Werkzaamheden aan het spoor vanaf 14 juli tm 29 juli

Toon eerste bericht

111 reacties

ik wil niet vervelend overkomen, maar om dan voor de vierde keer over te stappen gaat toch wel erg ver, vind je niet.

wordt een vermoeiende reis.

maar ja ik heb me hoop op Sascha gevestigd:light_rail:

Reputatie 7
Badge +3

Je bent helemaal niet vervelend. Je zet terecht grote vraagtekens bij de dienstverlening van NS bij deze werkzaamheden. 

Hoe meer lawaai gemaakt wordt hoe beter. Het alternatieve vervoersplan dat nu voorlicht is broddelwerk. Onbegrijpelijk dat dit serieus is gepubliceerd. Het lijkt wel of er bij de afdeling die deze buitendienststelling heeft voorbereid geen mensen werken die ooit met het OV reizen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben het met je eens dat 4 keer overstappen best vervelend is en al helemaal dat je op Centraal, Amstel en Bijlmer ArenA iedere keer op en neer moet naar het metrostation/busstation/treinstation.

Als je het niet erg vindt om Bijlmer ArenA - Holendrecht zelf te betalen (€1,28, enkele reis) zou je ook dat stuk met de metro af kunnen leggen. Je komt dan 4 minuten later aan op Holendrecht, maar kan bijna een uur later (06:36) vertrekken vanaf Wormerveer (via Schiphol). Of je moet heel hard kunnen rennen en in 2 minuten van spoor 7 naar 3 kunnen. Je hoeft dan maar 3 keer over te stappen en je hoeft ook niet met de bus.

Ik hoop voor je en al die andere reizigers die hiervan last gaan ondervinden dat er iets binnen deze korte periode nog geregeld kan worden. Ik kan je frustratie zeker wel begrijpen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie net dat er in mijn vorige bericht een storende spelfout zit. Ik heb geen idee of ik dat zelf heb getikt of dat de spellingscontrole op de website dit heeft verslechterd. In ieder geval moet “voorlicht” natuurlijk “voorligt” zijn. 

ik wil niet vervelend overkomen, maar om dan voor de vierde keer over te stappen gaat toch wel erg ver, vind je niet.

wordt een vermoeiende reis.

maar ja ik heb me hoop op Sascha gevestigd:light_rail:

Zoals mijn baas altijd zei: Hoop is uitgestelde teleurstelling. Even zonder gekheid, ik hoop ook dat er een aanpassing op dit gebeuren gaat plaatsvinden. Gezien andere topics op dit forum denk ik zeker dat dit op 14 juli niet geregeld zal zijn. Ik zou vooralsnog maar de metro vanaf Sloterdijk pakken en de extra kosten voor lief nemen ofwel kijken of je in een later stadium deze alsnog bij NS kan declareren.

Ik was @Nabo nog naar één ding nieuwsgierig; Hangen er op Wormerveer posters dat vanaf 14 juli de dienstregeling ernstig verslechterd is???

@Pingpong ik heb 2 weken vakantie, begin maandag weer, dus of er posters hangen?

@loklok8  ik denk dat Sloterdijk en metro 50 nemen inderdaad de beste optie is, kost me wel bijna 8 euro extra boven op mijn maand abonnement, en dat t/m 29 juli 4 keer daags.

@Sascha NS @Stijn NS mijn verzoek is aan de NS, maak dit gratis! (poortjes openen houden) of ieder met abonnement en hier gebruik van moeten maken en in en uitchecken dat dit automatisch gratis is! benoem deze mogelijkheid ook naar jullie reizigers toe, is wel zo klantvriendelijk

iedereen hartelijk dank

@Pingpong ik heb 2 weken vakantie, begin maandag weer, dus of er posters hangen?

@loklok8  ik denk dat Sloterdijk en metro 50 nemen inderdaad de beste optie is, kost me wel bijna 8 euro extra boven op mijn maand abonnement, en dat t/m 29 juli 4 keer daags.

mijn verzoek is aan de NS, maak dit gratis! (poortjes openen houden) of ieder met abonnement en hier gebruik van moeten maken en in en uitchecken dat dit automatisch gratis is! benoem deze mogelijkheid ook naar jullie reizigers toe, is wel zo klantvriendelijk

iedereen hartelijk dank

Ik ben zelf volgende week vrijdag weer op Sloterdijk. Zal zeker kijken of de poortjes open staan, maar zoals ik al heb aangegeven.: mijn verwachtingen daaromtrent zijn niet al te hoog gespannen. 

Ik denk dat ik vanmiddag naar huis maar even de omreisroute neem via Zaandam-Uitgeest ben wel nieuwsgierig of NS enige informatie heeft opgehangen. (50% minder treinen is toch niet niks). 

Reputatie 7
Badge +1

@Nabo Ik zeg niet dat je op Sloterdijk de metro moet nemen, alhoewel je dat nog een overstap scheelt. Wat ik bedoelde is dat je de trein van 06:36 op Wormerveer neemt, op Zaandam overstapt op de trein richting Schiphol, op Schiphol overstapt op de trein richting Nijmegen en op Bijlmer ArenA uitstapt, vervolgens neem je vanaf Bijlmer ArenA de metro naar Holendrecht. Je komt dan om 07:41 aan op Holendrecht, 5 minuten later dan het reisadvies met vertrek om 05:39. Je moet dan de reis Wormerveer - Bijlmer ArenA plannen om dit reisadvies te zien en apart de metro tijden bekijken.

Vanaf Bijlmer ArenA naar Holendrecht kost de metro €1,28. Terwijl vanaf Sloterdijk naar Holendrecht de metro €3,82 kost. Bespaart toch wel wat als je dat 4 keer in de week heen en terug moet doen.

Ik weet niet zeker welk soort maandabonnement je hebt, al vermoed ik Traject Vrij. Maar als je een klassiek (saldo) maandabonnement hebt, zou je die ook om kunnen zetten naar een jaarabonnement. Dat bespaart je weer wat geld iedere maand, bovendien kunnen alle klassieke jaarabonnementen op ieder moment omgezet worden in NS Flex. Als je even geen gebruik wilt maken van het abonnement zet je deze gewoon om naar NS Flex zonder abonnement. En wanneer je wel weer van het abonnement gebruik wilt maken kan je contact opnemen met de klantenservice om dat te laten wijzigen. Gratis tip van mij! 

Wormerveer naar Sloterdijk dan  metro 50 deze rijdt naar Holendrecht, scheelt heel wat overstappen. 

Of het ik het verkeerd gezien? 

Reputatie 7
Badge +1

Nee hoor dat heb je niet verkeerd gezien, vanaf Sloterdijk metrolijn 50 naar Holendrecht is ook een optie. Alleen geef ik je een optie waarbij er minder extra betaald hoeft te worden aan de metro, maar dan wel met het nadeel dat je dan 2 keer extra moet overstappen. Sowieso kan je met beide opties de trein van 06:36 nemen en kom je of om 07:31 aan op Holendrecht als je vanaf Sloterdijk de metro neemt. Of je komt om 07:41 (1 metro later) aan op Holendrecht als je via Schiphol reist en op Bijlmer ArenA op de metro stapt.

Ik vind het toch klantvriendelijker om mijn route gratis te maken., waarom zo moeilijk terwijl NS deze optie ook kan inzetten

Ik vind het toch klantvriendelijker om mijn route gratis te maken., waarom zo moeilijk terwijl NS deze optie ook kan inzetten

Het kost NS dan gewoon meer geld. Vrij vertaald: NS denkt dus in de 1e plaats aan de eigen portemonnee hier en niet aan het belang van de reiziger. 

De reiziger op 1,2 en 3???? is hier dus duidelijk niet van toepassing.

Reputatie 7
Badge +1

Dit zou natuurlijk de beste optie zijn en ik ben het ook met je eens dat dat klantvriendelijker is. Alleen probeer ik nu met je mee te denken en je opties te geven met wat er voorlopig beschikbaar is en wat de extra kosten zo veel mogelijk beperkt, zonder een absurde reistijd te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Er is gewoon niet goed nagedacht over dit alternatief vervoersplan. Het is puur gefocust op het alternatieve vervoer tussen Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA zonder na te denken over de  doorgaande reizigers uit de richtingen Haarlem en Zaandam. En dat terwijl er prima alternatieven zijn vanaf Sloterdijk en Lelylaan met de metrolijnen 50 en 51. Zelfs metro 52 is een prima alternatief om naar het centrum van Amsterdam te reizen vanaf station Zuid. Voor de meeste NS-reizigers is vervangend busvervoer helemaal niet nodig.

Met uitzondering van Amsterdam Amstel en Amsterdam Muiderpoort zijn alle NS-stations in de regio Amsterdam bereikbaar met de metro. 

NS zou zijn reizigers helemaal niet in bussen moeten willen vervoeren wanneer dat niet nodig is. Er zijn prima alternatieven met de metro. Zie bijgevoegd kaartje. Bron: https://reisinfo.gvb.nl/nl/omleidingen/details/2691-stremming-metro-en-trein-bij-werkzaamheden-amstelstroomlaan

Je hebt natuurlijk gelijk @iMark , maar je mag er toch nog wel een beetje vanuit gaan dat de afdeling van NS die daarover gaat toch even verder kijkt naar mogelijkheden. Ik vind het zeer storend dat ze de optie metro vanuit Sloterdijk waarbij maar 1 keer moet worden overgestapt buiten beschouwing hebben gelaten. Het lijkt net alsof die afdeling iedere keer dat er werkzaamheden zijn weer opnieuw het wiel gaat uitvinden en steeds weer in dezelfde valkuil valt. 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij zijn de poortjes het struikelblok bij het vervoeren van NS-reizigers met de metro. Daar moet echt nog eens goed naar gekeken worden. Wat nu bedacht is, doe je je reizigers niet aan.

Kortom NS regel dat metro 50 van Sloterdijk naar Holendrecht een optie wordt voor reizigers meld dit! en zorg dat dit gratis is!

En graag voor 14 juli! 

Badge

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat het GVB die optie niet beschikbaar wil stellen, het is niet de NS wil en het GVB draait.

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat het GVB die optie niet beschikbaar wil stellen, het is niet de NS wil en het GVB draait.

Het GVB wordt nu ook al voor een klein gedeelte in de oplossing van NS gebruikt, ik kan mij dus niet voorstellen dat daar de bottleneck zit. 

Update: De 4019 (vertrek 05:24 vanaf Wormerveer) naar Amsterdam Centraal zal per de 16e weer ingezet worden n.a.v. de klacht van Nabo. Daarmee is er ook geen overstap meer nodig op Uitgeest. Spijtig genoeg geen verandering voor het gedeelte Amsterdam Centraal - Amsterdam Holendrecht. Of dit ook voor de 14e en 15e gaat lukken is nog niet bekend.

@Sascha NS hoi Sascha, die vroege trein is voor mij niet noodzakelijk, ging mij om de 4 keer overstappen en de trein van 5.39 ipv 6.56 te moeten nemen om op tijd op me werk te komen en die reis duurt bijna 2 uur. Dat is het probleem.

andere optie was en is er niet vlgs de reis die NS aanbied via de app.

Oplossing is metro 50 vanaf Sloterdijk te vergoeden door de NS,geen extra bussen nodig, veel klantvriendelijker, snap niet zo goed waarom dit niet zou kunnen?

Reputatie 7
Badge +3

Poortjes.

Geen plan om voor reizigers te regelen dat ze op kosten van NS met de metro kunnen reizen. Geen aandacht. Geen interesse in wat voor reizigers de beste oplossing is.

Badge

Het GVB wordt nu ook al voor een klein gedeelte in de oplossing van NS gebruikt, ik kan mij dus niet voorstellen dat daar de bottleneck zit. 

Alleen moet er ook rekening gehouden worden met de capaciteit, daarom is het GVB ook betrokken bij dit soort omleidingen en als die niet akkoord gaan dan moet de NS wat anders verzinnen.

Reputatie 5

Het wordt tijd dat de NS wat mondiger wordt over het weinig beschikbare spoor. Zal wel lastig zijn, "don't bite the hand that feeds you". Blijft huilen met de pet op in dit land.

Badge +3

Denk dat GVB echt wel een partij is, om (één) metro poortje open te zetten voor ingecheckte NS reizigers richting Bijlmer. Dat kan in principe overal.

Behalve als je bij NS-GVB ook een open poortje hebt om NIET bij NS uit te hoeven checken (naar de metro), en andersom dus vrije passage zonder poortjes.

Wordt nog leuk, en veel claims als NS vanaf Sloterdijk een (niet zo gratis) metro advies geeft.

Reageer