Werkzaamheden op en rond Utrecht Centraal

Toon eerste bericht

162 reacties

Bemined, ik lees dat de tekst op de website wel gewoon correct is. Reizigers tussen Leiden en Utrecht hebben een overstap in Woerden, reizigers tussen Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal - Amersfoort een overstap in Utrecht.

Het is strikt genomen juist, maar je hebt dus ook een extra overstap van Leiden naar Maarssen/Hilversum/Baarn/Arnhem/Rhenen/Geldermalsen/'s-Hertogenbosch/... en naar Utrecht Centraal zelf natuurlijk. Wat er nu staat is misleidend, omdat het suggereert dat je vanaf Leiden alleen voor de richting Amersfoort een extra overstap hebt.
Ik zal jullie signalen doorgeven, Pe_pe en Bemined.
Reputatie 1
Beste NS, puur uit nieuwsgierigheid, maar kunnen jullie toevallig al meer informatie geven over de werkzaamheden van 17/8 - 21/8?
Hoi Wouter. Helaas, daar heb ik nog geen informatie over ontvangen.
Ik heb zojuist bericht ontvangen van LauraR NS. Bemined en Pe_pe ik kan jullie verblijden met het nieuws dat dit zal worden aangepast.
Even twee aanvullingen: Wouter, informatie over de werkzaamheden in augustus verwachten we deze week op de site te plaatsen! Wat betreft de toezegging van mijn collega hierboven: na overleg met Reisinformatie is besloten om de informatie op de site over overstappen te laten staan. Voor individueel advies verwijzen we reizigers naar de Reisplanner.
Jammer dat je in overleg met Reisinformatie hebt besloten dat die pagina andere doelen moet dienen dan het adequaat informeren van de reiziger.
Ik heb met niemand overlegd, Pe_pe. Ik meld alleen wat er is besloten door collega's. Ik heb eerder in dit topic gemeld hoe wij willen communiceren op deze pagina.
Ik heb met niemand overlegd, Pe_pe. Ik meld alleen wat er is besloten door collega's. Ik heb eerder in dit topic gemeld hoe wij willen communiceren op deze pagina.

Ja, maar dat blijkt in dit geval niet te kloppen:
Uiteraard vinden ook wij het onwenselijk dat informatie ontbreekt of niet juist is.

(...)

Op www.ns.nl/treinverkeerutrecht belichten we de meest omvangrijke werkzaamheden die met name vaak ook doordeweekse dagen treffen, zodat je in één oogopslag kunt zien wat er in een bepaalde periode specifiek op of rondom Utrecht aan werkzaamheden plaatsvindt.

Kennelijk vindt de ongenoemde die heeft overlegd met Reisinformatie het niet onwenselijk dat deze informatie ontbreekt of niet juist is. Daardoor is voor reizigers tussen Leiden en Utrecht niet in één oogopslag te zien wat er aan de hand is, terwijl het heel eenvoudig wel kan:

In plaats van
  • Tussen Leiden Centraal/Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal–Amersfoort heeft u extra overstappen
dit:
  • Tussen Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal–Amersfoort heeft u extra overstappen.
  • Tussen Leiden Centraal–Utrecht Centraal heeft u extra overstappen.
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die de bovenste formulering wel begrijpt en de onderste niet. Wel andersom.
Reputatie 1
En als je helemaal duidelijk wil zijn kun je dit doen:
*Reizigers tussen Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal - Amersfoort stappen over op Utrecht Centraal
*Reizigers tussen Leiden Centraal - Utrecht Centraal stappen over in Woerden

Er staat trouwens nergens vermeldt dat de Intercity Rotterdam - Utrecht extra stopt te Woerden.
Ik verwacht geen aanpassing, maar zal jullie berichten terugkoppelen.
Reputatie 4
Gisteren over Utrecht heen gereisd. Wat ik met name merk is dat het flink drukker is in de overgebleven treinen, met name tussen Geldermalsen en Utrecht alsmede tussen Gouda en Den Haag. Op het eerste traject mis je de kwartierdienst en op het tweede deel mis je de intercity's 😞 Vanwege haast maar de auto genomen vandaag. Morgen weer boemelen...
Reputatie 1
NS, weten jullie al wat de maatregelen zijn rond Utrecht Centraal van 15-23 oktober?
Ik ga even voor je navragen of hier al meer informatie over is en wanneer dit zal worden weergegeven op onze website.
Reputatie 1
Ik ga even voor je navragen of hier al meer informatie over is en wanneer dit zal worden weergegeven op onze website.
Is hier al een terugkoppeling over ontvangen?
Blijkbaar niet, Wouter. Ik stuur Miriam even een reminder.
Ik vermoed dat de treinen tussen Gouda - Utrecht - Amersfoort weer opgeknipt gaan worden, de wissels van en naar de sporen 8 en 9 zijn namelijk nog de laatste die nog vernieuwd moeten worden.

Overigens zijn er nog meer dagen met werkzaamheden die niet op die pagina staan, 2 oktober is er ook zeer beperkt treinverkeer tussen Gouda, Utrecht en Amersfoort.
Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Op dit moment is deze logistieke informatie nog niet verwerkt en zal verdere informatie in de loop van volgende week worden weergegeven op onze website.
Reputatie 1
De gevolgen van de werkzaamheden van 15 t/m 23 oktober 2016 zijn inmiddels hier te vinden: http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html
Bedankt voor het delen Wouter!
Inmiddels is het 10 dagen voor vertrek, en gaat de reisplanner hopeloos de mist in met de werkzaamheden in Utrecht op maandag 17 oktober. Volgens de reisplanner rijden er namelijk 2x per uur doorgaande intercity's van Rotterdam naar Amersfoort, welke te Utrecht teleporteren van spoor 12 naar spoor 4. Oftewel aankomst om :27/:57 op spoor 12, en vertrek om :06/:36 vanaf spoor 4, zonder overstap. Bij de treinen die om :12/:42 aankomen vanuit Rotterdam staat de overstap er wel in.
Kan iemand mij uitleggen waarom er zaterdag 22 oktober voor gekozen is om de intercity's vanuit Zwolle na Amersfoort richting Amsterdam te laten rijden en aansluitende intercity's Schothorst-Amersfoort-Utrecht in te leggen vanaf 16:00? De treinen via Flevoland rijden gewoon en de meeste mensen vanuit Zwolle reizen na Amersfoort door richting Utrecht en iedereen moet nu overstappen te Amersfoort. Waarom is dit?
Hallo Treinstpotter123, dit heeft te maken met de werkzaamheden dat weekend. De impact van deze werkzaamheden is tot 16.00 uur anders dan na 16.00 uur. Hier lees je alle informatie over de impact van de werkzaamheden.
@Miriam
Dat wist ik inderdaad. Maar waarom is ervoor gekozen om na 16:00 pendeltreinen tussen Schothorst en Utrecht te laten rijden en niet gewoon de intercity's vanuit Zwolle? Nu hebben veel reizigers een extra overstap te Amersfoort.
Ik heb het even voor je nagevraagd Trainspotter123. Exact inzicht in deze keuze heb ik helaas niet, waarschijnlijk was het logistiek niet anders mogelijk en er daardoor gekozen voor deze optie. Ik hoop dat de hinder van deze werkzaamheden mee zal vallen.

Reageer