beantwoord

Werkzaamheden maandag 22 juli Haarlem - Leiden

• 4 juli 2019
  • 19 reacties
  • 846 Bekeken

Reputatie 5
Ik zie zojuist dat er maandag 22 juli werkzaamheden zijn tussen Amsterdam en Leiden waardoor er bussen rijden tussen Haarlem en Leiden. Ik ben wat verbaasd dat hiervoor maandag wordt gekozen. Ook al is het vakantie, meestal begint men vrijdag...Heeft iemand enig inzicht in hoe lang de reis gaat duren nu je met de bus moet en is er een snelbus voor Heemstede en Haarlem? Ik weet dat ik moet wachten tot tien dagen voor de reis maar het is een krap bezette maandag op kantoor dus voor de planning wel handig dat te weten.

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 juli 2019, 17:33

De bussen staan inmiddels in de reisplanner. U kunt dus uw reis plannen om te zien hoe lang de reis gaat duren. De bussen tussen Haarlem en Leiden doen er 40 minuten over.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3
ProRail wil de toekomst veel vaker werkzaamheden gaan uitvoeren op werkdagen, ook op schooldagen. Dat is qua planning efficiënter, het is goedkoper en het is makkelijker om daarvoor aan personeel te komen. Voor werk in het weekend/nacht zijn moeilijker mensen te vinden en die moeten ook nog eens extra betaald worden waardoor het extreem duur wordt.
Reputatie 5
Eh? Leuk dat er een antwoord is gekozen maar ik geloof dat ik er over heen lees...ik heb nog geen antwoord op mijn vraag hoe lang de reis gaat duren.
Badge +3
De bussen staan inmiddels in de reisplanner. U kunt dus uw reis plannen om te zien hoe lang de reis gaat duren. De bussen tussen Haarlem en Leiden doen er 40 minuten over.
Hoi Lies87,

Je kan inderdaad de reistijden in de reisplanner vinden, kan je hiermee uit de voeten?
Reputatie 5

Voor Heemstede helaas een stopbus wat de reis enorm onaantrekkelijk maakt. Ik ben daar 36 minuten langer onderweg. En voor Haarlem is de reistijd zo'n 25 minuten langer als er geen vertraging op de weg is. Dus heerlijk minimaal 50 minuten extra reistijd die dag.

Ik ben hier echt niet blij mee.
Dat begrijp ik Lies87, het is helaas niet te voorkomen dat je bij werkzaamheden te maken hebt met extra reistijd. Uiteraard proberen we het tot een minimum te beperken in combinatie met het aantal beschikbare bussen.
Reputatie 5
Hopelijk kunnen daarin de geleerde lessen van de vorige keer met langdurige werkzaamheden rondom Leiden worden meegenomen. Begreep dat na al die weken er nu eindelijk een evaluatie is afgerond.
Reputatie 7
Badge +3
Gelukkig is het dan nu maar 1 werkdag en niet een hele week of langer, dus het leed is te overzien.
Volgens mij is dan ook al schoolvakantie, dus hopelijk minder druk dan anders.
Reputatie 4
ProRail wil de toekomst veel vaker werkzaamheden gaan uitvoeren op werkdagen, ook op schooldagen. Dat is qua planning efficiënter, het is goedkoper en het is makkelijker om daarvoor aan personeel te komen. Voor werk in het weekend/nacht zijn moeilijker mensen te vinden en die moeten ook nog eens extra betaald worden waardoor het extreem duur wordt.
Dus Prorail gaat er voor zorgen dat zo veel mogelijk mensen last hebben van werkzaamheden.
Reputatie 7
Badge +3
Dus Prorail gaat er voor zorgen dat zo veel mogelijk mensen last hebben van werkzaamheden.
Als er geen geld en geen personeel is om alles in het weekend te doen heeft ProRail weinig andere keuze. Daarnaast wordt de weekend reiziger op dit moment wel erg eenzijdig de dupe.
Reputatie 5

Dus Prorail gaat er voor zorgen dat zo veel mogelijk mensen last hebben van werkzaamheden.Als er geen geld en geen personeel is om alles in het weekend te doen heeft ProRail weinig andere keuze. Daarnaast wordt de weekend reiziger op dit moment wel erg eenzijdig de dupe.

Ik ben zowel week-reiziger als weekend reiziger. Maar omdat ik in het weekend een traject heb die uit meerdere delen bestaat, heb ik regelmatig last van werkzaamheden. Vorig weekend duurde de reis 2 uur en 2 minuten uur in plaats van 1 uur en 20 minuten. Ik wilde op dezelfde dag heen en weer dus toch maar auto gepakt.

Ik ga nog even nadenken wat ik 22 juli doe. Ik hoef gelukkig niet naar Zwolle en zie dat de werkzaamheden tussen 15-18 augustus leiden Cs- Den Haag cS / Rotterdam CS qua overlast mee lijkt te vallen.

Kan iemand het antwoord van @Tochjo markeren als antwoord?
Reputatie 6
Goed dat je dit topic hebt aangemaakt, want nu weet ik dat ik 22 juli over Schiphol moet in plaats van Haarlem.
Een van de kritiekpunten tijdens de Leidse drieweekse was dat er in de week voorafgaand aan de werkzaamheden geen omroepbericht was. Ben benieuwd of de geleerde les hierover wordt meegenomen.
Reputatie 5
Goed dat je dit topic hebt aangemaakt, want nu weet ik dat ik 22 juli over Schiphol moet in plaats van Haarlem.
Een van de kritiekpunten tijdens de Leidse drieweekse was dat er in de week voorafgaand aan de werkzaamheden geen omroepbericht was. Ben benieuwd of de geleerde les hierover wordt meegenomen.

Doordat ik zelf te vroeg was op station, heb ik net 12 minuten op Heemstede Aerdenhout rondgehangen. Iets te hard gefietst. Er rijdt elk kwartier een IC langs in beide richtingen.Dus een omroep als deze zou ik dan ook wel regelmatig verwachten. Maar vandaag was het stil over de omroep. Misschien was ik er veel te kort... Maar de omroep van dit station wordt wel vaker niet gebruikt.

Er hangt verder nog geen poster. Wel hebben de medewerkers van de Kiosk een aantal A4 tjes uitgeprint met dat er van 20-22 juli géén treinen rijden op het station. Die hangen op allerlei goede zichtbare plekken. Waaronder bij de trappen en ook onder het bord met actuele vertrektijden.
Reputatie 5
Er hangt een NS poster op Heemstede Aerdenhout.
Reputatie 7
Badge +3
Op De Vink zag ik bij onderdoor fietsen ook 2 posters onderaan bij de trappen.
Badge
Op Leiden Centraal worden de werkzaamheden wel omgeroepen van komende maandag 22 juli tussen Leiden Centraal en Haarlem.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals ook gemeld in https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/werkzaamheden-leiden-haarlem-20-22-juli-omroepen-vergeten-59157 vandaag op Haarlem ook, maar blijkbaar was er eerder in de week geen omroep.
Vraag blijft natuurlijk wel, hoe lang van te voren moet je voor 3 dagen durende werkzaamheden al omroepen en hoe lang voor werkzaamheden die 1 of meerdere weken duren.
Reputatie 5
Toch nog hoop forensen die het niet wisten in de bus. Helaas was de reistijd tussen Haarlem en Leiden in de spits te voorzichtig ingeschat en heb ik er langer over gedaan omdat de trein uit de planner niet te halen was. 1 uur en 16 minuten vanaf Haarlem naar Den Haag CS. Gelukkig maar één enkele reis op dit traject en vanmorgen vanaf mijn vriend gereisd. En morgen zijn ze alweer voorbij..yeah 🙂
Reputatie 6
Ik had op de heenweg naar werk afgelopen maandagochtend -16, doordat ik een niet-bestaande overstap had op de omgeleide 2200.

Reageer