Hoi allemaal,
Ik ben net terug uit Japan. Wat treinen betreft is terugkomen altijd lastig voor me vanwege de enorme downgrade die erbij hoort. Van “vertrouwen op de dienstregeling” naar “de dienstregeling veranderd elke week, vertrektijd en reistijd weet je nauwelijks van tevoren”. Het zal nooit echt wennen vrees ik.
Deze maand is het voor de 3e of 4e keer dit jaar (ik ben de tel kwijt!) raak ten zuiden van Eindhoven: Een dikke week gestuntel met bussen vanwege werkzaamheden. Mijn eeuwige klacht over wanneer de trein weer een betrouwbaar vervoermiddel wordt laten we maar even liggen. Maar waarom is de reisinformatie (alweer) zo'n zooitje? Zie hieronder:

Als je dit leest zou je denken dat de NS dagen lang niet in Roermond komt, niet met een trein en niet met een bus. Dit klopt niet. Is het echt zo moeilijk om dingen goed te communiceren? Als het intern allemaal al niet lukt, hoe moeten reizigers dit dan nog wel begrijpen?
Daarnaast, hoe wordt de keuze gemaakt tussen kosten en kwaliteit? Bussen rijden allemaal via Roermond lijkt het, met belachelijk lange reistijden tot gevolg. Dat is uiteraard een mening. Ik ben daarom nieuwsgierig hoe zo'n afweging wordt gemaakt. Waarom niet ook bussen rechtstreeks over de snelweg tussen Weert en Sittard? Lastig he...reizigers die het beheer van een treinnetwerk alleen maar in de weg zitten…