beantwoord

werkzaamheden lijn antwerpen schiphol

• 27 november 2019
  • 9 reacties
  • 98 Bekeken

mijn man gaat eenmalig met de trein van antwerpen centraal naar almere ; hij moet overstappen in schiphol maar op de lijn antwerpen schiphol zijn er werkzaamheden : wat moet hij doen ? we zijn niet gewoon om met de trein in Nederland te reizen

icon

Beste antwoord door Momo 27 november 2019, 20:47

Wanneer je in de gewone planner een reis plant vanaf bv Breda of Rotterdam staat er bij het reisadvies met de ICD een melding van werkzaamheden bij Leiden. De ICD gaat echter niet via Leiden en dus heb je ook geen last van die werkzaamheden. Het is hooguit wat drukker omdat reizigers die normaal wel via Leiden zouden reizen dan kiezen voor de ICD.  Mogelijk wekt de melding van die werkzaamheden bij Leiden verwarring.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kunt u de NS reisplanner raadplegen. Deze is te vinden op www.ns.nl

Reputatie 7
Badge

Mijn man gaat eenmalig met de trein van Antwerpen centraal naar Almere.

En wanneer en hoe laat gaat uw man deze reis ondernemen @tinerly ?

Uw info is echt te weinig voor een goed antwoord.

zaterdag ; was de bedoeling om 9h45’ in antwerpen te vertrekken en ± 12h in Almere te arriveren ; ik vind de uitleg niet zo duidelijk vooral omdat we het systeem in Nederland niet kennen

zaterdag ; was de bedoeling om 9h45’ in antwerpen te vertrekken en ± 12h in Almere te arriveren ; ik vind de uitleg niet zo duidelijk vooral omdat we het systeem in Nederland niet kennen

Volgens mij rijden de intercity (IC) direct en de thalys gewoon aanstaande zaterdag!

U dient de internationale reisplanner te hebben. Zie, https://www.nsinternational.nl/nl/internationale-treinplanner

Ook is het handig te weten naar welk station in Almere u wilt.

Dit is de reis die de planner nu aangeeft:

Za 08:44   Antwerpen Centraal Spoor 22
  + IC 9219 / ICD 9219     IC direct, ICD-Toeslag  
      Za 10:22   Schiphol (Airport)
12 Min. overstaptijd ruimere overstaptijd
Spoor 1-2
Za 10:34   Spoor 1-2
  + IC 1835     Intercity, Fietstransport beperkt mogelijk  
      Za 11:01   Almere Centrum Spoor 4

of deze reis:

Za 09:30   Antwerpen Centraal  
  + THA 9309     Thalys, Reserveren verplicht, vervoer fiets niet mogelijk, Speciale tarieven, barrijtuig, Coupé voor borstvoeding, heeft een coupé voor minder validen, Wi-Fi aanw.  
      Za 10:25   Schiphol (Airport)
9 Min. overstaptijd ruimere overstaptijd
Spoor 1-2
Za 10:34   Spoor 1-2
  + IC 1835     Intercity, Fietstransport beperkt mogelijk  
      Za 11:01   Almere Centrum Spoor 4
  Za 09:44   Antwerpen Centraal Spoor 22
  + IC 9223 / ICD 9223     IC direct, ICD-Toeslag  
      Za 11:22   Schiphol (Airport)
12 Min. overstaptijd ruimere overstaptijd
Spoor 1-2
Za 11:34   Spoor 1-2
  + IC 1839     Intercity, Fietstransport beperkt mogelijk  
      Za 12:01   Almere Centrum Spoor 4
Reputatie 7
Badge

Waarom denkt u @tinerly dat er werkzaamheden zijn ? Wat is uw bron daarvan .

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je in de gewone planner een reis plant vanaf bv Breda of Rotterdam staat er bij het reisadvies met de ICD een melding van werkzaamheden bij Leiden. De ICD gaat echter niet via Leiden en dus heb je ook geen last van die werkzaamheden. Het is hooguit wat drukker omdat reizigers die normaal wel via Leiden zouden reizen dan kiezen voor de ICD.  Mogelijk wekt de melding van die werkzaamheden bij Leiden verwarring.

Badge +3

De melding gaat over ‘iets’ aan de hand tussen A en B zelf.

Dus verstoringen/werkzaamheden waardoor je mogelijk te maken krijgt met gewijzigde vertrektijden, omleidingen of extra overstappen t.o.v. de normale dienstregeling.

De ICd heeft daar inderdaad geen last van, maar zou je die niet nemen dan krijg je daar wél mee te maken.

Reageer