beantwoord

Werkzaamheden 17 februari tm 11 maart A'dam - R'dam - Breda ; alleen intercities ??

• 12 februari 2018
  • 42 reacties
  • 917 Bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het is ook niet helemaal de bedoeling dat treinen ingekort worden als er al veel veel minder IC's rijden 😛
Wat is volgende week nu de bedoeling op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol; op het station hangen posters met “2 ipv 4 ICd per uur” maar in de reisplanner staan er gewoon 4 p/u gepland?
Lijkt in de spits toevoeging van aantal treinen - rest van de dag 2/uur
Ik kom hier nog op terug, PWA777.
Reputatie 6
Badge
In de (soort van) spits lijkt ICD idd elk kwartier te rijden. Daarbuiten elk half uur. In de reisplanner worden die half uurlijkse als normale IC (zonder toeslag) aangegeven, ook tijdens de spitstijden. Ergens gaat er dus iets mis, qua toeslag.
Het lijkt er inderdaad op dat die spitstreinen weer toegevoegd zijn. Dat zou wel erg fijn zijn gegeven de reeds bestaande overbelasting op de ICd in de spits (mn Rt -> Shl)
Reputatie 5
Update ; in de gehalveerde sprinter-dienstregeling rijden dit keer wel allemaal langere treinen, SGM-8 !! Dat scheelt tenminste ...
Overigens ; er wordt nog steeds omgeroepen dat alleen op 26 februari de helft v/d sprinters rijdt, maar dat duurt echt de hele week zo te zien ... ?
Reputatie 7
Badge +3
Ja, het staat er echt zwart blauw op wit

Badge
[muggenzift]De datum is in zwart hoor Momo...[/muggenzift] :8
Reputatie 5
Het staat er inderdaad, maar : ik had het over omroepen ... dat is juist zo verwarrend/onvolledig.
Reputatie 7
Badge +3
Omroepertje kan misschien niet goed lezen, mag 'ie morgen en de rest van de week terug komen :P

Hou je ook hier rekening mee? :$;)

Reputatie 5
Omroepertje kan misschien niet goed lezen, mag 'ie morgen en de rest van de week terug komen :P
Hoop het niet, is nl de computer-omroep, als die hetzelfde morgen om gaat roepen wordt het pas verwarrend.

Maakt niet uit, ik werk ook niet op 29 tm 31 februari 🆒
Reputatie 7
Badge +3
Ik zal morgen op Delft eens letten op de omroep, was vandaag vrij.
Maar goed ook, zag al weer een melding dat IC 2454 naar Lelystad was uitgevallen en de volgende IC 2265 naar Amsterdam een 4tje was. Foto op Twitter van die laatste stemt absoluut niet vrolijk.
Ik heb helaas geen update ontvangen. Tevens is mij dit ontschoten doordat ik vakantie had. Mijn excuses hiervoor.
Zolang je maar een fijne vakantie hebt gehad 😃 😃 😃
Vrijdag 9 maart, hopelijk voorlopig de laatste dag van deze werkzaamheden waar ik last van heb. Natuurlijk ben ik heel blij dat in april de treinen Breda-Antwerpen en Rotterdam-Londen gaan rijden. En ik snap best dat je daarvoor aanpassingen in de dienstregeling moet maken.
Maar het tegelijk laten vervallen van de intercity direct Breda-Rotterdam én de Intercity Dordrecht-Lelystad betekent dat iedereen die met de sprinter van Breda naar Dordrecht reist, (bijvoorbeeld 6.38-7.02) zich samen met de mensen uit de sprinter uit Roosendaal én de mensen uit de Arriva trein, nu in het mini-sprintertje van 7.12 naar Rotterdam hebben geperst. Jammer voor alle mensen op station Zwijndrecht en verder....
Is het nu echt niet mogelijk om te bedenken dat er iets meer mensen van de sprinter gebruik gaan maken als er zo veel treinen uitvallen? En is een alternatief (niet tegelijkertijd laten vervallen van treinen, of een dubbeldekker ipv een gewone sprinter) echt niet te organiseren? Bij geplande werkzaamheden horen ook geplande alternatieven voor het vervoer van mensen!
Ik snap je punt Prinsenbekers, en fijn voor jou dat de overlast waarschijnlijk over is.

Bij dit soort werkzaamheden wordt natuurlijk ook gekeken naar de invloed op overblijvende treinen. Ik weet niet precies hoe het bij deze werkzaamheden zit, maar volgens mij zaten er ook veel testritten tussen. Dan is het spoor dus wel in gebruik, maar kunnen er geen mensen meerijden. Dan vallen er helaas meer ritten uit.

Ik zal je opmerking over de werkzaamheden wel bij de planners neerleggen. Misschien kunnen ze de volgende keer toch een oplossing verzinnen.

Reageer