Werkzaamheden aan het spoor vanaf 14 juli tm 29 juli


Wat fijn rijden met de Ns, 😡vanaf 14 juli t/m 29 juli werkzaamheden aan het spoor. 

Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer

Ik reis van Wormerveer naar Holendrecht, doe er dan ruim 1,5 uur over, dit kan toch niet,! Ik moet ook dan met de metro en bus, wie gaat dat betalen? 

Ik heb een maand abonnement maar moet zovaak zelf nog bijbetalen omdat er geen trein rijdt en ik dan zelf de metro moet betalen.

Oplossing graag, ik baal echt enorm! 


111 reacties

Reputatie 7
Badge +3

NS laat ook in dit topic weer zien dat het een erg in zichzelf gekeerde organisatie is die veel moeite heeft om toe te geven dat er grote fouten zijn gemaakt. Verder concentreert NS zich de laatste jaren erg op allerlei vage zaken als “reisbeleving” en “het verhaal achter je reis”. Ik heb een paar weken terug de documentaire over NS gezien op NPO 2. Ik heb met open mond van verbazing zitten kijken naar de scenes waarin gebrainstormd wordt over de “verhalen” van de reizigers. Het treinpersoneel staat wel met beide voeten op de grond maar lijkt amper gehoord te worden in de filosofiebunkers.

https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2020/maart/missie-ns.html

Lees en huiver:

Het is precies deze flauwekul die afleidt van de basis van de aloude NS: reizigers moeten veilig, vlug en voordelig op hun plaats van bestemming komen. We zitten als reizigers helemaal niet te wachten op zaken als “wachtverzachters”. We willen gewoon dat de trein (op tijd) rijdt en dat wanneer die niet kan rijden we een prima alternatief vervoersplan krijgen. 

NS moet terug naar de basis van wat het is om een vervoersbedrijf te zijn en zich niet verliezen in allerlei filosofische en “oppeppende” prietpraat. 

Reputatie 7
Badge +3

Poortjes.

Geen plan om voor reizigers te regelen dat ze op kosten van NS met de metro kunnen reizen. Geen aandacht. Geen interesse in wat voor reizigers de beste oplossing is.

@Sascha NS drama met de NS, ik ga wel op eigen kosten en probeer het te declareren.

want die alternatieven van de NS is niemand blij mee! en is zeer klantonvriendelijk.

hopelijk gaan er meer mensen klagen bij de NS.

 

NS is actief in de wereld van het openbaar vervoer. We bevorderen het gebruik van het openbaar vervoer en houden Nederland in beweging. Onze reizigers staan in al onze activiteiten op 1, 2 en 3 en we werken voor hen aan een zo aangenaam en duurzaam mogelijke reis van deur tot deur.

 

Maak het voor de verandering eens waar en laat het niet bij holle phrases.

Reputatie 7
Badge +3

Je bent helemaal niet vervelend. Je zet terecht grote vraagtekens bij de dienstverlening van NS bij deze werkzaamheden. 

Hoe meer lawaai gemaakt wordt hoe beter. Het alternatieve vervoersplan dat nu voorlicht is broddelwerk. Onbegrijpelijk dat dit serieus is gepubliceerd. Het lijkt wel of er bij de afdeling die deze buitendienststelling heeft voorbereid geen mensen werken die ooit met het OV reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij zijn de poortjes het struikelblok bij het vervoeren van NS-reizigers met de metro. Daar moet echt nog eens goed naar gekeken worden. Wat nu bedacht is, doe je je reizigers niet aan.

Update: De 4019 (vertrek 05:24 vanaf Wormerveer) naar Amsterdam Centraal zal per de 16e weer ingezet worden n.a.v. de klacht van Nabo. Daarmee is er ook geen overstap meer nodig op Uitgeest. Spijtig genoeg geen verandering voor het gedeelte Amsterdam Centraal - Amsterdam Holendrecht. Of dit ook voor de 14e en 15e gaat lukken is nog niet bekend.

Badge +3

Denk dat GVB echt wel een partij is, om (één) metro poortje open te zetten voor ingecheckte NS reizigers richting Bijlmer. Dat kan in principe overal.

Behalve als je bij NS-GVB ook een open poortje hebt om NIET bij NS uit te hoeven checken (naar de metro), en andersom dus vrije passage zonder poortjes.

Wordt nog leuk, en veel claims als NS vanaf Sloterdijk een (niet zo gratis) metro advies geeft.

Reputatie 7
Badge +3

@masd Jouw bericht is overbodig en onjuist omdat tijdens de werkzaamheden de lijnvoering van lijn 51 is aangepast en lijn 53 helemaal niet rijdt vanaf maandagavond 13 juli 20:00 uur. Het is weinig zinvol om berichten te plaatsen als je de informatie niet hebt gecontroleerd op juistheid. Wanneer het gaat om reisinformatie gebruik ik altijd de publicaties van vervoerders of ProRail als bron. Zo ook in dit geval:

https://reisinfo.gvb.nl/nl/omleidingen/details/2691-stremming-metro-en-trein-bij-werkzaamheden-amstelstroomlaan

Hier een citaat over de periode 13 juli 05:00 uur tot 30 juli 05:00 uur.

 

Ik durf de voorspelling wel aan dat het vanaf volgende week dinsdag één grote puinhoop wordt voor de reiziger op deze trajecten. Ook handig dat het GVB en NS gelijktijdig werkzaamheden gaan uitvoeren. 

 

Maakt het forum wel weer wat leuker: Is weer eens wat anders dan Covid-19. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is een misvatting om te stellen dat “GVB en NS gelijktijdig werkzaamheden gaan uitvoeren”. Vervoerders voeren geen werkzaamheden uit.

De aanleg van de onderdoorgang Amstelstroomlaan is een gezamenlijk project van de gemeente Amsterdam en ProRail. De onderdoorgang wordt gebouwd onder twee trein- en 7 metrosporen.

De vervoerders GVB en NS worden geconfronteerd met hinder van hetzelfde project. https://www.amsterdam.nl/projecten/overamstel/deelgebieden/onderdoorgang-amstelstroomlaan/

Hier een gedeelte van een plaatje met de uiteindelijke situatie:

Helaas heeft NS de tijd van het veel minder rijden tijdens de coronamaatregelen niet gebruikt om met GVB een veel beter alternatief vervoersplan af te stemmen.

@masd Jouw bericht leek op een poging om mijn bericht te verbeteren. In dit geval was dat een verslechtering omdat het niet gebaseerd was op actuele informatie over de metroroutes tijdens de buitendienststelling. :grinning:

Ik denk dat ik de oplossing heb:

Oplossing bussen vanaf muiderpoort naar holendrecht 👍

Toeringbussen inhuren [hebben hun ook weer werk] zitten we ook nog een beetje comfortabel, werk in het Amc, is hard werken en op tijd komen is een verreiste zeker in deze corona tijd! 

Je wordt in ieder geval passend……. bedankt door de NS voor het werk in Coronatijd.

Ik vind de reactie van NS echt stuitend in deze “Spijtig genoeg zal metro 50 niet vrij toegankelijk gesteld worden voor reizigers met een NS vervoersbewijs. Dit heeft inderdaad te maken met de vooropgestelde contracten tussen vervoerders”. Meer dan het inzetten van de 4019 kan ik niet voor je bewerkstelligen.

Hoog tijd dat er eens out of the box wordt gedacht in deze. Door corona is het aantal reizigers drastisch afgenomen. Het zou nu echt wel mogelijk moeten zijn dat dit wordt aangepast. 

Mensen met 3 kwartier extra reistijd opzadelen en met 3 overstappen terwijl het met metro 50 zo gemakkelijk kan. Ik hoop maar dat de Telegraaf meeleest op dit forum.

Waar ik zo benieuwd naar ben wordt dit allemaal ook gelezen door de degene die dit allemaal heeft verzonnen? 

Weet diegene wel wat dit allemaal teweeg brengt voor reizigers die gewoon naar hun werk moeten en een baan van 8 tot 17 uur hebben, en als enige optie hebben reizen met de trein. 

En verdiept diegene zich erin hoe het klantvriendelijker opgelost kan worden?

Graag een reactie van diegene zou heel fijn zijn! 

Snap dat er werkzaamheden zijn, maar dit kan je een reiziger niet aan doen, 4 keer overstappen, trein, metro, bus en dan weer de trein en na bijna 2 uur ben je op je werk, ipv 41 minuten wat normaal mijn reis duurt.

Ik zit met me handen in het haar, en weet niet wat te doen! 

Dank je wel Sascha😀

 

ik wil niet vervelend overkomen, maar om dan voor de vierde keer over te stappen gaat toch wel erg ver, vind je niet.

wordt een vermoeiende reis.

 

maar ja ik heb me hoop op Sascha gevestigd:light_rail:

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben het met je eens dat 4 keer overstappen best vervelend is en al helemaal dat je op Centraal, Amstel en Bijlmer ArenA iedere keer op en neer moet naar het metrostation/busstation/treinstation.

Als je het niet erg vindt om Bijlmer ArenA - Holendrecht zelf te betalen (€1,28, enkele reis) zou je ook dat stuk met de metro af kunnen leggen. Je komt dan 4 minuten later aan op Holendrecht, maar kan bijna een uur later (06:36) vertrekken vanaf Wormerveer (via Schiphol). Of je moet heel hard kunnen rennen en in 2 minuten van spoor 7 naar 3 kunnen. Je hoeft dan maar 3 keer over te stappen en je hoeft ook niet met de bus.

Ik hoop voor je en al die andere reizigers die hiervan last gaan ondervinden dat er iets binnen deze korte periode nog geregeld kan worden. Ik kan je frustratie zeker wel begrijpen. 

Wormerveer naar Sloterdijk dan  metro 50 deze rijdt naar Holendrecht, scheelt heel wat overstappen. 

Of het ik het verkeerd gezien? 

Reputatie 7
Badge +1

Nee hoor dat heb je niet verkeerd gezien, vanaf Sloterdijk metrolijn 50 naar Holendrecht is ook een optie. Alleen geef ik je een optie waarbij er minder extra betaald hoeft te worden aan de metro, maar dan wel met het nadeel dat je dan 2 keer extra moet overstappen. Sowieso kan je met beide opties de trein van 06:36 nemen en kom je of om 07:31 aan op Holendrecht als je vanaf Sloterdijk de metro neemt. Of je komt om 07:41 (1 metro later) aan op Holendrecht als je via Schiphol reist en op Bijlmer ArenA op de metro stapt.

Ik vind het toch klantvriendelijker om mijn route gratis te maken., waarom zo moeilijk terwijl NS deze optie ook kan inzetten

Ik vind het toch klantvriendelijker om mijn route gratis te maken., waarom zo moeilijk terwijl NS deze optie ook kan inzetten

Het kost NS dan gewoon meer geld. Vrij vertaald: NS denkt dus in de 1e plaats aan de eigen portemonnee hier en niet aan het belang van de reiziger. 

 

De reiziger op 1,2 en 3???? is hier dus duidelijk niet van toepassing.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind het toch klantvriendelijker om mijn route gratis te maken., waarom zo moeilijk terwijl NS deze optie ook kan inzetten

Dit zou natuurlijk de beste optie zijn en ik ben het ook met je eens dat dat klantvriendelijker is. Alleen probeer ik nu met je mee te denken en je opties te geven met wat er voorlopig beschikbaar is en wat de extra kosten zo veel mogelijk beperkt, zonder een absurde reistijd te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Er is gewoon niet goed nagedacht over dit alternatief vervoersplan. Het is puur gefocust op het alternatieve vervoer tussen Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA zonder na te denken over de  doorgaande reizigers uit de richtingen Haarlem en Zaandam. En dat terwijl er prima alternatieven zijn vanaf Sloterdijk en Lelylaan met de metrolijnen 50 en 51. Zelfs metro 52 is een prima alternatief om naar het centrum van Amsterdam te reizen vanaf station Zuid. Voor de meeste NS-reizigers is vervangend busvervoer helemaal niet nodig.

Met uitzondering van Amsterdam Amstel en Amsterdam Muiderpoort zijn alle NS-stations in de regio Amsterdam bereikbaar met de metro. 

NS zou zijn reizigers helemaal niet in bussen moeten willen vervoeren wanneer dat niet nodig is. Er zijn prima alternatieven met de metro. Zie bijgevoegd kaartje. Bron: https://reisinfo.gvb.nl/nl/omleidingen/details/2691-stremming-metro-en-trein-bij-werkzaamheden-amstelstroomlaan

 

Je hebt natuurlijk gelijk @iMark , maar je mag er toch nog wel een beetje vanuit gaan dat de afdeling van NS die daarover gaat toch even verder kijkt naar mogelijkheden. Ik vind het zeer storend dat ze de optie metro vanuit Sloterdijk waarbij maar 1 keer moet worden overgestapt buiten beschouwing hebben gelaten. Het lijkt net alsof die afdeling iedere keer dat er werkzaamheden zijn weer opnieuw het wiel gaat uitvinden en steeds weer in dezelfde valkuil valt. 

 

     

Kortom NS regel dat metro 50 van Sloterdijk naar Holendrecht een optie wordt voor reizigers meld dit! en zorg dat dit gratis is!

En graag voor 14 juli! 

Badge

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat het GVB die optie niet beschikbaar wil stellen, het is niet de NS wil en het GVB draait.

Reageer