beantwoord

Werkzaamheden amersfoort-zwolle

• 29 juli 2021
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Hi,

Ik heb even een vraagje.

Ik kom niet echt uit bij de klantenservice, want die verwees me naar 9292 en ook die konden me weinig vertellen. Het is zo dat ik vandaag ga reizen om 17:02u vanaf Amersfoort aar Heerlen. Het is me nog onduidelijk wat er wordt bedoeld met dat stukje “werkzaamheden”.

Je ziet een normale reis, maar klik je op “werkzaamheden amersfoort centraal” dan zie je een reistijd van +30 minuten en ook aan de onderkant dat er bussen rijden, terwijl er ook een intercity is.

Ik wilde weten. Hoe geschiedt deze reis precies? Met de bus, trein of beide en is de vertraging ook van toepassing voor mij?

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 juli 2021, 09:54

De reisplanner klopt. Tussen Amersfoort en Heerlen rijden gewoon treinen.

Concreet betekenen de werkzaamheden voor uw reis dat u iets langer onderweg bent dan normaal het geval is; normaal kan de reis in 2 uur en 15 minuten, die mogelijkheid is er vandaag niet omdat de treinen op iets andere tijden rijden dan normaal en er minder intercity's rijden tussen Amersfoort en Utrecht.

De verwarring wordt veroorzaakt doordat de melding “werkzaamheden Amersfoort Centraal” gedurende de hele periode van dinsdag 20 juli tot zaterdag 31 juli getoond wordt, terwijl de aanpassingen in de dienstregeling niet de hele periode hetzelfde zijn. Daarbij helpt het ook niet dat NS bij werkzaamheden nooit expliciet benoemt wat nu de feitelijke aanpassingen in de dienstregeling zijn. Het uitgangspunt van NS is dat reizigers hun reis in de reisplanner moeten plannen en dat die de juiste informatie geeft.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

De reisplanner klopt. Tussen Amersfoort en Heerlen rijden gewoon treinen.

Concreet betekenen de werkzaamheden voor uw reis dat u iets langer onderweg bent dan normaal het geval is; normaal kan de reis in 2 uur en 15 minuten, die mogelijkheid is er vandaag niet omdat de treinen op iets andere tijden rijden dan normaal en er minder intercity's rijden tussen Amersfoort en Utrecht.

De verwarring wordt veroorzaakt doordat de melding “werkzaamheden Amersfoort Centraal” gedurende de hele periode van dinsdag 20 juli tot zaterdag 31 juli getoond wordt, terwijl de aanpassingen in de dienstregeling niet de hele periode hetzelfde zijn. Daarbij helpt het ook niet dat NS bij werkzaamheden nooit expliciet benoemt wat nu de feitelijke aanpassingen in de dienstregeling zijn. Het uitgangspunt van NS is dat reizigers hun reis in de reisplanner moeten plannen en dat die de juiste informatie geeft.

Reputatie 4

Het uitgangspunt van NS is dat reizigers hun reis in de reisplanner moeten plannen en dat die de juiste informatie geeft.

Het uitgangspunt zou moeten zijn dat alle informatie die getoond wordt juist is, dus óók de informatie waarnaar verwezen wordt in de reisplanner.

Badge +3

Op https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/10758-20-juli-2021-werkzaamheden-amersfoort-centraal kan je per dag zien wat de werkzaamheden precies inhouden voor jouw reis.

Voor vandaag naar Utrecht (en verder) is er eigenlijk niets aan de hand, behalve dat treinserie 2000 (Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Deventer) niet rijdt.

Je kunt gewoon een intercity naar Rotterdam of Den Haag nemen (of een sprinter) naar Utrecht en vanuit daarnaar Heerlen.

Als je om 17:10 vertrekt ben je er dan om 19:38 (vanaf Sittard met Arriva) of 19:41 (direct vanaf Utrecht naar Heerlen).

Reageer