Werkzaamheden op en rond Utrecht Centraal

Toon eerste bericht

162 reacties

Aankomende zaterdag- op zondagnacht (15-16 oktober) rijden er volgens de Reisplanner geen nachtnettreinen tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal. Ik kan uit de geplande werkzaamheden echter niet herleiden welke werkzaamheden dit tot gevolg hebben. Ik zie uitsluitend werkzaamheden op het traject Amersfoort-Utrecht, Breukelen-Rhenen (heeft uitsluitend betrekking op Sprinters) en Gouda-Utrecht. Bovendien vind ik het vreemd dat er i.t.t. andere trajecten hier geen alternatief busvervoer wordt aangeboden. Dit wordt gedurende diezelfde nacht bijvoorbeeld wel gedaan tussen Amersfoort - Utrecht. Weet iemand wellicht hoe dit zit?
@Miriam
Bedankt voor het navragen. Nog steeds vind ik het een aparte keuze. Qua logistiek moet het niet veel uitmaken. De intercity's tussen Gouda en Amersfoort worden vaak genoeg geknipt in Utrecht tijdens werkzaamheden en dan kunnen de intercity's ook gewoon hun hele route ten noorden van Utrecht rijden.
Reputatie 2
Vanwaar worden de werkzaamheden van komende week zo verwarrend gecommuniceerd trouwens. Ik trof bij de werkzaamheden op ns.nl maarliefst TWAALF berichten aan over alleen nog maar de treinen die normaal Gouda - Utrecht - Amersfoort rijden. Het helpt daarbij ook niet echt dat de reisplanner zoals Bemined hier eerder al aangaf teleporterende treinen toont en, wellicht nog kwalijker, op sommige getroffen trajecten ook helemaal geen melding geeft dat er werkzaamheden zijn.
Plan bv. Den Haag - Amersfoort en je krijgt weliswaar een aangepast reisadvies (wat 2x/uur dan wel fout is doordat de overstap in Utrecht mist), maar er staat helemaal nergens bij dat er werkzaamheden zijn!
@Dirk88 Dit lijkt inderdaad niet helemaal te kloppen en wordt verder uitgezocht.

@Daniel Ook dit ga ik even navragen voor je.
Vanaf aanstaande zaterdag vinden er negen dagen lang werkzaamheden plaats op en rond Utrecht Centraal. Alle informatie hierover vind je op http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html.
Teleporterende treinen zijn in de update van vanochtend nog NIET hersteld.
Reputatie 6
Badge
Veel succes met de klachten die er gaan binnenkomen aangezien er dit weekend maar 2 Intercities per uur naar Rotterdam/Den Haag gaan. Ik weet dus al dat ik dit weekend Utrecht ga mijden onderweg terug naar Rotterdam. Wel mooi dat de IC Direct toeslagvrij is. Daar gaan we stevig gebruik van maken 🙂
@Sivan NS

Dank voor het delen van de informatie. Ik kan uit alle werkzaamheden echter nog steeds niet herleiden waarom er zaterdag- op zondagnacht geen nachtnettreinen tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal rijden. De werkzaamheden op de pagina hebben namelijk betrekking op de volgende trajecten:

- Leiden/Den Haag/Rotterdam - Utrecht - Amersfoort
- Breukelen - Rhenen (uitsluitend op de sprinters)
- Almere Oostvaarders - Utrecht
- Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan
- Alphen a/d Rijn - Gouda

Deze werkzaamheden hebben geen uitwerking op het traject Amsterdam - Utrecht (enkel Breukelen - Utrecht, maar hier gaat volgens het informatiebericht uitsluitend om sprinters). Ik zie nergens een bericht over het wegvallen van de nachtnettreinen. Eveneens is onduidelijk of er eventueel busseninzet is.

Is er wellicht al meer bekend?
@Dirk88 Er zullen in de nacht van zaterdag op zondag treinen rijden op het traject Utrecht - Schiphol - Amsterdam CS. Als het goed is, laat de Reisplanner dit vanaf morgenochtend zien.

@Daniel De betreffende afdeling is druk bezig geweest met het aanpassen van de Reisplanner om de werkzaamheden op de juiste manier te laten zien. Ik zie dat er nu op het traject Den Haag - Amersfoort wel wordt aangegeven dat er sprake is van werkzaamheden.
Reputatie 7
Badge +3
Als Utrechtse ben ik dus helemaal niet blij met de werkzaamheden aankomende 2 weekenden. Waar ik ook heen wil of moet, het gaat mij veel extra tijd en stress kosten.
Dat kan ik me goed voorstellen, MoDe. Ook ik reis vaak van en naar Utrecht CS. Hopelijk valt het allemaal toch nog mee voor je!
Reputatie 7
Badge +3
Dat kan ik me goed voorstellen, MoDe. Ook ik reis vaak van en naar Utrecht CS. Hopelijk valt het allemaal toch nog mee voor je! ik heb mijn reis maar uitgesteld. 45 minuten tot uur extra reistijd x2 vind ik teveel van het goede.

Reageer