beantwoord

Werkzaamheden Gouda 10-11 september

• 31 augustus 2016
  • 35 reacties
  • 1089 Bekeken

Op 10 en 11 september is er geen treinverkeer van en naar Gouda door werkzaamheden. De reisplanner is inmiddels bijgewerkt en de heilige plan uw reis 10 dagen voor vertrek datum is bereikt, maar toch toont de reisplanner nog een eigenaardigheid. Namelijk dat er elk halfuur een trein van Gouda Goverwelle naar Woerden zou rijden (reistijd 12 minuten), maar dat er andersom van Woerden naar Gouda Goverwelle bussen rijden (met overstap in Gouda, totale reistijd 51 minuten!). Hoe zit dit, teleporteert men deze treinen terug van Woerden naar Gouda Goverwelle? Staat er een fabriek die elk half uur een nieuwe trein maakt in Gouda? Of is er hier een foutje in de reisplanner geslopen?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 1 september 2016, 12:19

Dat klopt inderdaad niet. Volgens de reisplanner kan er gebruik worden gemaakt van NS-taxibus. Ik zal dit vermelden zodat dit kan worden aangepast.
Bekijk origineel

35 reacties

Rondje linksom rond het Groene Hart, via een perronloos spoor langs Gouda?
Dat klopt inderdaad niet. Volgens de reisplanner kan er gebruik worden gemaakt van NS-taxibus. Ik zal dit vermelden zodat dit kan worden aangepast.
Ook van Woerden naar Gouda Goverwelle lijkt niet alles te kloppen. Volgens de reisplanner rijdt er in de nacht van zaterdag 10 op zondag 11 om 23:01, 23:31 en 0:01 wel een sprinter van Woerden naar Gouda Goverwelle, terwijl eerdere en latere treinen in die richting wel verbust zijn.

Zou het geen goed idee zijn om dat meteen te doen? - Er zijn sinds de melding van Bemined al 6 dagen verstreken en de reisplanner is nog steeds niet aangepast. Jullie kunnen ook tot na komend weekend wachten, maar dan hoeft het niet meer.
Ook in de update van vandaag is het niet hersteld.
Reputatie 1
Als ik nu bij de werkzaamheden op ns.nl kijk zie ik dat ze het volgende hebben toegevoegd: reis naar Gouda Goverwelle via Gouda met de NS-taxibus; reis van Gouda Goverwelle naar Woerden of verder met de Sprinter. Als ik daarbij de reisplanner bekijk lijkt de Sprinter Rotterdam Centraal - Gouda - Woerden - Breukelen - Amsterdam C. - Uitgeest richting Uitgeest wel tussen Gouda Goverwelle en Woerden te rijden maar richting Rotterdam Centraal word er tot Woerden gereden.
Ik ben dit nog aan het uitzoeken. Ik wacht nog op terugkoppeling en zal deze voor het weekend nog met jullie delen. Excuses alvast het late antwoord.
Ik hoop ook dat de reisplanner voor dit weekend wordt aangepast.
Ik ben dit nog aan het uitzoeken. Ik wacht nog op terugkoppeling en zal deze voor het weekend nog met jullie delen. Excuses alvast het late antwoord.
Wachten?!? - Jullie roepen steeds dat je de reisplanner vanaf 10 dagen van tevoren kunt vertrouwen. Het is nu al minder dan 3 dagen van tevoren! Als je nóg langer wacht gaan er nóg meer mensen vanuit dat de sprinter gewoon rijdt. Werkt er dan echt niemand met verantwoordelijkheidsgevoel bij NS op kantoor?

Als jullie nou eens een maand of 6 van tevoren de reisplanner zouden bijwerken, dan zouden jullie het je kunnen veroorloven om eens rustig een week de tijd te nemen. Jullie doen het echter maar 10 dagen van tevoren en dan is er geen tijd om er eens een nachtje over te slapen, laat staan zeven.
We doen ons best Pe_pe nogmaals excuses dat het zo kort dag gaat worden met het geven van een antwoord en het aanpassen van de reisplanner indien nodig.
Reputatie 7
Badge +3
En ook voor werkzaamheden die over drie uur beginnen (op een ander traject) is de planner nog steeds niet aangepast, zie bijlage. Echt, die afdeling is om te huilen.
(...) het aanpassen van de reisplanner indien nodig.
Je hebt 6 dagen geleden geantwoord dat wat nu in de reisplanner staat niet klopt, dus dat voorbehoud "indien nodig" kan ik niet plaatsen.
Reputatie 7
Badge +3
Als het nog drie dagen duurt is het aanpassen niet meer nodig 😉
Er wordt elders gesuggereerd dat de reisplanner gewoon klopt en dat de treinen leeg van Woerden naar Gouda Goverwelle rijden puur om te voorkomen dat die naar Gouda en verder moeten de trein pakken en er dan in Gouda Goverwelle achter komen dat er slechts een taxibusje rijdt (geen ruimte voor bussen in Goverwelle ofzo). Lijkt me nou niet echt een klantvriendelijke oplossing, men kan toch omroepen dat reizigers naar Gouda in Woerden op de bus moeten stappen, met de nadrukkelijke melding dat je vanaf Goverwelle niet naar Gouda kunt doorreizen. En in de reisplanner de doorgaande reisadviezen via Goverwelle blokkeren (of zorgen dat het taxibusje niet aansluit op de trein, dan verdwijnen de adviezen ook).
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie/suggesties bent gekomen Bemined?
Dat hebben ze in de omgekeerde richting opgelost door een half uur overstaptijd bus-trein te programmeren in Gouda Goverwelle. Dat zie je als je Gouda-Woerden plant met Goverwelle als via-station.

NS laat reizigers Woerden - Gouda Goverwelle dus 51 minuten reizen, waarbij ze zowel in de bussen Woerden - Gouda als in de busjes Gouda - Gouda Goverwelle een plek innemen, terwijl er een lege sprinter hetzelfde traject in 10 minuten aflegt.
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie/suggesties bent gekomen Bemined?

Het staat zo ook op de werkzaamhedenpagina, alleen niet heel duidelijk. Daar staat namelijk zowel "Sprinters rijden niet tussen Nieuwerkerk a/d IJssel en Woerden" als "reis naar Gouda Goverwelle via Gouda met de NS-taxibus; reis van Gouda Goverwelle naar Woerden of verder met de Sprinter".
Reputatie 1
En ook voor werkzaamheden die over drie uur beginnen (op een ander traject) is de planner nog steeds niet aangepast, zie bijlage. Echt, die afdeling is om te huilen.
Hier klopt de reisplanner gewoon. Lees de volgende zin die bij de geplande werkzaamheden op ns.nl staat: de Sprinters van Rhenen naar Breukelen stoppen niet in Utrecht Zuilen; u kunt reizen via Maarssen of met een bus. De Sprinters van Breukelen naar Rhenen stoppen dus wel in Utrecht Zuilen.
Reputatie 6
Typisch is ook dat het busvervoer in Zoetermeer hetzelfde geregeld is als tijdens Pinksteren 2014 (https://forum.ns.nl/archief-43/werkzaamheden-zoetermeer-gouda-pinksterweekeinde-2014-2245). Treinen tussen Den Haag en Zoetermeer Oost en bussen van Zoetermeer Oost naar Woerden.

Reizigers vanaf Zoetermeer (Mandelabrug) mogen dus eerst met de trein naar Zoetermeer Oost, om daar over te stappen op een bus die leeg vanaf de Mandelabrug is gekomen (bij Zoetermeer Oost is geen plaats om bussen op te stellen dus rijden deze alsnog van en naar station Zoetermeer).

Ik ben me ervan bewust dat sinds de heer Huges niet meer werkzaam is voor NS de reiziger niet meer op de plaatsen 1, 2 en 3 staat.

Maar desondanks toch de vraag: waarom wordt wederom voor deze zeer klantonvriendelijke oplossing gekozen?

Owja, antwoorden als 'het is zo omdat we daarvoor nu eenmaal gekozen hebben' kan ik zelf ook wel verzinnen, dus bespaar je dan de moeite svp.

Alvast bedankt,

W.S.M. Westland
Reputatie 7
Badge +3
Hier klopt de reisplanner gewoon. Lees de volgende zin die bij de geplande werkzaamheden op ns.nl staat: de Sprinters van Rhenen naar Breukelen stoppen niet in Utrecht Zuilen; u kunteizen via Maarssen of met een bus. De Sprinters van Breukelen naar Rhenen stoppen dus wel in Utrecht Zuilen.Zie de bijlage die ik gepost heb. De planner stuurt me via Duivendrecht, terwijl als ik expliciet Maarssen als via-station ingeef de reis 41 minuten duurt ipv 87.
Daarnaast worden de werkzaamheden niet eens vermeld bij de reis die ik gepland heb.
Reputatie 3
Dat hebben ze in de omgekeerde richting opgelost door een half uur overstaptijd bus-trein te programmeren in Gouda Goverwelle. Dat zie je als je Gouda-Woerden plant met Goverwelle als via-station.

NS laat reizigers Woerden - Gouda Goverwelle dus 51 minuten reizen, waarbij ze zowel in de bussen Woerden - Gouda als in de busjes Gouda - Gouda Goverwelle een plek innemen, terwijl er een lege sprinter hetzelfde traject in 10 minuten aflegt.

Dit lijkt inderdaad het geval volgens de reisplanner en als dat zo is is dat echt te triest voor woorden. Dit betekent namelijk dat er infrastructuur beschikbaar is tussen Gouda en Woerden, maar de NS naast dit onzinnige sprintertje ook liever bussen inzet dan een intercity probeert in te passen...
Reputatie 3
Herstel op mijn vorige reactie: Gouda - Gouda Goverwelle ligt er dus helemaal uit en de laatste regel neem ik dus terug.

Echter blijft het idioot dat NS liever een lege sprinter rijdt van Woerden naar Gouda Goverwelle dan deze open te gooien voor reizigers! Rijdt de NS treintjes voor zijn personeel of voor de reiziger? Waarom is dit nog steeds niet aangepast?
Ook een leuke, de reisplanner vind geen enkel reisadvies als je zaterdag van Gouda naar Nieuwerkerk a/d IJssel wilt reizen. Andersom wel, met de sprinter naar Rotterdam Alexander en dan de bus naar Gouda. Blijkbaar rijden er geen stopbussen dit weekend en alleen snelbussen (waarom eigenlijk?), je moet dus vanuit Gouda eerst naar Rotterdam Alexander en dan terug met de pendeltrein naar Nieuwerkerk, maar de reisplanner snapt dit niet in deze richting en geeft dus gewoon geen enkel advies aan (en omdat er geen advies gevonden is, ook geen melding over werkzaamheden, want die zit gekoppeld aan het reisadvies).
Update: Wat in de reisplanner staat klopt wel. Ook wij vinden dit besluit niet wenselijk, maar helaas is het niet terug te draaien.
Jullie signalen zijn terecht en hebben we dan ook ter evaluatie aan de verantwoordelijke afdeling gestuurd.
Niet terug te draaien? Een regeltje 'rijdt verder naar Goverwelle' is zeker ook weer te moeilijk. Het personeel is er al. Wat wil je nog meer dat niet onmiddellijk geregeld kan worden?

Reageer