beantwoord

Werkzaamheden en NS abonnement

• 26 augustus 2019
  • 32 reacties
  • 564 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 4

Eerder refereerde je aan het gebruik maken van tramlijn 1 tussen Delft en Den Haag bij werkzaamheden. De eerste keer dat ik te maken met werkzaamheden tijdens mijn treinreizen was bij de werkzaamheden rond Delft in februari 2015, daarbij kon inderdaad gebruik gemaakt worden van tramlijn 1 en daarvoor waren tijdelijke CiCo paaltjes bij de tramhalte neergezet door NS.
Zo kan dat tegenwoordig dus heel gemakkelijk geregeld worden door een treinvervoerder.
De HTM wil hier tegenwoordig niet meer aan mee werken en NS laat dan eigen bussen rijden. Ook de RET weigerde in het verleden om treinabonnementen te accepteren in de metro naar Den Haag vanwege capaciteitsgebrek.

Was de HTM op dat moment niet deels in handen van NS? Dat maakt het allemaal wel wat makkelijker natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +3
Het gaat niet om dwingen. Maar afspraken op concullegiale basis kunnen natuurlijk altijd gemaakt worden.
De concullegiale verhoudingen zijn niet bepaald best aangezien NS/FNV nog steeds met legale en illegale middelen streeft naar een monopolie en alle concurrenten weg wil hebben. Die concurrenten willen juist een level field play in Nederland.

Afspraken tussen Arriva, Breng en Abellio D zijn bij Arnhem bijv. dan ook makkelijk te maken maar zodra NS er bij betrokken is worden de verhoudingen meteen ijzig.
Badge +3
Dat zal allemaal. Maar reizigers schieten niets op met bedrijfspolitieke twisten.
Reputatie 7
Badge +3
Dat zal allemaal. Maar reizigers schieten niets op met bedrijfspolitieke twisten.
Het lijkt me daarom de taak van I&M om daar regels voor vast te stellen, net als in Duitsland de deelstaat en het Verkehrsverbund dat doen.
Badge +3
Het maakt mij niet eens zoveel uit wie de regels opstelt. Als ze maar uitgevoerd en gehandhaafd worden.
Reputatie 7
Badge +2

De chauffeurs die ik trof vonden niets prima. Moest gewoon inchecken, ook de mensen met afgekocht reisrecht en met (aktie)e-ticket. Mijn reis werd gewoon 5 euro duurder retour richting zuiden, want behalve extra buskosten, vertrok van een station voor mijn normale vertrek station, dus duurdere treinrit.Heb je (van de NS) daar nog compensatie voor gekregen, of maar niet aan die molen begonnen en je verlies genomen?

Geen compensatie, wel geprobeerd. Teveel gedoe. Kastje-naar-de-muur.
Reputatie 7
Badge +2

Tijd geleden lag station Utrecht Zuilen er drie maanden uit. Was ook niks voor geregeld, behalve "pak de stadsbus maar". De meeste chauffeurs wisten van niks, maar geeneen heeft moeilijk gedaan, ik heb niet hoeven in- en uitchecken.Ah, ik zei Lunetten maar dat was dus precies dat, Zuilen - Ut waar @MoDe dus wél geneuzel kreeg omdat een (lange) NS reis onderbroken/gesplitst werd wegens een (onterecht) verplichte in/uitcheck bij U-OV of Connexxion/Syntus of whatever daar toen reed, en je dus op kosten jaagde, en meer dan de kosten voor de busrit zelfs dus!

Mijn meest gebruikte vertrekstation is Lunetten. Daar werd langere tijd geen NS bus ingezet, maar stond in de planner dat met stadsbus gereisd diende te worden.

Reageer