beantwoord

Werkzaamheden Leiden Centraal 8-16 februari 2020

  • 25 november 2019
  • 66 reacties
  • 4493 Bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat was ook zo eigenaardig inderdaad.  

Badge +3

Totaal geen (trein)verkeer zou rood moeten zijn inderdaad.

Maar blijkbaar als er gepland TVV is dan wordt het geel/oranje, want weliswaar vertraging maar er rijdt iets?

Maak me meer zorgen om morgen (zondag), alhoewel.. check gewoon https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen en je regio en dan valt het ook wel mee met geel en oranje en zo. Paar uurtjes mogelijk wat hinder en zo.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie hier en op Twitter diverse reacties van reizigers die vragen of de reisplanner wel klopt.  Via de posters op het station en berichten in de media wordt er een “doemscenario” geschetst dat je niet of nauwelijks met de trein kan maar wanneer men nu in de reisplanner kijkt dan is daar, afgezien van dit weekend, weinig van te zien.  

Waren alle waarschuwingen vooraf lichtelijk overdreven of heeft NS uiteindelijk de hinder nog weten te beperken? Of lijkt het nu alleen maar zo dat het meevalt en wordt het komende week alsnog een grote chaos?

Reputatie 7
Badge

Bij de vorige werkzaamheden te Leiden heeft NS naderhand de wind van voren gehad ivm de volgens sommige wat gebrekkige info, nu pakt men het beter aan, en is er al weer de vraag of het allemaal niet wat wordt overdreven. Ach, als er maar wat te klagen is, zo niet, dan moet je je pas zorgen gaan maken....

Reputatie 7
Badge +3

Dat het vorige keer niet echt lekker ging en er veel klachten kwamen weet ik en inderdaad heel goed dat men het nu beter aanpakt, maar voor veel mensen is er nu onduidelijkheid omdat wat men nu in de reisplanner ziet niet strookt met beeld wat ze vooraf hebben gekregen door de posters en andere berichten. Ik klaag hier niet over maar signaleer meer dat reizigers nu niet gerust zijn dat het reisadvies wat ze krijgen juist is. Dat zou niet het geval moeten zijn. 

We zullen komende week wel zien de situatie werkelijk wordt.

Badge +3

Inderdaad, voorbeeldje:

excuus, ik bedoel morgen. Ik moet dan voor 09:00 in Den Haag zijn, maar krijg in de reisplanner opties te zien via Haarlem en Leiden of A’dam Zuid en Leiden, terwijl ik begreep dat dat juist de slechtste opties zijn. Wat raden jullie aan voor Amstel - Den Haag CS morgenochtend?

Voor de zekerheid zou je in dit geval nog via Utrecht kunnen, maar ben je blijkbaar wel langer onderweg.

Ik denk dat de communicatie is afgesteld op uitgaan van het ergste inderdaad. Dat de reiziger hierdoor geen vertrouwen meer heeft in de reisplanner is uiteraard niet wenselijk. Ik zal de signalen doorzetten.

Reputatie 7
Badge +3

Dat bedoel ik inderdaad Robert.  

Ander voorbeeld:

hoi! Hoe kan het dat deze trein gewoon normaal gaat? Er is toch gedoe bij Leiden? Gaat dit toch lukken denken jullie? Moet een vlucht halen woensdag..

Betreft de 1819 vertrek 6:03 uit Gvc en ja die rijdt gewoon normaal.

en 

Hoi NS, ik word van alle kanten gewaarschuwd voor de werkzaamheden rondom Leiden komende week. Ik zie in de reisplanner echter geen aangepast advies (Heemstede-DH CS). Ik dacht dat alle treinen zouden eindigen op Leiden en overstap noodzakelijk is.

en

ik wil ivm afspraken graag weten hoe en wat op dit traject. Maar de planner lijkt niet geupdate, vreemd, want overal hangen posters omdat t plat gaat en je in de spits amper kan reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Nu hebben sommige reizigers denk ik ook erg weinig topografische kennis of idee hoe hun trein rijdt als ik dit lees:

ik moet morgen (en de rest van de week) van Tilburg naar Den Bosch, hebben de werkzaamheden met Leiden enzo hier effect op?

maar als ik over Utrecht moet, kan het zijn dat het drukker is toch? Of gaat dat meevallen?

 

Edit, reiziger blijkt volgens verder uitleg naar Amsterdam Amstel te moeten vanaf Tilburg, 

Reputatie 7
Badge +3

De werkzaamheden aan het spoor rond station Leiden Centraal hebben tijdens de maandagochtendspits niet tot grote problemen geleid. Op het station is het opvallend rustig. Dit maal geen overvolle perrons, geen treinen die uitpuilen van de reizigers.

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20200210_80060035/werk-aan-spoor-leidt-maandagochtend-niet-tot-problemen-op-leiden-centraal

 

Vandaag is het wel zo dat er geen sprinters Amsterdam - Den Haag en Haarlem - Den Haag rijden, hiervoor zijn bussen ingezet. En de IC's rijden normaal, niet geknipt.

 

Reputatie 6

Hm, kennelijk rijdt de 300 alleen in de ochtendspits Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp, want daarbuiten was het tot en met de Hemboog. De reisplanner gaf in al zijn wijsheid Den Haag Centraal - Zaandam aan met de 1800/700 -> 5800 -> 3300, terwijl de overstap op Sloterdijk op de 7400 makkelijker is en slechts één minuut reistijd oplevert.

Reputatie 3

Ik dacht dat tijdens de werkzaamheden kortere treinen worden ingezet of doen we vandaag aan een potje verspringen vandaag? 😂

Volgens mij past een VIRM 6 + VIRM 6 toch gewoon volledig op spoor 9b ook als er gebruik gemaakt wordt van de wissels halverwege het perron?

 

Badge

Door problemen gisteravond op het spoor stond veel materieel vanmorgen niet op de juiste plek, hierdoor kan het wel eens gebeuren dat treinen in een andere samenstelling rijden en als dit niet opgemerkt is dan kun je zoiets krijgen als op de foto.  Het is absoluut niet goed dat dit gebeurt en ik hoop dan maar dat het allemaal veilig is gegaan.

Zaten er wel reizigers in dit treindeel want het kan ook zijn dat zo'n treindeel niet toegankelijk is voor reizigers en als gesloten leeg mat mee gaat met een trein.

 

Reputatie 7
Badge +3

Nieuwe sprinters hebben een uitschuftrede die tot de perronrand rijkt. Deze IC kan wel een loopplank gebruiken. :laughing:

Reputatie 3

Door problemen gisteravond op het spoor stond veel materieel vanmorgen niet op de juiste plek, hierdoor kan het wel eens gebeuren dat treinen in een andere samenstelling rijden en als dit niet opgemerkt is dan kun je zoiets krijgen als op de foto.  Het is absoluut niet goed dat dit gebeurt en ik hoop dan maar dat het allemaal veilig is gegaan.

Zaten er wel reizigers in dit treindeel want het kan ook zijn dat zo'n treindeel niet toegankelijk is voor reizigers en als gesloten leeg mat mee gaat met een trein.

 

Ben zelf ook nog ingestapt in dat treinstel, bovendien stonden een van de deuren van die bak ook nog open. Dit was dus geen meeliftend treinstel.

Ging verder zo te zien wel veilig, enkele boa's hadden gevraagd om de deuren dicht te gooien waarvan het gat te groot was om veilig in te stappen en dirigeerde mensen om naar voren te lopen. Dus complimenten daar voor. 

Reputatie 5

Dat het vorige keer niet echt lekker ging en er veel klachten kwamen weet ik en inderdaad heel goed dat men het nu beter aanpakt, maar voor veel mensen is er nu onduidelijkheid omdat wat men nu in de reisplanner ziet niet strookt met beeld wat ze vooraf hebben gekregen door de posters en andere berichten. Ik klaag hier niet over maar signaleer meer dat reizigers nu niet gerust zijn dat het reisadvies wat ze krijgen juist is. Dat zou niet het geval moeten zijn. 

We zullen komende week wel zien de situatie werkelijk wordt.

 

Collega van mij van andere afdeling is uit voorzorg thuis gaan werken want er zouden geen tot weinig treinen rijden tussen Leiden en Haarlem. Nu zie ik dat de dienstregeling op deze lijn al dagen rooskleurig is itt eerdere berichtgeving. Maar deze collega werkt stug thuis door 😁

Reageer