beantwoord

Werkzaamheden Leiden maandag 10 febr

• 6 februari 2020
  • 7 reacties
  • 300 Bekeken

Beste,

In berichtgeving is het onduidelijk of de in de week van 10 febr de intercity tussen Heemstede - Aerdenhout en Den Haag Laan van NOI  gewoon rijdt. Als ik de reisplanner app mag geloven, wel. Kunt u mij duidelijkheid geven?

Vriendelijk bedankt!

icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 6 februari 2020, 09:25

De reisplanner geeft het juist aan, de IC rijdt wel, de Sprinter Haarlem naar Leiden vv als bus @De boer 

Bekijk origineel

7 reacties

De (algemene) tekst geldt voor de periode van zaterdag 8 t/m zondag 16 februari en zaterdag/zondag 8/9 moet je wel omreizen via deze route. Overigens moet je bijna de hele periode ook omreizen tussen Leiden en Utrecht.

Reputatie 2

Mijn reis in Leiden-Utrecht, dus dit is niet op mij van toepassing (tenzij ik via Den Haag zou omreizen), maar dit lijkt toch wat raar….

Voor je reis Leiden Centraal – Den Haag Centraal v.v. kun je gebruikmaken van de omgeleide IC’s Almere Centrum/Schiphol Airport-Den Haag Centraal en via Gouda of Amsterdam Bijlmer ArenA reizen. Deze IC’s stoppen daar extra.

(Bron: https://www.ns.nl/reisinformatie/werkzaamheden-leiden.html)

Dus als je van Leiden Centraal naar Den Haag Centraal wilt (of omgekeerd)….. Moet je reizen via Gouda of Amsterdam Bijlmer? Deze tekst moet denk ik even gecorrigeerd worden, want dat kan gewoon niet kloppen. :joy:

Reputatie 7
Badge +3

Eerder was ook gemeld dat er wel treinen zouden rijden, alleen het eerste weekend is compleet treinvrij. Maandag geen sprinters en wel IC's. En voor de rest van de week werd op de informatiepagina in eerste instantie aangegeven geen doorgaande treinen.

Toen eerst een aangepaste dienstregeling bekend werd vond ik dat de helft van de treinen vanaf dinsdag wel doorgaand zouden zijn (700/1800, 2200 en 6300) maar als ik nu in de planner kijk is het weer anders. Er is qua IC's van alles aan elkaar geknoopt, serie 2100 die deels als 2400 rijdt en andersom. Resultaat 4 keer per uur Amsterdam - Delft/Rotterdam en verder, 4 keer per uur Lelystad/Schiphol - Den Haag Centraal. Maar geen doorgaande treinen Amsterdam - Den Haag Centraal of Schiphol - Delft/Rotterdam. Daarvoor moet je overstappen op Leiden. 

Van maandag 10 februari t/m vrijdag 14 februari rijden er, vanwege beperkte perroncapaciteit, minder en kortere treinen van, naar en via Leiden Centraal. Ook hebben diverse Intercity's vanaf Leiden Centraal een andere eindbestemming, waardoor het kan dat je op Leiden Centraal een extra overstap moet maken.

https://www.ns.nl/reisinformatie/werkzaamheden-leiden.html

Daar is dan onduidelijk bericht over gegeven. Blijkt het nu wel dat er gedurende volgende week wél treinen van en naar Leiden Centraal rijden, en zelfs 4 keer per uur. 

Reputatie 7
Badge +3

Die sprinter Haarlem - Leiden rijdt overigens alleen in het weekend en maandag niet, waarvoor dan bussen worden ingezet. Dinsdag t/m vrijdag rijdt die sprinter weer wel. 

En dinsdag t/m vrijdag er er vanaf Heemstede-Aerdenhout overigens 4 IC's per uur via Laan van NOI aangezien de IC die normaal naar Den Haag Centraal rijdt dan Dordrecht als eindbestemming heeft en daarbij op Laan van NOI stopt. U heeft dan dus tijdelijke even keus uit meer rechtstreekse treinen dan normaal. Voordeeltje voor u.

En wat dus inderdaad in de reisplanner staat.

Erg fijn. Vriendelijk bedankt!

Reputatie 7
Badge

De reisplanner geeft het juist aan, de IC rijdt wel, de Sprinter Haarlem naar Leiden vv als bus @De boer 

Reageer