In de nieuwe Spoor (vandaag 25-11-2019 ontvangen) wordt in de rubriek Werkzaamheden in de winter aangekondigd dat er van zaterdag 1 tot en met vrijdag 7 februari 2020 (een hele week dus) geen treinverkeer is van en naar en via Leiden. Over deze werkzaamheden is verder -op de site, in de pdf met werkzaamheden tot juni 2020- geen informatie te vinden.
Klopt deze aankondiging en zo ja, vinden deze werkzaamheden alleen ‘s nachts plaats of ook overdag?
Het is voorlopig nog geen februari maar gezien de enorme overlast van de werkzaamheden op Leiden Centraal afgelopen maart/april zou het goed zijn om reizigers hier al vroeg zo uitgebreid mogelijk over te informeren.
Beste antwoord door Stijn NS
Goedenavond MariaP en welkom bij de NS Community!
Het overzicht op onze website geeft binnenlandse werkzaamheden enkel weer tot maximaal twee weken in de toekomst. Bij werkzaamheden later dan zijn de concrete gevolgen en aanpassingen nog niet rond, dus kunnen we die ook niet communiceren.
Zoals je zelf al aangaf kun je voor een jaaroverzicht terecht bij dit document, maar inderdaad zijn de werkzaamheden waar jij naar refereert hier niet in vermeld. Ik vermoed dat dit document dan ook niet meer up to date is, wat ik zal aankaarten!
Ik zie zelf geen reden om aan te nemen dat de aankondiging in SPOOR onjuist is, dus voor nu zou ik ervan uitgaan dat deze werkzaamheden ook werkelijk plaatsvinden. Wanneer precies de werkzaamheden uitgevoerd worden en wat de exacte gevolgen zijn is, zoals ik al aangaf, op dit moment bij ons nog niet bekend, dus daar kan ik helaas nog niets over zeggen.