Werkzaamheden op en rond Utrecht Centraal

Toon eerste bericht

162 reacties

Badge +3
Zoals opgemerkt geldt ook voor bijna alle andere genoemde trajecten dat er op 2 tot en met 6 mei gewoon treinen rijden. Het zou fijn zijn als iemand de informatie in het eerste bericht zou kunnen aanpassen zodat deze overeenkomt met de informatie op www.ns.nl/treinverkeerutrecht.

Overigens staat er op die pagina een link naar een bestand met veelgestelde vragen, waar eveneens al die trajecten genoemd zijn voor de periode 2 tot en met 8 mei. Het zou fijn zijn als iemand de informatie in dat document ook zou kunnen corrigeren.
Reputatie 1
Hi Tochjo, ns.nl/treinverkeerutrecht wordt steeds aangepast als er nieuwe informatie voorhanden is. er staat ingepland dat er vanmiddag (2-5) weer een aangepaste vraag en antwoord wordt opgenomen en ook meer informatie over het weekend van 20 en 21 mei wordt toegevoegd. Groetjes trix.
@Sivan: is het mogelijk om de informatie die je hebt opgenomen in jouw eerste post eruit te halen, en alleen te verwijzen naar de website? dan hebben we hier geen verouderde info staan. Groetjes!
Badge +3
Hi Tochjo, ns.nl/treinverkeerutrecht wordt steeds aangepast als er nieuwe informatie voorhanden is. er staat ingepland dat er vanmiddag (2-5) weer een aangepaste vraag en antwoord wordt opgenomen en ook meer informatie over het weekend van 20 en 21 mei wordt toegevoegd.
Top! 🙂
Reputatie 4
Overigens suggereert de website ns.nl/treinverkeerutrecht dat er altijd sprake zou zijn van extra reistijd tussen Den Haag en Utrecht v.v. Dit is niet het geval. Er is sprake van geen tot circa 30 minuten extra reistijd.

Als iets niet nadelig hoeft uit te pakken voor de reiziger, zou ik dat zeker communiceren.
Hoi Waldo.

Persoonlijk vinden wij “er is sprake van geen tot circa 30 minuten reistijd' niet helemaal goed passen. Bovendien zijn die extra minuten reistijd een indicatie die we vanuit reisinformatie krijgen, en niet meer dan dat, een indicatie. Het kan natuurlijk ook meevallen!
Reputatie 4
Die keuze is aan jullie, maar het is niet helemaal de waarheid.
Reputatie 1
Op http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html staan voor de werkzaamheden rond Utrecht Centraal wat onduidelijke info:

Zaterdag 21 en zondag 22 mei

Gouda–Utrecht Centraal

De wijzigingen in de dienstregeling zijn:

de Intercity's tussen Leiden Centraal en Utrecht Centraal rijden niet tussen Woerden en Utrecht Centraal; u kunt gebruikmaken van de overige Intercity's Stoppen er soms IC's extra op station Woerden? Alleen de IC Leiden - Woerden - Utrecht stopt in Woerden, de andere rijden het station altijd voorbij. Als ik in de reisplanner kijk zie ik wel dat er op .05 en .35 IC's rijden naar Utrecht (vanaf station Woerden) maar dan lijkt het me wel handig als dit ook op de website komt te staan.
Hoi Wouter. Excuses voor de late reactie.

We geven generieke informatie op onze site en communiceren geen treintijden. Ik raad je aan om de Reisplanner aan te houden.
Reputatie 1
Hoi Wouter. Excuses voor de late reactie.

We geven generieke informatie op onze site en communiceren geen treintijden. Ik raad je aan om de Reisplanner aan te houden.

Misschien is het dan wel handig om op de website aan te geven dat bijv. de IC's Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen/Leeuwarden extra in Woerden stoppen. Nu zullen de mensen dat pas ontdekken als ze de reisplanner raadplegen maar niet iedere reiziger doet dat en dus zal niet iedere reiziger alle info krijgen.
Reputatie 1
Ik zag net hier (http://www.somda.nl/forum/18110/Werkzaamheden+Utrecht+26+-+29+mei/) een lijst (gebaseerd op de reisplanner van NS) staan van maatregelen die gelden van 26 mei 20:00 t/m 29 mei. Ik zag ook dat de pagina over de werkzaamheden rond Utrecht op ns.nl niet overeenkomt met deze lijst. Lijkt me handig om de pagina aan te passen zodat de pagina helemaal up to date is.
Reputatie 4
Pittige maatregelen voor op een werkdag. Vermoedelijk pasten de werkzaamheden niet in de periode vrijdagavond - maandagochtend.

Gelukkig voor mij dat ik in het buitenland ben 🙂
Kunnen we vast wennen aan de eindsituatie van DSSU: Om de haverklap hele treinseries eruit omdat er érgens op het traject een koe op de rails staat en het fysiek onhaalbaar is om een normaal doorstromende treinserie nog in Utrecht te keren. De IC's Schiphol-Utrecht zijn wat dat betreft pas het begin.
Reputatie 1
Sivan, ik snap natuurlijk wel dat de info op de pagina Treinverkeer Utrecht niet zo gedetailleerd word maar het zou wel handig zijn als de info die er staat ook klopt. Een paar dingen:
*Reisplanner: Geen Sprinters Woerden - Utrecht. Pagina treinverkeerutrecht: 2 i.p.v. 4 Sprinters
*Reisplanner: 4 i.p.v. 8 IC's Rotterdam/Den Haag - Utrecht. Pagina treinverkeerutrecht: 4 i.p.v. 6 IC's
*Reisplanner: 8 Sprinters Utrecht Centraal - Utrecht Overvecht. Pagina treinverkeerutrecht: 4 i.p.v. 8 Sprinters

En nog een vraagje: Hoe worden de stations Vleuten, Utrecht Terwijde en Utrecht Leidsche Rijn bedient van 26 mei 20:00 tot 27 mei? Gaan er stopbussen Woerden - Utrecht rijden? Of neemt een IC de stops van de Sprinters tussen Woerden en Utrecht over?
Wouter, ik heb mijn bericht even verwijderd.

We gaan even kijken of we onze website gaan aanvullen. Bedankt voor je suggestie! Wat betreft die website: je kunt er vanuit gaan dat onze website en reisplanner juist is. Sommige websites nemen onze informatie over en het kan dan voorkomen dat er iets misgaat. Mijn collega gaat contact opnemen met somda.nl.

Je aanvullende vraag zet ik uit.
De tekst op http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html en de reisplanner zijn nu erg tegenstrijdig. De informatiepagina heeft het op 27 mei over twee i.p.v. vier sprinters per uur tussen Utrecht en Woerden, maar de reisplanner toont stopbussen die zes keer per uur rijden, met acht keer per dag de intercity Utrecht - Leiden die extra in Vleuten stopt. Als je op het icoontje van de werkzaamheden klikt dat verschijnt bij de stopbussen staat er echter niets over de bussen vermeld.

Het bericht dat er tussen Schiphol/Amsterdam en Nijmegen twee in plaats van vier Intercity's per uur rijden klopt wel, maar er wordt hier niet bij vermeld dat de intercity's uit Schiphol niet verder dan Utrecht rijden en er een overstap van 4 minuten is om door te reizen naar Nijmegen, en dit geen cross-platformoverstap betreft maar je via de stationshal moet. De reisplanner ziet dit dus niet als overstap (te krap, zeker op een station waar werkzaamheden zijn) en stuurt je via Amsterdam Centraal.

Ik begrijp dat de NS normaal slechts 10 dagen van te voren een volledig reisadvies garandeert, maar gezien dit op een doordeweekse dag is zou het erg fijn zijn dat de informatie tijdig juist en volledig is, zodat mensen kunnen overwegen om een dag vrij te vragen of thuis te werken. Niet bij alle bedrijven kan je dit een week van te voren aanvragen, dus tijdige informatie is wel erg handig. En aangezien de reisplanner (op de ICE na) al is bijgewerkt moet die informatie dus wel gewoon al beschikbaar zijn voor de NS.
Hoi Bemined.

Ik ga je vragen voor je uitzetten en kom erop terug.
Bemined, ik heb inmiddels een terugkoppeling. Allereerst ontzettend bedankt voor je bericht. Er zijn ongetwijfeld meer reizigers die met deze vragen zitten en ik (en mijn collega's die bij dit project betrokken zijn) waarderen dergelijke feedback en opmerkingen dan ook enorm!

Het klopt dat de informatie in de reisplanner niet volledig correspondeert met de info op www.ns.nl/treinverkeertutrecht. We doen ons uiterste best om de informatie zo tijdig en compleet mogelijk in de Reisplanner te hebben, en garanderen dit, zoals je ook al aangeeft, tot 10 dagen voor vertrek. Wij realiseren ons dat reizigers, met het oog op de werkzaamheden, in het geval van een doordeweekse dag zouden willen overwegen om een dag vrij te vragen of thuis te werken. Maar een definitief reisadvies kunnen wij helaas niet eerder dan 10 dagen van tevoren geven. Op dit moment zijn we hard bezig om alle informatie in ons systeem te verwerken, uiterlijk as woensdag staat alle informatie voor het weekend van 26 t/m 29 mei in de Reisplanner en correspondeert het met de informatie op www.ns.nl/treinverkeerutrecht.
Het klopt dat de informatie in de reisplanner niet volledig correspondeert met de info op www.ns.nl/treinverkeertutrecht. We doen ons uiterste best om de informatie zo tijdig en compleet mogelijk in de Reisplanner te hebben, en garanderen dit, zoals je ook al aangeeft, tot 10 dagen voor vertrek. Wij realiseren ons dat reizigers, met het oog op de werkzaamheden, in het geval van een doordeweekse dag zouden willen overwegen om een dag vrij te vragen of thuis te werken. Maar een definitief reisadvies kunnen wij helaas niet eerder dan 10 dagen van tevoren geven. Op dit moment zijn we hard bezig om alle informatie in ons systeem te verwerken, uiterlijk as woensdag staat alle informatie voor het weekend van 26 t/m 29 mei in de Reisplanner en correspondeert het met de informatie op www.ns.nl/treinverkeerutrecht.

Betekent dat dat de informatie op laatstgenoemde link op dit moment wel volledig juist is, of moet die ook de komende dagen nog worden aangepast?
Inmiddels is het dus wel 10 dagen voor vertrek, maar is de informatie nog altijd tegenstrijdig. De reisplanner meld geen sprinters maar stopbussen tussen Woerden en Utrecht, maar de informatiepagina zegt nog altijd dat er 2 sprinters per uur zouden rijden. Ook meld de reisplanner minder intercity's tussen Rotterdam en Gouda, terwijl de reisinformatie uitsluitend over minder intercity's tussen Gouda en Utrecht spreekt. Kortom, de informatie is nog altijd tegenstrijdig, ondanks dat de NS expliciet meld dat deze 10 dagen van te voren bijgewerkt zou zijn.
Inmiddels staat de extra stop op Woerden vermeld op onze site. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 1
Is er ook al bekend wanneer http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html in zijn geheel correspondeert met de reisplanner? De info op de genoemde link klopt namelijk nog steeds niet met de reisplanner terwijl was belooft dat dat vandaag in orde gemaakt zou worden.
Ze zijn er mee bezig, Wouter. Mijn collega heeft jouw melding intern doorgespeeld.
Badge +3
Hier een link naar wat achtergrondinformatie over de werkzaamheden op het emplacement, ook wel bekend als het 'saneren' van de wisselverbindingen. Niet iedereen is daar even enthousiast over.
https://www.rover.nl/actueel/blog/1046-blog-japanse-misverstanden
Hoi Wouter, dank voor je bericht. Je hebt gelijk. Zoals mijn collega Sivan vanochtend aangaf zijn we hard aan het werk om dit probleem op te lossen. We houden je op de hoogte!
Hoi Wouter, het probleem is opgelost. De informatie op www.ns.nl/treinverkeerutrecht correspondeert nu volledig met de reisplanner. Fijne avond!

Reageer