beantwoord

Werkzaamheden Leiden Schiphol

Gister was alles goed geregeld met de werkzaamheden tussen Leiden en Schiphol. Bij aankomst in Leiden met de 4.23 trein vanuit Den Haag HS genoeg bussen, 3 touringcars.

Maar vandaag bij aankomst in Leiden met de 4.29 trein vanuit HS maar 1 kleine stadsbus (van Bak reizen) die echt overvol was met staande passagiers. Naast de overvolle bus moesten er nog zeker 80 mensen in Leiden achterblijven en hopen dat er snel nog een bus kwam.

Gelukkig ben ik optijd op mijn werk gekomen omdat ik de ene bus had, door snel door te lopen vanaf perron.

Maar het is ronduit schandalig dat er niet meer bussen waren, begrijp dat er werkzaamheden nodig zijn, maar 1 kleine bus en zoveel mensen die maar moeten hopen dat ze alsnog optijd zijn. Kan echt niet omdat de NS en ProRail het vandaag niet op orde hadden. Gister ging het nog zo goed!

Ben gelukkig morgen vrij maar hoop dat het dan wel weer in orde is en er voldoende bussen zijn voor mensen die naar Schiphol moeten.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 november 2018, 13:44

Er is inderdaad voldoende tijd om dingen te plannen, maar ook met veel tijd van tevoren zijn we altijd nog beperkt in het beschikbare busmaterieel en voornamelijk personeel. Dat is de voornaamste bottleneck wanneer er veel werkzaamheden zijn. Op den duur is dat gewoon op. Ik snap dat het absoluut niet fijn is om te moeten wachten doordat er niet voldoende bussen zijn. We doen ons uiterste best om dit goed te regelen, maar soms zitten wij ook aan de limiet.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wat een reden zou kunnen zijn is dat gister alleen het traject Leiden - Schiphol per bus moest. Maar vandaag (zaterdag) rijden er helemaal geen treinen van en naar Schiphol en moet alles met bussen. Daarvoor zijn dan heel veel meer bussen nodig.
En mogelijk is er ook een verkeerde inschatting van aantal reizigers op dat tijdstip gemaakt.
Een verkeerde inschatting is er zeker gemaakt. En inderdaad gister alleen traject Leiden Schiphol. Blij dat ik mee kon door snel te zijn. Ik had een zitplaats maar bus was overvol met veel staande passagiers is gelukkig goed gegaan. Maar bij een noodstop was dat het denk ik niet.

Benieuwd hoe lang de rest heeft moeten wachten.

Begrijp heel goed dat het een geplan en geregel is wat niet makkelijk zal zijn. Maar werkzaamheden zijn lang van te voren bekend. En dus ook tijd genoeg om het goed te plannen en voldoende bussen te regelen lijkt me.

Het is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurd en er grote omvangrijke werkzaamheden als deze zijn.
En nee ik en vele andere hebben geen alternatief dan de trein, geen rijbewijs bv en niemand met wie je mee kan rijden.

Nogmaals blij dat ik morgen vrij ben. Hoop dat het voor de mensen die dat morgen niet zijn of moeten reizen beter gaat met voldoende bussen
Er is inderdaad voldoende tijd om dingen te plannen, maar ook met veel tijd van tevoren zijn we altijd nog beperkt in het beschikbare busmaterieel en voornamelijk personeel. Dat is de voornaamste bottleneck wanneer er veel werkzaamheden zijn. Op den duur is dat gewoon op. Ik snap dat het absoluut niet fijn is om te moeten wachten doordat er niet voldoende bussen zijn. We doen ons uiterste best om dit goed te regelen, maar soms zitten wij ook aan de limiet.
Op de genoemde reis hadden volgens de weer drie bussen moeten rijden. Er is waarschijnlijk iets fout gegaan bij het busbedrijf. De bussen waren namelijk besteld.

Reageer