beantwoord

werkzaamhebden amsterdam centraal en amsterdam bijlmer arena

• 28 juli 2020
  • 18 reacties
  • 387 Bekeken

Reputatie 1

Goedendag ik krijg van de NS klantenservice gewoon te horen als je reist met NS flex je gewoon betaald voor je reis tussen Amsterdam Bijlmer Arena en Amsterdam Centraal de poortjes zijn dicht dus hij kijkt niet na je abonnement wat je het en je betaald dus gewoon voor de bus en metro 54

icon

Beste antwoord door Sascha NS 28 juli 2020, 17:43

Goedemiddag MarcoEHV. Voor reizigers die een NS Flex abonnement hebben klinkt het erg aannemelijk dat er kosten in rekening worden gebracht indien de poortjes gesloten zijn. In contact met de Klantenservice kan dit rechtgezet worden. Excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

18 reacties

Goedemiddag MarcoEHV. Voor reizigers die een NS Flex abonnement hebben klinkt het erg aannemelijk dat er kosten in rekening worden gebracht indien de poortjes gesloten zijn. In contact met de Klantenservice kan dit rechtgezet worden. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +3

Maar wat heeft dat met Flex te maken? Als de poortjes gesloten zijn, wordt er bij andere abonnementen toch ook uitgecheckt bij NS en ingecheckt bij GVB?

Reputatie 1

Als je gewoon dagkaart je hebt gaan de poortjes gewoon open voor je en kan je dus gratis verder reizen alleen de systemen kunnen dat niet als je een Flex hebt dan doet die gewoon betaling verrekenen 

Reputatie 1

Nou dat contact heb ik dus gehad en deze zei gewoon daar kan ik niks aan doen dat is u probleem verder dus ja dat contact met de klanten service heeft echt niks gedaan 

Reputatie 7
Badge +3

Ik had het niet over een dagkaart, maar over abonnementen (of sowieso iedereen met een ov-chipkaart). Maar kun je met een dagkaart dan poortjes van het GVB openen?

Reputatie 1

Ik zie mensen met dagkaartje gewoon de bus in komen en de automaat doet ze inchecken dus ja dat klopt en ik hoorde van iemand die een gewoon abonnement heeft dat die nu ook gewoon de metro en bus kon nemen en inchecken maar de ns flex krijg je dus gewoon kosten 

Reputatie 6
Badge +1

Zijn de dagkaarten die je bedoelt het Holland Travel Ticket of het Amsterdam & Region Travel Ticket? Deze kunnen namelijk allebei in alle vervoermiddelen van het OV in Amsterdam gebruikt worden. NS dagkaarten horen in principe geweigerd te worden bij de poortjes en lezers in de bus, tram en metro.

Het kan zo zijn dat de persoon met een 'gewoon' abonnement die je hebt aangesproken een los abonnement voor het GVB heeft of dat er gewoon saldo van de kaart afgeschreven wordt bij het inchecken in de bus of metro en die persoon daar niet van af weet. 

Voor NS reizigers staan er mobiele paaltjes op Bijmer ArenA, Amstel en Amsterdam Centraal om in- en uit te checken. Je hoeft niet in- en uit te checken in de bus of bij de metro, anders zijn de gemaakte kosten voor eigen rekening. In principe hoort er dan ook een poortje open te staan bij de metro stations voor NS reizigers. 

Badge +3

Voor NS reizigers staan er mobiele paaltjes op Bijmer ArenA, Amstel en Amsterdam Centraal om in- en uit te checken. Je hoeft niet in- en uit te checken in de bus of bij de metro, anders zijn de gemaakte kosten voor eigen rekening. In principe hoort er dan ook een poortje open te staan bij de metro stations voor NS reizigers. 

De bussen kan je inderdaad nemen met een NS incheck, maar voor de metro zullen er toch echt GVB poortjes voor NS reizigers open moeten staan op in ieder geval Bijlmer en Amstel (Centraal erbij wel zo logisch), en dat is blijkbaar niet het geval?

Bij Flex kan je de kosten voor metro wel terug krijgen, maar als je zonder (persoonlijke) ov-chipkaart met een e-ticket aankomt bij gesloten GVB poortjes dan heb je een probleem.

Beste Sacha, Dit is echt niet de eerste keer dat dit gebeurd. Er zijn al veel topics over dat NS zogenaamd geregeld heeft dat Reizigers met de Metro kunnen reizen. Ik vind dit echt compleet niet aanvaardbaar. Het schrijven van “excuses voor het ongemak en vervolgens een schop naar jullie klantenservice is zo gemakkelijk. Ik vind dat jullie organisatie zich heel diep moet gaan schamen. Voor een zo’n groot bedrijf gaat het er in velerlei opzichten wel heel erg klungelig aan toe.

Badge +3

Voor Amstel is het geen probleem, want daar kan je poortjesvrij van trein naar metro.

Bijlmer en Centraal wél, dan moeten er minimaal GVB poortjes open moeten staan voor (liefst reeds uitgecheckte) treinreizigers.

Want anders heeft iemand die met een NS incheck op Amstel in de metro stapt weer een probleem op Bijlmer (uitcheck GVB zonder incheck en dubbele incheck Bijlmer).

Voor Amstel is het geen probleem, want daar kan je poortjesvrij van trein naar metro.

Bijlmer en Centraal wél, dan moeten er minimaal GVB poortjes open moeten staan voor (liefst reeds uitgecheckte) treinreizigers.

Want anders heeft iemand die met een NS incheck op Amstel in de metro stapt weer een probleem op Bijlmer (uitcheck GVB zonder incheck en dubbele incheck Bijlmer).

Hoeveel keren is dit de afgelopen jaren nu niet goed gegaan. Voor mij veel te veel en dan de klanten dan maar weer naar je slecht functionerende klantenservice sturen. Het zou eens een keer moeten ophouden maar blijkbaar vindt NS het wel best zo. De like van Sacha zal ook wel cynisch bedoeld zijn.

Reputatie 1

Bijlmer ga je nu met bus na Amstel dus als je niet incheck ook geen probleem alleen bij controle heb je een probleem en dan van uit Amstel kan je wel inchecken NS maar je kan dan niet uit checken op centraal dus mis je een uitcheck op je NS en krijg je een uit check met hoge kosten bij de GVB.

Zo als ik aan geef stonden de afgelopen dagen de poortjes niet open dat dit op Bijlmer niet is kan ik me voor stellen omdat je hier na de bus gaat op dit moment.

maar als goed morgen laatste dag als goed is dus nog even aanzien.

Reis nu ook liever via zuid want dan hoef je niet 2 keer over te stappen van trein na bus en dan na metro en je bent een heel stuk sneller op Centraal.

Jammer dat ze daar niet na gekeken hebben zeker voor mensen die ook nog eens slecht te been zijn.

maar ik wilde wel even kenbaar maken dat vaak rond Amsterdam deze problemen voor doen als ze met werkzaamheden bezig zijn.

maar ik snap niet dat ze hier helaas in Nederland met de OV chip kaart alles op nieuw willen uit vinden als het allemaal een stuk makkelijk kan kijk na London en daar rijd ook veel bedrijven door elkaar heen maar daar werkt de ov chip kaart heel erg goed.

mijn grootste probleem is gewoon dat je altijd word door verwezen na de klantenservice en dat je daar gewoon 90% niet word geholpen helaas voor die mensen die wel weten hoe een klantenservice moet werken maar ik krijg die bijna nooit aan de lijn en helaas krijg je dan nu ook nog te horen dat komt door de corona nou voor de corona was het zelfde.

De like van Sacha zal ook wel cynisch bedoeld zijn.

De like is een teken van mij dat ik je bericht gelezen hebt, begrip heb voor verbijstering en je feedback ten harte neem. Een beetje positiviteit zo nu en dan zou je niet misstaan Pingpong

(Tevens is het ook een uiting van teleurstelling dat je na al die tijd mijn naam nog niet goed spelt.) :wink:

De like van Sacha zal ook wel cynisch bedoeld zijn.

De like is een teken van mij dat ik je bericht gelezen hebt, begrip heb voor verbijstering en je feedback ten harte neem. Een beetje positiviteit zo nu en dan zou je niet misstaan Pingpong

(Tevens is het ook een uiting van teleurstelling dat je na al die tijd mijn naam nog niet goed spelt.) :wink:

Voor de verkeerde naam mijn excuses Sascha, Ik zal het proberen te onthouden. Ik wil wel best wel positief zijn en zo af en toe lukt dat ook wel. Maar dit gaat nu al zo’n 5 jaar achter elkaar fout. Werkzaamheden in Amsterdam en GVB-poortjes gesloten. Ik las ook je commentaar van de F1-tickets, natuurlijk weer geen feedback gehad. Als ik zo behandeld werd door mijn eigen werkgever dan wist ik het wel.  

Bijlmer ga je nu met bus na Amstel dus als je niet incheck ook geen probleem alleen bij controle heb je een probleem en dan van uit Amstel kan je wel inchecken NS maar je kan dan niet uit checken op centraal dus mis je een uitcheck op je NS en krijg je een uit check met hoge kosten bij de GVB.

Zo als ik aan geef stonden de afgelopen dagen de poortjes niet open dat dit op Bijlmer niet is kan ik me voor stellen omdat je hier na de bus gaat op dit moment.

maar als goed morgen laatste dag als goed is dus nog even aanzien.

Reis nu ook liever via zuid want dan hoef je niet 2 keer over te stappen van trein na bus en dan na metro en je bent een heel stuk sneller op Centraal.

Jammer dat ze daar niet na gekeken hebben zeker voor mensen die ook nog eens slecht te been zijn.

maar ik wilde wel even kenbaar maken dat vaak rond Amsterdam deze problemen voor doen als ze met werkzaamheden bezig zijn.

maar ik snap niet dat ze hier helaas in Nederland met de OV chip kaart alles op nieuw willen uit vinden als het allemaal een stuk makkelijk kan kijk na London en daar rijd ook veel bedrijven door elkaar heen maar daar werkt de ov chip kaart heel erg goed.

mijn grootste probleem is gewoon dat je altijd word door verwezen na de klantenservice en dat je daar gewoon 90% niet word geholpen helaas voor die mensen die wel weten hoe een klantenservice moet werken maar ik krijg die bijna nooit aan de lijn en helaas krijg je dan nu ook nog te horen dat komt door de corona nou voor de corona was het zelfde.

In een ander topic klaagde de reizigers vanuit Noord Holland ook steen en been inzake deze werkzaamheden. In plaats van gemakkelijk via de Metro op Sloterdijk richting Bijlmer Arena te reizen, werden en worden deze reizigers ook verplicht om via Muiderpoort te reizen. Voor sommige leverde dit een 40 minuut langere reistijjd op.

Reputatie 4

Ik zou een uur vertraging claimen. NS hweft immers "geweigerd" je naar je eindstation te brengen. Als het volgens de regels afgehandeld wordt krijg je 100% van je ticket terug.

Ik heb ook steen en been geklaagd bij de klanten service, en gemeld dat hun aangegeven route niet klantvriendelijk is, uur eerder van huis 3 keer overstappen, terwijl je met 1 keer overstappen vanaf Wormerveer naar Sloterdijk en dan de metro nemen sneller op me werk ben en 10 minuten eerder de trein moet nemen, en dat ik graag de metro kosten vergoed wil krijgen.

Nee natuurlijk krijg ik dit niet, hun antwoord dat deze route die hun verzonnen hebben de reizergers niets extra kost? Snap er geen drol van! Kost verdorie geen geld maar wel heel veel tijd NS! 

Je kan klagen en voor je rechten op komen, maar dat zet geen zoden aan de dijk! Bedankt Ns 

Deze community kan ook wel opgedoekt worden

Fijne en gezellige dag allemaal. 

Reputatie 1

ik weet niet maar het antwoord slaat nergens op want in de vraag stond al dat klantenservice niet deed en dat maar als klant moest uit zoeken dus ja het zelfde antwoord wat sascha geeft is dus gewoon helaas klant we doen niks voor je 

Reageer