beantwoord

werkzaamheden Den Haag Centraal-Rotterdam Centraal maandag 14 tot en met zondag 20 augustus

  • 2 augustus 2017
  • 43 reacties
  • 1314 Bekeken


Toon eerste bericht

43 reacties

Reputatie 6
@momo dank dat had ik al gevonden door zelf te plannen. Voor mensen die altijd rekenen op de directe Ic is niets aangegeven op het station dan wel in de reisplanner bij geplande werkzaamheden. Ik kan me voorstellen dat een forens snel kijkt bij de geplande werkzaamheden en het kaartje en dit over het hoofd ziet. Ik zag op het station ook alleen den haag cs - Rotterdam cs staan bij de informatie.
Reputatie 7
Badge +3
@Goner
Klopt, dat gaf ik ook aan in mijn reactie nr 5 van 2 augustus.

Ik vertrek vanaf De Vink en op het traject De Vink - Den Haag wordt niets aangegeven maar er rijden wel minder sprinters. Daar hangt op het station ook geen aankondiging over de werkzaamheden.
Collega vertrekt van Leiden Centraal en ook op dat traject niets aangegeven.

Iemand met wie ik ’s morgens vaak op station De Vink sta en die tot Mariahoeve gaat heb ik maar alvast ingelicht. Die zou dit normaal niet weten, behalve door de reisplanner te raadplegen.
@Goner: Wanneer er werkzaamheden zijn wordt er altijd verwezen naar de Reisplanner of onze website.
Reputatie 5
Maar zoals je boven leest is een aantal reizigers niet eens op de hoogte van werkzaamheden omdat er op hun station geen informatie over gegeven wordt ... maar laat maar, ik krijg het idee dat de NS en ik heel anders denken over het geven van zinvolle informatie. Zal wel aan mij liggen.
Reputatie 7
Badge +3
Gabriëlle,
dan moet je eerst weten dat er werkzaamheden zijn. Wanneer je reist op bv het traject Haarlem - Leiden - Den Haag Centraal dan wordt er niet aangegeven dat er werkzaamheden zijn, dus zal niet iedereen kijken in de reisplanner of op de website.

Waarom hangt er dan bv op die stations geen mededeling van gewijzigde dienstregeling? Van station De Vink weet ik dat er niets hangt, daar kom ik dagelijks.
Ik reis altijd van Den Haag HS naar Rotterdam Blaak. Ik kan nu Metrolijn E vanaf CS naar Rotterdam pakken en daar verder met trein/metro. Is het mogelijk compensatie te krijgen voor de metrokosten naar Rotterdam...? Ik reis normaal met een trajectkaart.
Reputatie 7
Badge +3
Ik snap eigenlijk niet waarom het hele traject (Rotterdam, Delft, Den Haag, Leiden) eruit ligt terwijl ik bij Prorail alleen deze werkzaamheden zie : Rotterdam-Schiedam (14 t/m 21 augustus) ...

Op http://www.spoorzonedelft.nl/actueel/nieuwsberichten/werkzaamheden_spoortunnel_tijdens_buitendienststelling_ns
staat sinds vandaag aangeven wat ze allemaal rond Delft gaan doen
@Goner: Wanneer er werkzaamheden zijn wordt er altijd verwezen naar de Reisplanner of onze website.

@Gabriëlle NS zoals anderen al opmerken, moet je dan wel weten dat er werkzaamheden zijn op jouw traject. Ik reis dagelijks op traject Den Haag HS-Leiden, en op geen van beide stations is iets te vinden over aangepaste treinen en routes volgende week.... Ik kwam er toevallig achter omdat De Broodzaak op HS een briefje had opgehangen dat ze volgende week dicht zijn vanwege vrijwel geen treinverkeer naar HS en ik toen maar eens op de website van de NS keek. Het is dus met dank aan De Broodzaak, maar zeker niet de NS dat ik weet dat mijn reis 2x zo lang duurt volgende week.
Ik reis dagelijks tussen Dordrecht en Den Haag Laan v NOI met een trajectvrij kaart. Kan ik zonder extra kosten gebruik maken van de randstadrail vanaf Rotterdam CS?
Overigens door de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug nu komende week voor de 4e week op rij extra reistijd. Doordat de IC's om onbegrijpelijke redenen niet rijden tussen Rotterdam en Dordrecht.
Waarom rijdt komende week de 2400 serie niet gewoon tussen Dordrecht en Rotterdam. Hierdoor nog meer reistijd naast de extra reistijd vanwege de werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, dat kan niet omdat Randstadrail niet van NS naar van de RET is. De RET zit ook niet te wachten op die extra NS-reizigers aangezien ze zelf vanwege de schoolvakantie nog een beperkte dienst rijden.
Reputatie 7
Badge +3
@Goner: Wanneer er werkzaamheden zijn wordt er altijd verwezen naar de Reisplanner of onze website.

Kan er dan wel een keer een (normaal) reisadvies van Den Haag HS naar Den Haag Moerwijk, Rijswijk, Delft, Delft Zuid en Schiedam in de planner komen?
Voor Moerwijk en Rijswijk is het niet mogelijk een reis te plannen, voor Delft krijg je alleen 's nachts een bus ipv een nachttrein, Delft Zuid kan alleen om 5.00 uur 's morgens en voor Schiedam stuurt de planner je via Gouda en Rotterdam en vandaar met een bus wat langer duurt dan de sprinter naar naar HS en vandaar de bus naar Schiedam.

De werkzaamheden zijn komende maandag al en de reisplanner is nu nog steeds niet compleet.
Reputatie 5
@Gabriëlle NS zoals anderen al opmerken, moet je dan wel weten dat er werkzaamheden zijn op jouw traject.
Precies, dat is het meest storend.
Op Lombardijen hingen/hangen wel bordjes met verstoringen naar het zuiden (Moerdijk en eind augustus weer wat), maar nog steeds niks over a.s. maandag naar Den Haag (en Leiden, A'dam ...). En er reizen daar veel meer mensen richting Den Haag dan Dordrecht ...

Ik werk maandag wel thuis en kijk eens hoe erg het wordt ...
Reputatie 6
Vanmorgen nog steeds geen bericht op Haarlem.
@Goner heeft dit al even aangekaart en het wordt ook vandaag nog steeds niet opgepakt.
Ik zie in de reisplanner bij het kaartje ook nog geen Haarlem - Den Haag CS 'ingekleurd' als zijnde dat er werkzaamheden van invloed zijn op het traject. Blijkbaar gaat de ns er vanuit dat voor reizen die regelmatig plaats vinden naast het controleren van de geplande werkzaamheden, ook nog even de app wordt geraadpleegd met het plannen van een reis.... Jammer. Ik zou een aparte aanduiding op het kaartje prettig vinden. Desnoods met een ander symbool dat er een 'gewijzigde dienstregeling' is oid. Bedoel de werkzaamheden zijn niet tussen Haarlem en Den Haag CS maar hebben er wel effect op. Benieuwd hoeveel mensen maandag teleurgesteld zijn als hun vaste trein naar Den Haag CS niet rijdt om 07:06 en ze dus eigenlijk moeten wachten op de trein van 07:20 omdat ze dit niet wisten.
Ongeacht of er werkzaamheden zijn of niet adviseren wij altijd om kort voor vertrek de reis alsnog te controleren via onze reisplanner. Er kunnen vele oorzaken zijn waardoor een reis uitvalt of aangepast wordt. Zonder controleren ervan uitgaan dat een reis volgens de standaard dienstregeling verloopt is dan ook niet verstandig.

Dat gezegd hebbende kan ik me voorstellen dat het wenselijk is om op de stations op de route van de werkzaamheden ook ter plekke informatie te krijgen. Doorgaans wordt dit ook gedaan, maar dan wel enkel op de stations die ook echt op het traject van de werkzaamheden liggen.

Wat betreft de trajecten die niet op de route van de werkzaamheden liggen, maar wel volgens een andere dienstregeling rijden als gevolg daarvan: dit is een bekend hekel punt met betrekking tot de reisplanner. Werkzaamheden hebben nu eenmaal ook gevolgen buiten de trajecten waar de werkzaamheden zijn, gezien onze treinen vrij lange routes rijden. Dit zijn er echter zo veel dat het erg onoverzichtelijk wordt wanneer ook al deze aanpassingen verwerkt worden in de werkzaamheden pagina en de reisplanner. Om diezelfde reden zal er op deze stations zelf ook geen informatie worden opgehangen. Dit zal enkel meer verwarring veroorzaken dan dat het nuttige informatie verschaft.

Wat betreft de vraag van Marjoleinnn: Bij werkzaamheden geven wij altijd alternatieve reisopties voor een bepaald traject. Als we daarbij het advies geven om gebruik te maken van ander vervoer (doorgaans metro) dan wordt dit ook besproken met die specifieke vervoerder en worden over het algemeen poortjes en dergelijke open gezet. Bij deze werkzaamheden is dit echter niet het geval. Voor jouw specifieke reis krijg je het omreisadvies via Den Haag CS, Gouda en Rotterdam CS. Ik snap dat dit een vrij suboptimale route is gezien je er dan twee keer zo lang over doet. Je bent er dan ook vrij in om zelf te kiezen voor ander vervoer. Wij kunnen dat andere vervoer echter niet vergoeden.

En dan nog de vraag van Momo over de reizen van Den Haag HS naar Den Haag Moerwijk, Rijswijk, Delft, Delft Zuid en Schiedam: Er zal geen verandering meer komen aan hoe het nu in de reisplanner staat. Ook dit is een bekend hekel punt, wat we al vaker hebben aangekaart bij de technici achter de reisplanner. Bij het overzicht van de werkzaamheden staat aangegeven dat alle reizen van en naar Den Haag HS gaan met een pendeltrein via Den Haag Centraal. Als je een reis wilt maken vanaf of naar Den Haag HS, zul je in de reisplanner dan ook handmatig Den Haag Centraal als 'via'-station moeten invullen. Op die manier krijg je wel gewoon een advies. Om even voor te zijn op de reacties hierop, ja, dit is een erg omslachtige methode, wat ik persoonlijk ook niet acceptabel vind. Dit schijnt echter een technisch verhaal te zijn met hoe de reisplanner werkt, wat niet simpel is aan te pakken. We blijven echter alles op alles zetten om dit aangepast te krijgen.
Reputatie 6
@Stijn NS Vervelend voor het trein personeel die vanmorgen vele verontwaardigde reizigers hebben getroffen omdat communicatie hierover niet heeft plaats gevonden.

Mensen dachten dat de dienstregeling gewijzigd was omdat er geen melding was gemaakt dat de wijzigingen zijn vanwege geplande werkzaamheden elders. Dat is ook verwarrend. Ach ja. Welke keuze uw ook maakt. Het blijft ingewikkeld. Zeker als techniek je in de steek laat.
Reputatie 7
Badge +3
Er staat nu eindelijk een melding van aangepaste dienstregeling in de reisplanner bij een reisadvies van/naar Haarlem of sprinter stations zoals Voorhout, Hillegom, De Vink en Voroschoten.

#Intercity's Amsterdam C-Haarlem-Leiden C-Den Haag C rijden niet; maak gebruik van de overige treinen
#er rijden minder Sprinters tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal
#reis naar Den Haag Holland Spoor via Den Haag Centraal

Extra reistijd
een kwartier
Reputatie 5
Moet opeens denken aan dat topic over "meedenken forumleden dienstregeling 2018" ... volgens mij hebben we hier al div. pogingen gedaan om mee te denken over de informatie betreffende de gevolgen van deze werkzaamheden ... maar ...
Reputatie 6
Het kan dus wel. De planner klantvriendelijk aanpassen. Fijn 🙂 Alleen jammer dat het eerst "mis" moet gaan voordat dat kan.

Reageer