Op X zag ik een vraag voorbijkomen over de aanstaande ingrijpende werkzaamheden tussen Amsterdam en Hilversum v.v. Door de medewerker op X werd aangegeven dat je geen gebruik kon maken van de metro maar nu zie ik bij de werkzaamheden op ns.nl onderstaande aangegeven.

Vooral de laatste zin vind ik intrigerend. Tussen Schiphol Airport en Rotterdam C reis via Den Haag HS. Dat lijkt er op te duiden dat er dus ook geen treinen rijden op de HSL. Ik kan dat echt niet vinden in de trajecten die aangegeven zijn, want die gaan helemaal niet over de HSL. Klopt dit bericht dus wel? Ook de melding Tussen Sloterdijk en Bijlmer Arena/Utrecht komt op mij wat vreemd over i.c.m. deze werkzaamheden.
Daarnaast lijkt het er dus op dat er wel degelijk met de metro gereisd mag worden. Vanuit Hilversum wordt in de reisplanner nu alleen maar de reis via Utrecht getoond. Wordt dit nog aangepast? De reis via Utrecht betekent meer dan een verdubbeling van de reistijd. Staan er straks wel poortjes open op de metrostations?