- Lange afstandsreizigers tussen Rotterdam - Amersfoort wordt aangeraden om om te reizen via Schiphol. De IC direct is echter niet toeslag vrij, dus deze route is onaantrekkelijk.
- Er zijn (in mijn ogen onnodig) intercities geschrapt tussen Rotterdam/Den Haag - Gouda, waardoor extra veel reizigers gebruik maken van de sprinters, met name de doorgaande sprinter Rotterdam - Amsterdam vanwege de aansluiting.
- De busdienst Woerden - Utrecht staat maar één keer per half uur in de reisplanner. Vreemd dat treinreizigers dan toch liever omreizen?
- De sprinters tussen Rotterdam - Amsterdam, alsmede de sprinters tussen Utrecht - Breukelen zijn vrijwel niet langer dan normaal.
Beste antwoord door RSD
1. IC direct toeslag vrij maken zorgt ervoor dat deze overvol komen te zitten en er dus iedere rit mensen achter moeten blijven.
2. De redenen van het schrappen van intercities zijn mij niet bekend, echter zal NS er wel een goede reden voor hebben anders doen ze het niet.
3. Voor alternatief busvervoer is het zo goed als onmogelijk een juiste dienstregeling te maken. Bussen hebben last van overig verkeer en rijden vaak niet volgens schema.
4. Treinen verlengen is niet altijd mogelijk ivm de perronlengtes. Veel treinen rijden nu al in Nederland op maximale lengte
Bekijk origineel
2. De redenen van het schrappen van intercities zijn mij niet bekend, echter zal NS er wel een goede reden voor hebben anders doen ze het niet.
3. Voor alternatief busvervoer is het zo goed als onmogelijk een juiste dienstregeling te maken. Bussen hebben last van overig verkeer en rijden vaak niet volgens schema.
4. Treinen verlengen is niet altijd mogelijk ivm de perronlengtes. Veel treinen rijden nu al in Nederland op maximale lengte