beantwoord

Werkzaamheden Meppel Leeuwarden in november

• 19 november 2020
  • 6 reacties
  • 410 Bekeken

Ik moet morgen met de trein naar school in Leeuwarden, maar ik zag in de app dat er werkzaamheden zijn bij het spoor. In de app staat verder niet vermeld of de trein wel of niet rijd en wat de consequenties zijn, er staat alleen dat er bussen kunnen staan. Mijn vraag is dus of deze trein morgen ook daadwerkelijk rijd en of ie helemaal to Leeuwarden rijd of dat er ergens ik met de bus verder moet.

icon

Beste antwoord door iMark 19 november 2020, 09:34

Het staat fout in de reisplanner. Er zijn geen werkzaamheden die gevolgen hebben voor de treinen van NS van Meppel naar Leeuwarden. De treinen zijn gepland volgens de normale dienstregeling.

We vragen hier al dagen of die onzinmeldingen uit de reisplanner gehaald kunnen worden.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het staat fout in de reisplanner. Er zijn geen werkzaamheden die gevolgen hebben voor de treinen van NS van Meppel naar Leeuwarden. De treinen zijn gepland volgens de normale dienstregeling.

We vragen hier al dagen of die onzinmeldingen uit de reisplanner gehaald kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +3

Gaan we van een moderator nog terughoren hoe dit gedoe heeft kunnen ontstaan en wat NS gaat doen om de reisinformatie over werkzaamheden op orde te krijgen?

Het aantal topics zonder bevredigend antwoord van NS loopt de laatste tijd behoorlijk op. Komt ook doordat als een bepaalde moderator op een topic zit, dit topic bijna niet meer door een andere moderator bekeken wordt. Aangezien elke moderator zo'n beetje één keer per week actief is op dit forum duurt het soms een week voordat je weer eens een keer een antwoord krijgt. Tactiek werkt natuurlijk heel goed voor de NS, maar is niet klantvriendelijk. 

Er zal intern een evaluatie plaatsvinden. Daaruit zal moeten blijken hoe bepaalde zaken hebben kunnen ontstaan. Dat niet alles even goed is verlopen, is duidelijk. De zogenaamde ‘onzinmelding’ zal ook tegen het licht gehouden worden. Het idee er achter was dat reizigers op het traject op de hoogte waren van de werkzaamheden rond Leeuwaren, ook wanneer de werkzaamheden geen invloed hadden op hun reis, maar als dit meer verwarring dan duidelijkheid heeft veroorzaakt, dan zal dat ook uit de evaluatie moeten blijken. 

Er zal intern een evaluatie plaatsvinden. Daaruit zal moeten blijken hoe bepaalde zaken hebben kunnen ontstaan. Dat niet alles even goed is verlopen, is duidelijk. De zogenaamde ‘onzinmelding’ zal ook tegen het licht gehouden worden. Het idee er achter was dat reizigers op het traject op de hoogte waren van de werkzaamheden rond Leeuwaren, ook wanneer de werkzaamheden geen invloed hadden op hun reis, maar als dit meer verwarring dan duidelijkheid heeft veroorzaakt, dan zal dat ook uit de evaluatie moeten blijken. 

Goh we gaan weer eens evalueren….  paar jaar geleden bij de grote werkzaamheden in Leiden is er ook uitgebreid geëvalueerd. Resultaat bij de werkzaamheden bij Naarden gingen er ook weer een flink aantal dingen mis. Kortom evalueren is leuk, de reiziger zou graag wat meer actie willen zien.

Reputatie 7
Badge +3

Kortom, iemand bij NS (of een werkgroepje van NS-ers die zelf nooit met de trein reizen) heeft weer eens iets bedacht zonder aan nut en noodzaak voor reizigers te denken.

Wie haalt het in zijn hoofd om onzinmeldingen over een vertraging tot wel 30 minuten en/of vervangend busvervoer te plaatsen in reisadviezen voor reizen die helemaal niet getroffen worden door de werkzaamheden? Dan heb je totaal niets begrepen van de behoefte van je reizigers.  

De hele episode rond Leeuwarden toont aan dat degenen die de reisinformatie hebben aangepast totaal geen benul hadden van de werkzaamheden op het emplacement in Leeuwarden. Er had alleen een melding moeten verschijnen voor reisadviezen verder dan Leeuwarden in de richting Buitenpost.

Met uitzondering natuurlijk van de periode 27 t/m 29 november toen het gehele emplacement Leeuwarden buiten dienst was.

Het meest belachelijke is misschien nog wel dat de fout in de reisplanner al opgemerkt is in de community voordat de werkzaamheden begonnen en dat NS helemaal niets heeft gedaan met de informatie die op een presenteerblaadje is aangeboden en gewoon heeft volhard in het geven van onzinmeldingen in de reisplanner. Het verstand staat erbij stil.

Mijn TomTom geeft ook geen melding van werkzaamheden op de Afsluitdijk wanneer ik via Flevoland naar Friesland rijd. Die plant automatisch de snelste route op basis van de beschikbare wegen.

Reageer