beantwoord

Werkzaamheden Eindhoven-‘s-Hertogenbosch/Tilburg

• 22 april 2019
  • 6 reacties
  • 533 Bekeken

Reputatie 1
Van 6 tot 12 mei zijn er werkzaamheden tussen Eindhoven, ‘s-Hertogenbosch en Tilburg. Voor de weekdagen is in de omschrijving op de website /app niet duidelijk of nu wel of geen treinen rijden tussen Eindhoven en Tilburg. Volgens mij wel, maar kan dat niet duidelijker worden omschreven? In een lokale krant lees ik namelijk dat ze niet rijden. Graag meer informatie, liefst ook in de app.
icon

Beste antwoord door DDietzen 22 april 2019, 08:28

In de reisplanner staat het aangegeven:

Ma-vr rijden 4x/u intercity's Eindhoven-Tilburg. Tussen Boxtel en Tilburg rijden geen sprinters maar stopbussen, met overstap in Oisterwijk van een halfuur. Erg goed geregeld...

Za-zo rijden geen treinen maar stopbussen Eindhoven-Tilburg. Snelste route is snelbus naar Den Bosch en trein naar Tilburg, dat is een halfuur sneller dan de directe stopbus. Waarom er geen rechtstreekse snelbus Eindhoven-Tilburg rijdt is mij een raadsel.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
In plaats van de omschrijving duidelijker te maken staat er nu letterlijk dat ook geen treinen rijden tussen Eindhoven en Tilburg. Dat is alleen in het weekend van 11 en 12 mei. Op weekdagen rijden er wel degelijk treinen op dit traject, maar geen treinen tussen Eindhoven en Den Bosch. Voor mij is echt compleet niet te begrijpen waarom er bij NS of ProRail mensen dit soort informatie opstellen zonder een seconde na te denken. Echt diep triest.

En waarom er op zo'n druk traject (met een tienminutentrein) buiten een vakantieperiode voor een dergelijke oplossing is gekozen is al even onnavolgbaar.
Reputatie 1
Komende maandag is de start van deze werkzaamheden en ik zie dit al een complete ramp worden. Dit komt omdat ik de omleidingsroute via Tilburg niet goed zie komen. De treinen vanaf Eindhoven naar Tilburg kunnen de hoeveelheid passagiers echt niet kunnen dragen. Heeft de NS de gratis koffie/thee via de kiosk al klaar staan? Zo nee, dan zou ik hier alvast over na gaan denken!!
Badge +3
Met die overstaptijden voor de bussen zal het wel meevallen, want die rijden meestal niet echt volgens een dienstregeling maar pendelen gewoon zoveel mogelijk op en neer, en vol=rijden.
Reputatie 1

Ma-vr rijden 4x/u intercity's Eindhoven-Tilburg. Tussen Boxtel en Tilburg rijden geen sprinters maar stopbussen, met overstap in Oisterwijk van een halfuur. Erg goed geregeld...

Kijk, dat is ten minste duidelijk. Uit de omschrijving van de NS is dat niet op te maken. Waarom geven ze gewoon niet wat meer info over wat er wel en niet rijdt. Al die halfcryptische zinnen zijn zo onduidelijk!
Reputatie 7
Badge +3
Za-zo rijden geen treinen maar stopbussen Eindhoven-Tilburg. Snelste route is snelbus naar Den Bosch en trein naar Tilburg, dat is een halfuur sneller dan de directe stopbus. Waarom er geen rechtstreekse snelbus Eindhoven-Tilburg rijdt is mij een raadsel.
Deze regeling was er bij eerdere werkzaamheden ook en de reden was toen dat er onvoldoende bussen te huur waren om zowel een sneldienst naar Den Bosch als naar Tilburg met voldoende frequentie te kunnen rijden. Door alleen naar Den Bosch sneldiensten te rijden krijg je in ieder geval daar een frequente busdienst.
Badge

Reageer