beantwoord

Werkzaamheden 29 juli

Ik reis zaterdag van Rotterdam CS naar Amsterdam CS en vroeg me af als ik een toeslag moet betalen als ik de IC Direct ga nemen ivm werkzaamheden.
Is er trouwens een link waar ik dat eventueel zelf kan checken?
Meestal zie ik pas op het station zelf als er geen toeslag betaald hoeft te worden.

Alvast bedankt voor het antwoorden.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 25 juli 2017, 18:06

Goedemiddag TreintjeRijden. We krijgen helaas vaker berichten dat de informatievoorziening ter plekke niet duidelijk is met betrekking tot het wel of niet toeslagvrij zijn van de IC Direct. Ik zal daar ook naar aanleiding van jouw topic een melding van maken.

Wat betreft komend weekend, de IC Direct is vooralsnog niet toeslagvrij. De beste manier om dit te controleren is via onze reisplanner. Als je daarbij een IC Direct toeslag reis plant en kijkt naar een van de reizen daarmee, zal er ofwel "€2,40 toeslag" staan, ofwel is dat weggelaten. Als het er niet staat, is de IC Direct toeslagvrij.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 3
Er zijn zaterdag a.s. geen werkzaamheden op dit traject voor zover ik weet.

Dat NS slecht communiceert wat betreft de toeslag ben ik met je eens

Afgelopen zondag was de ICD toeslagvrij i.v.m. werkzaamheden tussen Rotterdam en Utrecht
Op station Rotterdam Centraal waren de toeslagzuilen niet afgedekt zoals eerder wel gebeurde.
Op de borden : Toeslag verplicht.
Er zijn zaterdag a.s. geen werkzaamheden op dit traject voor zover ik weet.

Dat NS slecht communiceert wat betreft de toeslag ben ik met je eens

Afgelopen zondag was de ICD toeslagvrij i.v.m. werkzaamheden tussen Rotterdam en Utrecht
Op station Rotterdam Centraal waren de toeslagzuilen niet afgedekt zoals eerder wel gebeurde.

Als ik in de reisplanner kijk dan zie je geen directe ic verbinding meer van rotterdam naar amsterdam.
Alleen IC via leiden is nu beschikbaar en de IC direct. Er is dus wel iets aan de hand maar geen idee als het valt onder werkzaamheden en dat de toeslag daarmee vervalt.
Reputatie 3
Ja, dat zie ik nu ook.
Waarschijnlijk heeft NS de Intercity Vlissingen-Amsterdam over het hele traject geschrapt.
I.v.m. de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug kan deze I.C. niet rijden tussen Roosendaal en Rotterdam.

Tijd voor een antwoord van NS
Goedemiddag TreintjeRijden. We krijgen helaas vaker berichten dat de informatievoorziening ter plekke niet duidelijk is met betrekking tot het wel of niet toeslagvrij zijn van de IC Direct. Ik zal daar ook naar aanleiding van jouw topic een melding van maken.

Wat betreft komend weekend, de IC Direct is vooralsnog niet toeslagvrij. De beste manier om dit te controleren is via onze reisplanner. Als je daarbij een IC Direct toeslag reis plant en kijkt naar een van de reizen daarmee, zal er ofwel "€2,40 toeslag" staan, ofwel is dat weggelaten. Als het er niet staat, is de IC Direct toeslagvrij.
Reputatie 3
TreintjeRijden,

Op de site van NS is er niets over te vinden.
Er zijn toch werkzaamheden komend weekend.

Op de site van Pro-Rail staat het volgende:

Den Haag-Rijswijk (29 t/m 31 juli)
Aangepast treinverkeer tussen Den Haag en Rijswijk. Plan uw reis vooraf via ns.nl/reisplanner
Werkzaamheden

Tussen Den Haag en Rijswijk vernieuwen we het spoor. We vervangen de rails, de bielzen, de wissels, het spoorgrind, de kabels en leidingen. Zo zorgen we dat de treinen veilig en betrouwbaar kunnen blijven rijden.
Reputatie 7
Badge +3
Er kan wel via Leiden gereisd worden en de extra reistijd is maar enkele minuten. Dan lijkt me niet dat hiervoor de ICD toeslagvrij zou zijn. Afgelopen weekend was het zo dat er helemaal geen treinen reden tussen Rotterdam en Utrecht, komend weekend alleen minder.

Wellicht dat het wel toeslagvrij zal zijn in de week van 14 augustus wanneer er geen treinen rijden tussen Den Haag en Rotterdam wegens diverse werkzaamheden.
Dank voor jullie antwoorden. In sommige gevallen viel de toeslag weg als er wat mogelijkheden kwamen te vervallen. Wou het alleen zeker weten. Koop namelijk vaak mijn toeslag van te voren.
Is het trouwens ook zo dat als ik een toeslag koop en het later blijkt dat er geen toeslag betaald hoeft te worden..ik dan een restitutie kan vragen?
Reputatie 3
Puur voor mijn nieuwsgierigheid, waarom koop je de toeslag van te voren ?
Puur voor mijn nieuwsgierigheid, waarom koop je de toeslag van te voren ?

Weekend is het altijd druk en je hebt soms mensen die niet precies weten hoe het allemaal werkt zo een automaat haha.
Dus geen zin om me te haasten. Dan is het gewoon makkelijker om het online te bestellen zodat je gelijk richting het juiste perron kan lopen.
Reputatie 3
Ok, bedankt.

Als je in het bezit bent van een OV chipkaart dan kan je op het perron bij de rode toeslagpalen de toeslag op de kaart zetten. Wel zo makkelijk.
Goedenavond .Ik was van plan morgen 29 July te reizen van Ravenstein naar Apeldoorn....nu zag ik op ns reisplanner staan ivm werkzaam heden 4 keer overstappen en ook soms met de snelbus maar daaronder dezelfde vertrektijd en de rest ook hetzelfde maar daar staat niet dat ik met de bus zou moeten waar oh waar moet ik eigenlijk kijken als het er 2x staat
vrgr Isabel
Reputatie 7
Badge +3
isaha,
bij het reisadvies met 2 keer overstappen gaat de reis via Den Bosch en Utrecht.
bij die met 4 overstappen via Nijmegen, maar dan moet er tussen Dieren en Zutphen met de bus gereisd worden.

Ik zou kiezen voor omreizen via Den Bosch en Utrecht.
Momo bedankt voor u advies
Fijn weekend alvast
Reputatie 2
Nou, als ik op 20 september naar Roosendaal / belgie moet dan zijn er geen werkzaamheden aan de moerdijksburg toch?
Reputatie 7
Dat is inderdaad niet de bedoeling, na de huidige werkzaamheden zou het toch gefixt moeten zijn
Reputatie 7
Badge +3
Helemaal gefixed denk ik toch niet.
Er staan al weer werkzaamheden Rotterdam C-Dordrecht-Roosendaal van vrijdag 25 tot en met zondag 27 augustus op de werkzaamheden pagina. Dan rijden er o.a.geen Sprinters tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht en die zaterdag en zondag ook niet tussen Dordrecht en Roosendaal, ook geen IC's
Is dan misschien niet de brug zelf maar voor of na de brug??

Maar voor 20 september staat niets aangeven.
Badge +3

Volgens mij worden de paaltjes niet meer afgedekt maar op afstand buiten gebruik gesteld. Op het scherm staat dan "geen toeslag benodigd" of iets van die strekking.

Dat het op de borden wel staat zal wel komen omdat dat standaard is. Of stond het in kleine lettertjes op de onderste regel? Dan zou dat inderdaad beter kunnen.
Reputatie 7
Badge +3
TreintjeRijden,

Op de site van NS is er niets over te vinden.
Er zijn toch werkzaamheden komend weekend.

Op de site van Pro-Rail staat het volgende:

Den Haag-Rijswijk (29 t/m 31 juli)
Aangepast treinverkeer tussen Den Haag en Rijswijk. Plan uw reis vooraf via ns.nl/reisplanner
Werkzaamheden

Tussen Den Haag en Rijswijk vernieuwen we het spoor. We vervangen de rails, de bielzen, de wissels, het spoorgrind, de kabels en leidingen. Zo zorgen we dat de treinen veilig en betrouwbaar kunnen blijven rijden.

NS site meldt vandaag:
Storing
Rotterdam C. - Haarlem
laatste update: zaterdag 29 juli 2017, 13.53 uur

Door werkzaamheden rijden er zaterdag 29 en zondag 30 juli minder Intercity's tussen Rotterdam Centraal en Haarlem.
U bent ongeveer 15 tot 30 minuten langer onderweg.
Maak gebruik van de overige Intercity's.
Plan uw reis met de reisplanner.

Lekker op tijd, werkzaamheden Den Haag - Rijswijk staan al tijden op de ProRail site en NS gooit op de dag van de werkzaamheden net voor 2 uur even een update op de site :?

Overigens rijdt ook sprinter 5000 dit weekend niet tussen Den Haag en Rotterdam. Die rijdt normaal toch niet in het weekend, maar vanwege de Moerdijk werkzaamheden rijdt deze nu wel tussen Rotterdam en Dordrecht, zelfs extra lang (SGM8 en DDZ8).
En volgend weekend wanneer er geen werkzaamheden rond Rijswijk zijn rijdt die sprinter wel het hele traject Den Haag - Dordrecht.

Reageer