beantwoord

Werkzaamheden almere vanaf 19 augustus

• 3 juli 2016
  • 8 reacties
  • 304 Bekeken

• Sprinter
  • 3 reacties
Overal op internet lees ik dat er in de week vanaf 19 augustus er geen treinen rijden van en naar almere richting Amersfoort.
Maar bij jullie op de site kan ik niks vinden..
Ik reis een aantal keer p.w. met de trein...vanaf almere rond 06.00 richting hilversum om vervolgens naar amersfoort te reizen.
Nu kan ik dus niet op tijd op mn werk zijn..
En wil graag weten hoe het zit met het alternatieve vervangend vervoer en hoe laat ik wel op mn werk kan zijn en weer terug natuurlijk..
De laatste x dat dit ook een keer was heb ik anderhalf uur op een bus moeten wachten omdat er teveel mensen stonden te wachte in almere centrum ten opzichte van de mensen...het was zo druk dat er ook nog eens ruzie ontstond..
vervolgens was ik dus 2 uur te laat..graag zou ik willen weten hoe het deze keer geregeld wordt
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 18 juli 2016, 18:34

De eerste informatie is inmiddels terug te vinden op onze website.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Op de website van ProRail is meer informatie te vinden.
https://www.prorail.nl/sites/default/files/nieuwsflits_007_juli_augustus_september_2016.pdf
"Van vrijdagavond 19 augustus tot vrijdagmiddag
26 augustus is er geen treinverkeer tussen Almere Oostvaarders en Weesp en Almere Oostvaarders en Naarden/Bussum. Dat is 9540 minuten, 159 uur, ofwel 7 dagen."

Blijkbaar is de Reisplanner van NS nog niet bijgewerkt. Een dag of 10 voor 19 augustus zullen de details wel bekend zijn. Maar het is behoorlijk vreemd dat het busvervoer tijdens deze werkzaamheden (die lang van te voren bekend zijn) nog niet in de reisplanner verwerkt is.

Met regulier openbaar vervoer is het mogelijk om in 44 minuten van station Almere Centrum naar station Hilversum te reizen met lijn 156 van Connexxion. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat niet het gewenste alternatief is.
Ik vind dat namelijk ook apart....
Heb namelijk ook een kindje dus moet het wel ruim van te voren weten.
Woon zelf in oostvaarders dus dat wordt wel heel lang...
NS beschouwt 10 dagen van tevoren de reizigers informeren als ruim op tijd. Tevens vinden ze het normaal dat eerste reismogelijkheden met het vervangend vervoer vervallen, evenals alle reismogelijkheden na middernacht.

Er zitten de laatste tijd bovendien veel fouten in de informatievoorziening over werkzaamheden en de eigen deadline van 10 dagen van tevoren wordt zelfs niet altijd gehaald. De verantwoordelijke afdeling lijkt behoorlijk achter de feiten aan te boemelen. Ik vrees dat als iemand daar zou voorstellen om daadwerkelijk over te gaan op tijdige informatievoorziening, er spontaan mensen overspannen raken van het idee alleen al.
Begrip voor jullie opmerkingen. Wanneer ik meer informatie over deze werkzaamheden heb, inclusief info over vervangend vervoer, dan laat ik of een collega dat via dit forum gelijk weten.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer denkt NS eens iets te gaan doen aan de zeer minimale voorbereidingstijd voor reizigers bij geplande werkzaamheden?
Het lijkt me dat de gewijzigde dienstregelingen inclusief busvervoer toch wel 4 weken voor de werkzaamheden bekend kunnen zijn.
En wat denkt NS te gaan doen om het vervangend busvervoer zo in te richten dat ook de eerste reizigers van de dag op hun oorspronkelijke aankomststijd kunnen arriveren? Ik denk dat Mvv dat graag wil weten.
Vier weken zet geen zoden aan de dijk. Om reizigers in de gelegenheid te stellen rekening te houden met werkzaamheden door bijvoorbeeld een vakantievlucht te boeken op een later tijdstip of vrij te vragen op het werk, denk ik eerder aan minstens een half jaar.
De brondata van de dienstregeling (IFF data voor de kenners) wordt normaliter elke dinsdag gepubliceerd voor de periode van vier weken (lopend van maandag t/m zondag). Negen van de tien keer is deze dan compleet, maar officieel garandeert de NS slechts correcte data tot tien dagen vooruit. Dat komt ook gedeeltelijk omdat de data vaak maar eens per week vrijgegeven wordt, en het dan ook nog 1 of 2 dagen duurt voor alle reisplanners en apps de update doorgevoerd hebben, dus van die vier weken gaat in de praktijk al een deel verloren. In principe zal de dienstregeling van 19 augustus dus op 26 juli vrijgegeven worden, met de vertraging in de updates van de reisplanner zal deze dan rond 28 juli op te vragen moeten zijn. Maar die garantie biedt de NS dus niet, het kan zijn dat de reisplanner nog foutieve reisinformatie toont die in een volgende update hersteld wordt.
De eerste informatie is inmiddels terug te vinden op onze website.

Reageer