beantwoord

werkzaam heden limburg 18-19-sept

• 17 September 2021
  • 8 reacties
  • 112 Bekeken

Mij vraag ik waarom staat de werkzaam op 18 en 19 sept  tussen maastricht en sittard en tussen 

maastricht en heerlen niet in delijst werkzaam heden op het spoor???

icon

Beste antwoord door Denice NS 17 September 2021, 10:49

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Die werkzaamheden worden wel vermeld, maar in één blokje met het traject Maastricht-Visé en zonder expliciet Heerlen en Sittard te noemen, waardoor ze een beetje ondersneeuwen:

Reputatie 6

Die werkzaamheden worden wel vermeld, maar in één blokje met het traject Maastricht-Visé en zonder expliciet Heerlen en Sittard te noemen, waardoor ze een beetje ondersneeuwen:

@Tochjo : de trein hierboven is de Belgische trein tussen Maastricht en Luik. Deze heeft volgens mij toch weinig met Sittard en Heerlen te maken. Ik heb er zelf afgelopen maandag toevallig gebruik van gemaakt en gezien dat Luik steeds meer aan het opknappen is.

Die werkzaamheden bij Heerlen en Sittard moeten mijns inziens gewoon apart benoemd worden.

Goed opgemerkt! Ik had zelf eigenlijk ook wel verwacht dat Sittard/Heerlen naar Maastricht apart aangegeven zou worden. Ik ga het intern doorgeven. Wellicht kan het op korte termijn nog toegevoegd worden.

Badge +3

@Tochjo: de trein hierboven is de Belgische trein tussen Maastricht en Luik. Deze heeft volgens mij toch weinig met Sittard en Heerlen te maken.

Als je een reis plant tijdens de werkzaamheden, bijvoorbeeld op zaterdag 18 september, dan verschijnt in de reisplanner het volgende:

Klikken op de rood omcirkelde links leidt naar hetzelfde venster als waarnaar het blokje in het werkzaamhedenoverzicht dat ik liet zien, leidt:

NS heeft dus wel bedoeld ook de werkzaamheden tussen Maastricht en Heerlen/Sittard hiermee af te dekken. Dat dat onduidelijk is, ben ik met je eens.

Reputatie 6

@Tochjo: de trein hierboven is de Belgische trein tussen Maastricht en Luik. Deze heeft volgens mij toch weinig met Sittard en Heerlen te maken.

Als je een reis plant tijdens de werkzaamheden, bijvoorbeeld op zaterdag 18 september, dan verschijnt in de reisplanner het volgende:

Klikken op de rood omcirkelde links leidt naar hetzelfde venster als waarnaar het blokje in het werkzaamhedenoverzicht dat ik liet zien, leidt:

NS heeft dus wel bedoeld ook de werkzaamheden tussen Maastricht en Heerlen/Sittard hiermee af te dekken. Dat dat onduidelijk is, ben ik met je eens.

Deze manier van communiceren is zwaar onvoldoende, Er rijden dagelijks treinen tussen Alkmaar en Maastricht, dit zou dan inhouden dat ook dat traject dus nu geheel met bussen gaat???

Ik heb altijd geleerd dat je bij uitzonderingen specifiek moet zijn en niet algemeen.

Reputatie 7
Badge +3

Op Rijdendetreinen zijn de aanpassingen per dag aangegeven. Dan wordt er voor de zaterdag en zondag aangegeven dat er snelbussen rijden tussen Maastricht en Sittard, NS wil blijkbaar zo kort en bondig mogelijk de gevolgen en aanpassing aangeven, en Rijdendetrrein zo duidelijk mogelijk. Ik weet weet wel waar ik de voorkeur aangeef.

Reputatie 6

@Momo precies dus specifiek. Maar dit soort topics zie je jaarlijks vele malen terugkomen en de (re)actie van NS daarop is dus eigenlijk nihil.

Reputatie 7
Badge +3

Als er nu bij de werkzaamheden alleen van / naar Maastricht had gestaan zou het al minder verwarrend zijn geweest. Dat Maastricht - Visé – Liège-Guillemins maakt het verwarrend. Of maak er aparte meldingen van. 

Reageer