beantwoord

werkzaamheden leiden schiphol januari

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 3
Gezien de 100% tegenstrijdige berichten van Jouke en Lies zelf ook maar even gekeken. En de reisplanner van NS geeft toch echt aan dat In Bijlmer Arena moet worden overgestapt op een R Net bus en derhalve extra kosten verschuldigd zijn.

Ik snap echt niet hoe dit nu weer kan.

@Jouke NS @Sivan NS : zouden jullie voor de reizigers op dit traject nu echt duidelijkheid willen scheppen.
Reputatie 4
Voor de goede orde. Ik reis zelf komend weekend niet op dit traject. Ik heb echter wel ervaring met stadsbussen die worden geadviseerd en ken de onduidelijkheden maar al te goed. Wij zijn nog betrokken reizigers. Maar niet alle reizigers naar Schiphol zijn dat.
Reputatie 7
Badge +2
Lies87 schreef:

Gelukkig bekeek ik als forens de trein planning voor morgen... Den Haag CS - Haarlem moet met een cross overstap op Leiden CS. De rechtstreekse rijdt dus niet. Tijden zijn ongewijzigd.

Dat is inderdaad wat ik ook vind.
Zo is de serie 2100 opgeheven Amsterdam Centraal - Leiden.
En is de 2400 opgeheven Lelystad - Leiden en rijdt in plaats hiervan Amsterdam Centraal Haarlem - Leiden ipv de 2100.

Op deze manier is nu 4 keer per uur een IC van Haarlem naar Laan van NOI, waarvan er 2 naar Dordrecht gaan en 2 naar Vlissingen. Voor Den Haag Centraal moet je inderdaad overstappen op Leiden.

Daarnaast rijd de sprinter 6300 in de avonduren en weekend extra Leiden - Den Haag.
Na aanleiding van de vervolgvragen die jullie hier stellen gaan we opnieuw om informatie vragen. Helaas kan ik jullie nog niks weer mededelen, ook al zijn de werkzaamheden al vanaf morgen. Zodra we meer weten zal ik, of Sivan NS, het hier ook aangeven.
Reputatie 4
Volgens @treinreiziger heeft een van de NS woordvoerders gezegd dat mensen zelf maar extra kosten moeten terugvragen bij de klantenservice...

https://www.treinreiziger.nl/ns-reiziger-kan-extra-kosten-door-werkzaamheden-terug-vragen/
Reputatie 2
Tja, bijzonder dat het navraag hier dagenlang moet duren en dagenlang onduidelijk blijft hangen. Gelukkig werkt de woordvoering sneller. Wel bijzonder dat daar wordt verwezen naar de NS Klantenservice, en men bij de NS Klantenservice kennelijk nog niet op de hoogte is. Communicatie voor verbetering vatbaar dus. Voor een bedrijf dat zegt de reiziger op 1, 2 en 3 te zetten zou dit geen discussie moeten zijn. Sterker nog, een bedrijf dat de klant respecteert had gewoon een zo volwaardig alternatief gezorgd waarbij het niet nodig is om extra geld terug te vragen. Dat is NS helaas niet gelukt.
Reputatie 6
Badge
Jouke NS schreef:

Na aanleiding van de vervolgvragen die jullie hier stellen gaan we opnieuw om informatie vragen. Helaas kan ik jullie nog niks weer mededelen, ook al zijn de werkzaamheden al vanaf morgen. Zodra we meer weten zal ik, of Sivan NS, het hier ook aangeven.

Sprakeloos, dat NS het gewoon weer flikt op reizigers te duperen en eigenlijk gewoon doet alsof haar neus bloedt. Die R-Net bussen zullen overigens ook niet voldoende capaciteit hebben gok ik. Dat komt dan vast morgen in het nieuws. De belangrijkste vraag is natuurlijk: Waarom handelt NS op deze manier en zet ze geen eigen echt vervangend vervoer in?

bryan schreef:

Volgens @treinreiziger heeft een van de NS woordvoerders gezegd dat mensen zelf maar extra kosten moeten terugvragen bij de klantenservice...

https://www.treinreiziger.nl/ns-reiziger-kan-extra-kosten-door-werkzaamheden-terug-vragen/

Goed, dat dit bij de ACM en het ministerie wordt neergelegd. NS moet hier echt mee ophouden.

En dan die Inge Rijgersberg, met boter op haar neus:

"Rijgersberg wijst er ook op dat het mogelijk is zonder extra reiskosten te reizen. De reis Schiphol – Amsterdam Zuid verloopt dan via Amsterdam Sloterdijk (per NS-bus), Amsterdam Centraal en Duivendrecht. De reis duurt dan wel ruim een uur, in plaats van 25 minuten met de R-Net bus. Bij de reis Schiphol – Utrecht is het verschil echter kleiner: slechts 7 a 8 minuten."

Wat verwacht je Inge, dat de reizigers hetzelfde niveau als de communicatie-afdeling van NS heeft?

En dat terugvragen van kosten bij de klantenservice: Vermeld gelijk even dat reizigers hun OV Chipkaarthistorie moeten indienen en maanden kunnen wachten. Dat is althans mijn eerdere ervaring.
Ik heb nogmaals contact opgenomen met de betrokken collega die verantwoordelijk is voor het inregelen van dit vervangend vervoer. Laat ik het allemaal op een rijtje zetten:

• Het is voor alle trajecten mogelijk om zonder R-Net bussen te gebruiken te reizen naar Schiphol met het vervangende vervoer. Dat heeft op sommige trajecten echter wel een (flinke) vertraging tot gevolg.
  • Wanneer je daadwerkelijk met R-Net bussen gaat reizen betaal je hiervoor kosten bij R-Net.
  • Deze kosten zijn minimaal maar voor een reiziger met een "vrij" abonnement wel aanwezig.
  • Wanneer je daadwerkelijk extra kosten maakt mag je contact opnemen met onze Klantenservice voor een passende oplossing.
Ik begrijp de frustraties die hierover zijn ontstaan, zeker omdat de informatie erg laat beschikbaar is gekomen. Hiervoor wil ik, mede namens mijn collega, onze excuses aanbieden.

Reageer