger de storingsgevoeligheid hoe gevaarlijker het wordt. Daarnaast lijken er alleen maar meer storingen te ontstaan door de werkzaamheden die ProRail vericht. Terwijl (Dat vind ik dan) de storingsgevoeligheid juist zou moeten dalen na werkzaamheden.

Reputatie 3

Storing nummer 2 een dag na de werkzaamheden: Defect Spoor ;) Lekkah bezig ProRail!

Reputatie 7

Zag het net ja, defect spoor tussen Roosendaal en Vlissingen, tot in de loop van de nacht.

Treinen rijden met vertraging. 

Eigenlijk is het bizar. Ik ga er na werkzaamheden al standaard vanuit dat er nieuwe problemen optreden.

Reputatie 3

Zag het net ja, defect spoor tussen Roosendaal en Vlissingen, tot in de loop van de nacht.

Treinen rijden met vertraging. 

Eigenlijk is het bizar. Ik ga er na werkzaamheden al standaard vanuit dat er nieuwe problemen optreden.

Ik ga er al vanuit dat ik morgen niet de eerste trein naar Amsterdam kan pakken of niet op tijd op school aankom 🤩 Loev NS & ProRail

 

Het lijkt ook weer alleen in de richting van Vlissingen te zijn, krijg bijna weer verzakking vibes 😆😆

Lief dagboek,

Ik heb vannacht heerlijk gedroomd. De trein kwam keurig op tijd aan. Geheel volgens de dienstregeling ook weer vertrokken. En dat de hele reis he. Aan de buitenkant helemaal schoon gewassen, de ramen blonken, je kon weer van het landschap buiten genieten.

Ook binnen was alles spik en span. Het rook heerlijk naar een schone trein. De prullenbakjes allemaal geleegd. De toiletten, waren brandschoon en niet defect, er was voldoende toiletpapier en er kwam water uit de kraan om je handen te wassen. Daarna kon je ook je handen drogen met de blower.

De conducteur en machinist hadden heel fijne omroepberichten. Goed te verstaan en te begrijpen. Geen gekraak gehoord.

Er kwam zelfs catering langs. Met heerlijk vers gezette koffie of thee, vers belegde broodjes of ander snoepgoed.

Geen zwartrijders gezien. Iedereen had netjes ingecheckt.

Nergens werkzaamheden, die de boel konden verstoren. Iedereen had een zitplek.

Ook hield iedereen rekening met elkaar, geen telefoongesprekken op speaker, geen voeten op de stoelen/banken, en een jong iemand stond zijn zitplaats af aan iemand, die slecht ter been was. Je kon zelfs een gesprekje aanknopen met een medereiziger, als je dat wilde. Weinig mensen waren maar bezig met hun telefoon.

Helaas werd ik wakker van het onweer en de harde wind. Jammer. Zo'n treinreis wil ik namelijk vaker meemaken. Zou dat vandaag kunnen?

Reputatie 3

Lief dagboek,

Ik heb vannacht heerlijk gedroomd. De trein kwam keurig op tijd aan. Geheel volgens de dienstregeling ook weer vertrokken. En dat de hele reis he. Aan de buitenkant helemaal schoon gewassen, de ramen blonken, je kon weer van het landschap buiten genieten.

Ook binnen was alles spik en span. Het rook heerlijk naar een schone trein. De prullenbakjes allemaal geleegd. De toiletten, waren brandschoon en niet defect, er was voldoende toiletpapier en er kwam water uit de kraan om je handen te wassen. Daarna kon je ook je handen drogen met de blower.

De conducteur en machinist hadden heel fijne omroepberichten. Goed te verstaan en te begrijpen. Geen gekraak gehoord.

Er kwam zelfs catering langs. Met heerlijk vers gezette koffie of thee, vers belegde broodjes of ander snoepgoed.

Geen zwartrijders gezien. Iedereen had netjes ingecheckt.

Nergens werkzaamheden, die de boel konden verstoren. Iedereen had een zitplek.

Ook hield iedereen rekening met elkaar, geen telefoongesprekken op speaker, geen voeten op de stoelen/banken, en een jong iemand stond zijn zitplaats af aan iemand, die slecht ter been was. Je kon zelfs een gesprekje aanknopen met een medereiziger, als je dat wilde. Weinig mensen waren maar bezig met hun telefoon.

Helaas werd ik wakker van het onweer en de harde wind. Jammer. Zo'n treinreis wil ik namelijk vaker meemaken. Zou dat vandaag kunnen?

Leuke droom, mijn laatste droom in een trein was een nachtmerrie waarin ik uiteindelijk dood ging :) Zelfs in m'n dromen kunnen de treinen niet mooier gemaakt worden dan dat ze zijn 😬

 

Misschien moeten we een inzamelingsactie beginnen voor de NS zodat zij deze droom kunnen waar maken want ze verdienen duidelijk genoeg niet genoeg aan de reizigers (hihi)

Reageer