beantwoord

Werkzaamheden 9 en 10 februari

• 2 februari 2019
  • 8 reacties
  • 276 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider*
  • 655 reacties
Op zaterdag 9 en zondag 10 februari zijn er werkzaamheden, waardoor er geen treinen rijden tussen:
- Leiden en Schiphol/Haarlem.
- Amsterdam Centraal – Rotterdam Centraal over de HSL

Dit betekent dat twee noord-zuidverbindingen in de Randstad eruit liggen, evenals een oost-westverbinding.

Twee vragen:
1. De werkzaamheden bij Leiden en op de HSL zijn tegelijkertijd gepland. Had dit niet handiger gekund?
- Wordt er in de materieellengte rekening gehouden met de extra overstappers op Utrecht? Worden treinen tussen Amsterdam en Utrecht en tussen Amersfoort/Utrecht en Rotterdam/Den Haag Centraal verlengd? Tussen Amsterdam en Utrecht rijden in het weekend regelmatig losse VIRM-stellen, maar ik denk niet dat dat volgend weekend voldoende is.
icon

Beste antwoord door Edwin 2 februari 2019, 20:17

Over vraag 1 kunnen we kort zijn: werkzaamheden worden niet door ons gepland, maar door Prorail.
Het is inderdaad absoluut niet handig gedaan, maar dat is wel vaker het geval jammer genoeg.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge
Over vraag 1 kunnen we kort zijn: werkzaamheden worden niet door ons gepland, maar door Prorail.
Het is inderdaad absoluut niet handig gedaan, maar dat is wel vaker het geval jammer genoeg.

Vraagje: Wordt er dan vanuit NS niet geklaagd richting Prorail. Het betekent zo'n beetje dat Zuid-Holland vanuit Noord Holland v.v. totaal niet meer bereikbaar is.
Reputatie 7
Badge
Er zal best ongenoegen geuit worden, daar heb ik geen twijfels over. Echter bepaalt Prorail toch echt hoe het zijn spoornetwerk onderhoudt en heeft daarbij niet heel veel oog voor de gebruikers van dat netwerk.
Reputatie 6
Waarom staat mijn vraag gemarkeerd als beantwoord?
@VIRM ik kreeg ook net de mail binnen en dacht ook al, tsja het eerste deel is kort beantwoord maar over eventuele verlengingen wordt met geen woord gerept. Ook geen enkele reactie va een moderator.... Nog 3 dagen te gaan: ik denk dat we wel weer een aantal klachten in het weekend kunnen verwachten op het forum.
Reputatie 6
Heb maar een nieuw topic aangemaakt, aangezien ik toch echt antwoord wil op mijn tweede vraag.
En anders mag je knus bij mij komen zitten in een VIRM4’tje.
Ik denk dat ik het komend weekend maar thuis blijf. Vandaag al genoeg ellende gehad op het traject Almere-Lelystad. Overigens niet de schuld van NS.
Helaas is ook de buurt overvallen zonder goede informatie vooraf. Afgesloten fietsroutes, fietsers die met een fiets een steil talud af moeten en veel herrie zijn hiermee gemoeid.

Reageer