beantwoord

Werkzaamheden Den Haag-Rotterdam (23-26 feb): hoe reizen tussen R'dam en Delft?

Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 5
Trouwens complimenten dat het nachtnet doorrijdt naar Delft en Schiedam Centrum ipv de route via Gouda tijdens deze werkzaamheden.
Reputatie 6
Badge
Hoe zit het met Intercity direct om tussen Rotterdam en Leiden te reizen? Als de RET vergoed wordt, dan ga ik er vanuit, dat ondanks 'toeslag verplicht' ook deze kosten teruggevraagd kunnen worden? De omreisroute zonder ICD duurt bijna een half uur langer.
Toch nog graag even een bevestig van een moderator:

Als ik dus de E-lijn van Rotterdam naar Den Haag en vervolgens de trein naar Leiden, dan kan ik de 4,57 eur aan kosten bij RET wel claimen en als ik zou kiezen voor ICD toeslag 1,40 eur die ik nota bene bij NS zelf maak, dan wordt dat niet vergoed?

Dan neem ik dus 4x de metro dat weekend.

Wordt er trouwens echt gewerkt tussen HS en NOI? Snap anders niet dat alles via Den Haag CS gaat. Nu lijkt er sprake van dubbele werkzaamheden en extra extra reistijd...
De 'reguliere' route's, oftewel zonder IC Direct, zijn nog steeds bereisbaar, hetzij via vervangend busvervoer of eventueel metro. Als er gereisd wordt met de IC Direct is dat dus alsnog een eigen keuze en zal de IC Direct toeslag ook als normaal betaald moeten worden. Kosten bij reizen met andere vervoerders die wij adviseren kunnen wél vergoed worden omdat dit extra kosten zijn voor die route, die anders niet gemaakt zouden worden als er gebruik gemaakt zou worden van NS vervoer. Dit geldt dan uiteraard enkel voor hen die reizen met een product waarmee ze kosteloos of met korting zouden reizen bij de NS.

Wordt er trouwens echt gewerkt tussen HS en NOI? Snap anders niet dat alles via Den Haag CS gaat. Nu lijkt er sprake van dubbele werkzaamheden en extra extra reistijd...
Hier kan ik helaas geen antwoord op geven. Wat de exacte werkzaamheden precies zijn en waar ze plaatsvinden is bij ons niet bekend, hiervoor kun je het beste contact op nemen met ProRail.
Reputatie 7
Badge +2

Een zelfde vraag kun je ook stellen over de werkzaamheden rond Leiden van 24 maart tot 15 april.
Daarbij staat dat je tussen Leiden Centraal/Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS moet reizen via Den Haag Centraal.

Het kopje van de werkzaamheden is van/naar/via Leiden Centraal. Daar wordt ook volgens de ProRail site van alles gedaan. Wat is er dan tussen Laan van NOI en HS? Ook hier lijkt er sprake van dubbele werkzaamheden en extra extra reistijd, en dat dan gedurende 3 weken!!

van/naar/via Leiden Centraal

Wanneer

van zondag 24 maart 23.15 uur tot maandag 15 april 05.00 uur

Oorzaak

werkzaamheden

Advies

U kunt gebruikmaken van de omreisroute, de gewijzigde dienstregeling of de bussen

Dagelijks van 05.00 tot 23.15 uur
  • de dienstregeling tussen Amsterdam Centraal/Lelystad Centrum en Den Haag HS is aangepast; reis tussen Leiden Centraal/Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS via Den Haag Centraal
Dagelijks van 23.15 tot 05.00 uur en zaterdag 6 en zondag 7 april de hele dag
  • er rijden bussen tussen Haarlem en Den Haag Centraal, tussen Schiphol Airport en Den Haag Centraal en tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn
  • Nachtnet: er rijden bussen tussen Schiphol Airport, Leiden Centraal en Den Haag HS
  • plan uw reis vanaf 10 dagen van tevoren opnieuw voor een aangepast reisadvies

Extra reistijd

een kwartier tot drie kwartier
Reputatie 4

Wordt er trouwens echt gewerkt tussen HS en NOI? Snap anders niet dat alles via Den Haag CS gaat. Nu lijkt er sprake van dubbele werkzaamheden en extra extra reistijd...Een zelfde vraag kun je ook stellen over de werkzaamheden rond Leiden van 24 maart tot 15 april.
Daarbij staat dat je tussen Leiden Centraal/Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS moet reizen via Den Haag Centraal.

Het kopje van de werkzaamheden is van/naar/via Leiden Centraal. Daar wordt ook volgens de ProRail site van alles gedaan. Wat is er dan tussen Laan van NOI en HS? Ook hier lijkt er sprake van dubbele werkzaamheden en extra extra reistijd, en dat dan gedurende 3 weken!!

van/naar/via Leiden Centraal

Wanneer

van zondag 24 maart 23.15 uur tot maandag 15 april 05.00 uur

Oorzaak

werkzaamheden

Advies

U kunt gebruikmaken van de omreisroute, de gewijzigde dienstregeling of de bussen

Dagelijks van 05.00 tot 23.15 uur
  • de dienstregeling tussen Amsterdam Centraal/Lelystad Centrum en Den Haag HS is aangepast; reis tussen Leiden Centraal/Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS via Den Haag Centraal
Dagelijks van 23.15 tot 05.00 uur en zaterdag 6 en zondag 7 april de hele dag
  • er rijden bussen tussen Haarlem en Den Haag Centraal, tussen Schiphol Airport en Den Haag Centraal en tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn
  • Nachtnet: er rijden bussen tussen Schiphol Airport, Leiden Centraal en Den Haag HS
  • plan uw reis vanaf 10 dagen van tevoren opnieuw voor een aangepast reisadvies

Extra reistijd

een kwartier tot drie kwartier

Als het inderdaad alleen in het weekend met busvervoer is, dan is het kopje wel misleidend voor de overige weken...ik krijg de indruk dat er meer is want prorail geeft aan dat er afwisselend meerdere sporen buiten dienst zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Ik vind het misleidender dat het kopje alleen aangeeft van/naar/via Leiden Centraal en dat er dan ook schijnbaar iets is tussen Laan van NOI en HS, want je moet via Den Haag Centraal.
Als het zo dat er daar ook gewerkt wordt, dan is dat zo, maar geef dan wel duidelijk aan dat daar ook werkzaamheden.

Iemand die bv van Laan van NOI naar Rotterdam gaat en die lijst met werkzaamheden doorkijkt zie dan dan alleen gemeld dat er werkzaamheden bij Leiden zijn en denkt dan dat geen invloed heeft op zijn reis.
Reputatie 4
Ik vind het misleidender dat het kopje alleen aangeeft van/naar/via Leiden Centraal en dat er dan ook schijnbaar iets is tussen Laan van NOI en HS, want je moet via Den Haag Centraal.
Als het zo dat er daar ook gewerkt wordt, dan is dat zo, maar geef dan wel duidelijk aan dat daar ook werkzaamheden.

Iemand die bv van Laan van NOI naar Rotterdam gaat en die lijst met werkzaamheden doorkijkt zie dan dan alleen gemeld dat er werkzaamheden bij Leiden zijn en denkt dan dat geen invloed heeft op zijn reis.

Dank voor de reminder. Ik besef nu dat ik in die weken toevallig het traject Haarlem - Rotterdam mag doen en wilde dat met de trein over Noi en HS gaan doen maar dat feestje gaat nu inderdaad niet door...
Reputatie 7
Badge +2

Dat vraag ik me ook nog steeds af.
Volgens dit bericht worden er die dagen 7 wissels vervangen bij Schiedam.
https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-vervangt-zeven-wissels-bij-schiedam
Reputatie 7
Badge +2

Goed dat je het even vraagt maartenvdL! Op onze website staat aangegeven dat er bussen worden ingezet tijdens de werkzaamheden. Mocht je ervoor kiezen om met de metro te reizen, zijn de kosten voor eigen rekening. Is de metro nou aangegeven als alternatief reisadvies door ons, mag je eventuele extra kosten natuurlijk wél declareren. Hiervoor kun je dan contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.Er wordt in het alternatieve reisadvies genoemd dat je met Metrolijn E kan reizen. Dus de extra kosten mogen gedeclareerd worden?
Dit staat op de site:
  • reis tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal via Gouda of maak gebruik van RandstadRail/metrolijn E (check uit bij NS, check in bij HTM/RET)
Dus de extra kosten kunnen gedeclareerd worden voor abonnementhouders?

Op de site is het nu aanpast naar:

Den Haag Centraal-Rotterdam Centraal

• reis tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal via Gouda; zaterdag en zondag kunt u ook gebruikmaken van RandstadRail/metrolijn E (check uit bij NS, check in bij HTM/RET)
Kan ik daaruit opmaken dat extra kosten op maandag en dinsdag niet gedeclareerd kunnen worden?
Reputatie 6
Badge
Zo lees ik het wel. Ik ga mijn weekendtrip met de E-lijn binnenkort indienen, zal wel weer niet zonder slag of stoot gaan.

Jammer dat NS niet voor betere alternatieven zorgt: verreken het gewoon zelf met RET als NS zijnde en maak ICD buiten de spits toeslagvrij. Overigens reed RET afgelopen weekend acht keer per uur een metro, dus zij waren er wel op voorbereid.
Reputatie 7
Badge +2
Ik vind het ook bijzonder klantonvriendelijk om eerst het één te zeggen en later het ander.

Op basis van de eerste informatie zou je ook de E-lijn ritten van maandag en dinsdag kunnen declaren, nu niet meer.

Reageer