beantwoord

Werkzaamheden Kruiningen-Yerseke 9 en 10 april

• 21 maart 2016
  • 5 reacties
  • 177 Bekeken

Allereerst wil ik even melden dat ik via de regionale krant heb moeten vernemen dat er 9 en 10 april geen treinen rijden tussen Goes en Bergen op Zoom en dat dit niet bij Werkzaamheden aan het spoor staat op de NS-app.

Ten tweede vind ik het vreemd om een hele spoorlijn voor 2 dagen stil te leggen, omdat bij Kruiningen-Yerseke het perron moet worden verhoogd. Ik snap dat de uitvoerder graag veilig wil werken, maar wanneer er verder op het traject geen werkzaamheden gedaan worden, waarom kunnen de treinen dan niet via een 3de goederenspoor, los van het perron, het station passeren?
Het station kent namelijk een eilandperron en een derde spoor aan de noordelijke zijde. Dit zou voor reizigers hooguit 5 minuten schelen in plaats van 30 minuten.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 21 maart 2016, 19:20

Alle informatie komt later deze week - uiterlijk donderdag - online. Het totaalplaatje was nog niet helemaal af, dus vandaar dat het nog niet online staat. Ik wil nog wel even aantekenen dat het wel al keurig in de reisplanner terug te vinden was en ook op de website van ProRail was al een aankondiging terug te vinden.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Bijzonder: het staat wel in de reisplanner, maar niet in het overzicht met werkzaamheden. Beter gezegd: slordig!
Reputatie 6
Badge +1
Het station van Kruiningen-Yerseke heeft inderdaad wel drie sporen, maar geen perron langs het derde spoor. Aangezien treinen in Zeeland overal stoppen gaat dat met de werkzaamheden niet meer lukken. Ten tweede zijn de wissels van het goederenspoor oud en niet geschikt voor hoge snelheden, wat enige vertraging zou opleveren. Bovendien kan het zo zijn dat het voor de veiligheid van de spoorwerkers nodig is het treinverkeer volledig stil te leggen. Zelfs als zij alleen maar aan het perron werken. Prorail is best streng als het gaat om de veiligheid van mensen.
Badge +3
In theorie zou je treinen kunnen laten via het goederenspoor zonder in Kruiningen-Yerseke te stoppen. In de praktijk zal dat niet werken omdat er inderdaad strenge veiligheidseisen zijn wanneer er op het nevenspoor gewerkt wordt. Kortom: een volledige versperring vanwege werkzaamheden aan het perron.

Een ander punt zijn de (op dit moment) nogal zinloze werkzaamheden. ProRail brengt volgens plan de perrons op de nieuwe standaardhoogte, conform het Programma Toegankelijkheid. Helaas heeft NS (nog) geen treinen die aan de eisen voldoen.
Over het algemeen zijn we keurig op tijd met de aankondiging van werkzaamheden (i.m.o.), dus ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom deze nog niet terug te vinden is op onze site/app. Ik ga er gelijk achteraan.
Alle informatie komt later deze week - uiterlijk donderdag - online. Het totaalplaatje was nog niet helemaal af, dus vandaar dat het nog niet online staat. Ik wil nog wel even aantekenen dat het wel al keurig in de reisplanner terug te vinden was en ook op de website van ProRail was al een aankondiging terug te vinden.

Reageer